Predmet
Talijanski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Con lo zaino sulle spalle

Naziv predmeta
Talijanski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
1. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • škola
  • nastava
  • predmeti
  • nepravilni glagoli
  • slobodno vrijeme

Cosa fai in inverno?

Potaknite oluju ideja na temu zime. Asocijacije učenika na tu temu mogu se odnositi na vremenske prilike, aktivnosti koje se tad provode, blagdane koji se obilježavaju u tom razdoblju, odjeću koju tad nosimo i slično. Nastavnik ih zapisuje na ploču rabeći dvije različite boje. Jednom bojom upisuje poznate pojmove, a drugom nepoznate te ih učenici zapisuju u svoje bilježnice.

Učenici rješavaju grupu zadataka pod F na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. uvježbavajući pritom glagole vezane za temu zime. Njihov je zadatak povezati izraz na talijanskom s prijevodom na hrvatski jezik. Nakon uspješno riješenog zadatka 1, prelaze na zadatak 2 u kojem raspoređuju aktivnosti prema godišnjim dobima zahvaljujući čemu još jedanput ponavljaju navedeni vokabular te usvajaju nove riječi.

Nakon rješavanja zadataka slijedi rad u grupama po 3 ili 4 učenika. Svaka će grupa kreirati zadatak u Wordwallu za ponavljanje vokabulara, i to tako da će zadati nekoliko rečenica u koje će biti potrebno umetnuti odgovarajuće riječi (tj. 5 - 10 novih pojmova) iz kolekcije zadataka pod F. Svaka će grupa svoje dovršene zadatke predstaviti u razredu, a zatim će ih međusobno razmijeniti i riješiti. Međutim, prije rješavanja zadataka provjerite jesu li točno postavljeni.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom oluje ideja osigurajte vizualnu podršku za učenike s poremećajem iz spektra autizma u obliku slika koje predstavljaju zimu. U zadatku zapisivanja asocijacija za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i za učenike s oštećenjem sluha važno je predvidjeti manju količinu teksta za pisanje. Također, može im se i unaprijed pripremiti grafički organizator u koji tijekom aktivnosti upisuju željene podatke. Tijekom rješavanja zadataka učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Prema potrebi omogućite rad u paru i vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjerite znaju li i mogu li učenici s teškoćama rabiti alat Wordwall. Tijekom grupnog zadatka važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke kao i učenici urednog razvoja koji se nalaze u grupi. Primjerice, učenik urednog razvoja sastavlja pitanja, a učenik s oštećenjem sluha može izraditi zadatak u digitalnoj platformi Wordwall.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više, kreativno će se izraziti te u grupi izraditi strip o zimi u digitalnom alatu Pixton koji će zatim prezentirati ostatku razreda.

Nastavna aktivnost za predmet X

Cosa fai in inverno?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik uočava važnost prikladne i učinkovite jezične interakcije u jednostavnim međukulturnim situacijama.
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednom okruženju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje

Quattro stagioni

Potaknite učenike na razgovor o omiljenom godišnjem dobu. Neka objasne svoj izbor i navedu ključna obilježja tog godišnjeg doba. Pitajte ih i koje godišnje doba najmanje vole i koji su razlozi za to.

Učenici zatim rješavaju grupu zadataka pod C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. kako bi ponovili nazive za godišnja doba zapisujući ih ispod fotografija.

Podijelite razred u četiri grupe i svakoj od njih kao temu zadajte jedno godišnje doba. U alatu Piktochart trebaju izraditi infografiku sa slikama vremenskih prilika, bojama koje prevladavaju u određeno godišnje doba i blagdanima. Potaknite učenike na ravnomjernu raspodjelu zadataka u grupi kako bi svi jednako sudjelovali u radu. Izrađenu infografiku svaka će grupa prezentirati ostatku razreda pazeći na točnost u pisanju i izlaganju. Na kraju provedite samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje s pomoću rubrike procjene koju ste učenicima unaprijed objasnili, a u kojoj će ocijeniti primjenu pravopisa i gramatike, cjelovitost zadatka s obzirom na tražene sastavnice te jasnoću izlaganja.

Izrađene infografike spremit će u OneDrive Microsoft Office 365 kako bi uvijek bile dostupne svima u razredu.

Postupci potpore

Prije početka uvodnog dijela i razgovora o godišnjim dobima svakom učeniku s teškoćama, bez obzira na stupanj i vrstu oštećenja ili poremećaja, potrebno je osigurati mjesto u razredu koje će mu omogućiti primjereno uključivanje u rad, a nastavniku praćenje njegove aktivnosti. Rasporedite klupe polukružno kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao pratiti sugovornike i očitavati poruke s lica i usana. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte povremeno kako napreduju u izvršavanju zadatka. Prije aktivnosti izrade infografike provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Piktochart te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu. Omogućite učenicima s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije da tijekom izrade infografike usmeno predlažu sadržaje, a učenik urednog razvoja neka bude zadužen za gramatičku i pravopisnu provjeru sadržaja infografike.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više, neka naprave poster u digitalnom alatu Canva o svojem najdražem godišnjem dobu kombinirajući slike i objašnjenja služeći se kratkim rečenicama.

Nastavna aktivnost za predmet X

Quattro stagioni

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednom okruženju.
  • Učenik opisuje slikovne predloške.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općega interesa na temelju predloška u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik uočava važnost prikladne i učinkovite jezične interakcije u jednostavnim međukulturnim situacijama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje

Domani si va a scuola

Učenike potaknite na raspravu o školi i školovanju postavljajući im nekoliko anketnih tvrdnji/pitanja u Mentimetru (npr. Obrazovanje je iznimno važno za budućnost. / Važno je učiti nekoliko stranih jezika. / Koji je moj stil učenja? itd.). Nakon svake tvrdnje / svakog pitanja komentirajte učeničke odgovore objašnjavajući pritom da stalno trebaju biti svjesni važnosti obrazovanja i učenja radi stjecanja i primjene znanja. Također, objasnite im i zašto je važno učiti strane jezike te razviti vlastiti stil učenja.

Potaknite zatim učenike na imenovanje pojmova na talijanskom jeziku vezanih za školu i školovanje koji su im otprije poznati, služeći se pritom prezentacijom u digitalnom alatu Prezi koju ste unaprijed pripremili. Navedene pojmove zapišite na ploču. Naglasak u prezentaciji neka bude na školskom priboru. Ako tijekom sljedećih aktivnosti bude još nepoznatih pojmova, i njih zapišite. Učenici neka poslušaju dijalog u zadatku Domani si va a scuola na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. te riješe grupu zadataka pod G. Promatrajući slike i usvajajući nazive predmeta o kojima su slušali u zvučnom zapisu, učenici obogaćuju svoj vokabular o školskom priboru pazeći na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila. Uz to, dodatno utvrđuju usvojeni vokabular rješavajući zadatak H na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. u kojem trebaju spojiti imenicu na talijanskom jeziku s njezinim prijevodom na hrvatski jezik.

Učenike podijelite u parove te ih potaknite na kreiranje dijaloga na temu školskog pribora. Neka odrede svoje uloge u dijalogu (učenik - učitelj, učenik - učenik, roditelj - učenik) te napišu tekst u kojem će upotrijebiti novi vokabular. Provjerite točnost napisanih dijaloga te potaknite učenike na snimanje videa pazeći na izgovor u digitalnom alatu Flipgrid. Potrebno je uključiti i školski pribor kao rekvizite.

Nakon što svi snime svoje kratke videe u trajanju od 30 sekundi do 1 minute, predstavljaju ih ostatku razreda. Na kraju provedite usmeno vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed predstavljenoj rubrici vrednovanja (jasnoća izlaganja, pravilna uporaba gramatike i pravogovora, uporaba novog vokabulara). Naglasak neka bude na pozitivnim stranama svakog rada, a učenici neka promisle i o zanimljivosti te korisnosti snimanja videa pri učenju novog vokabulara te primjeni dosad naučenog iz gramatike, pravopisa i pravogovora.

Postupci potpore

Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio uvodni razgovor o obrazovanju. U učenika s teškoćama, a osobito u učenika s poremećajem iz autističnog spektra mogu se pojaviti teškoće u praćenju rasprave i apstraktnih pojmova, stoga im osigurajte vizualnu podršku u obliku slikovnog prikaza pojmova vezanih za obrazovanja. Pri reprodukciji zvučnih zapisa na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. uvijek treba voditi računa o tome razumiju li učenici s oštećenjem sluha pojmove o kojima slušaju (kao učenici sa specifičnim teškoćama učenja). Učenicima s oštećenjima sluha potrebno je dati predložak s napisanim sadržajem teksta zvučnog zapisa. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Prije početka rada u paru u digitalnom alatu Flipgrid vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ne inzistirajte na tome da učenici s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije govore u videu. Imajte na umu i to da teškoće u razvoju mogu utjecati na probleme u usvajanju stranog jezika i otežati izgovor stranih riječi. Iznimno je važno da spriječite oponašanje i ruganje tijekom predstavljanja snimljenih dijaloga.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više, izradit će u digitalnom alatu Wordwall zadatak spajanja pojmova. Odabrat će, naime, pet predmeta i opisati ih, a zatim će biti potrebno predmete spojiti s odgovarajućim opisom.

Nastavna aktivnost za predmet X

Domani si va a scuola

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sluša i razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općega interesa.
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike.
  • Učenik izražava obvezu, mogućnost i želju.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik čita u skladu s jezičnom normom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Hrvatski jezik
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Učiti kako učiti
  • Osobni razvoj

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.