Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Pozvan si na rođendan, dolaziš?

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred OŠ

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • rođendanska pozivnica
  • poklon
  • rođendan

Pozivnica za rođendan

U e-Škole DOS za Francuski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2. podnaslov C'est bientôt l'anniversaire de Luka..., Activité 1. učenici slušaju zvučni zapis i rješavaju zadatak razumijevanja teksta. Zadatak je vezan za organiziranje slavlja.

Prije sata napravite prezentaciju u Powerpointu u kojoj ćete staviti primjer pozivnice na rođendan. Neka rođendanska pozivnica sadržava sve bitne elemente (ime, prezime, datum, vrijeme, adresa, broj telefona i drugo). Zajedno s učenicima pročitajte tekst pozivnice te im postavite pitanja koja se odnose na pozivnicu, primjerice Tko je pozvan na rođendan? Gdje se slavi rođendan? U koliko sati počinje rođendan? Ukoliko učenici imaju problema s odgovaranjem pomozite im s potpitanjima kako biste bili sigurni da su učenici razumjeli tekst.

Podijelite zatim učenike u grupe. Neka se zajedno dogovore o informacijama koje će napisati u pozivnici, mjesto, vrijeme, aktivnosti i slično. Svaka grupa izrađuje svoju rođendansku pozivnicu. Nakon što svi izrade pozivnicu, jedna osoba iz grupe čita pozivnicu ispred cijelog razreda.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i karakteristikama same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće učenja i anksioznost). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osiguralo pojašnjenje ili pomoć.

Prilikom rješavanja zadatka koji se odnosi na zvučni zapis omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. Tijekom rasprave o pozivnici ne inzistirajte na tome da učenici koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr. govore pred razredom ako to sami ne žele. Prilikom grupnog zadatka, odnosno izrade pozivnice, vodite računa da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa da predstavnik skupine ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s disleksijom ili učenik koji muca).

Nastavna aktivnost za predmet X

Pozivnica za rođendan

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše pozivnicu za svoj rođendan na temelju predloška.
  • Učenik koristi prikladne načine obraćanja prilikom pisanja pozivnica.
  • Učenik razumije pozivnicu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dođi i proslavi s nama!

Nastavno na prethodnu aktivnost Pozivnica za rođendan, neka grupe međusobno podijele svoje napisane pozivnice. Svaka grupa dobiva drugu pozivnicu na koju treba napisati odgovor. Učenici u grupama pišu odgovore mogu li doći na rođendan u zakazano vrijeme, potvrđuju svoj dolazak ili nedolazak. Prije pisanja pitajte ih o njihovim iskustvima, primjerice, jesu li bili u sličnoj situaciji da su morali prihvatiti ili odbiti poziv? Kako su odgovorili na poziv? Kojim su se izrazima služili za prihvaćanje, odnosno, odbijanje poziva?

Zatim im zadajte da provjere svoje pretpostavke u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2. podnaslov Le cadeau, Activité 4, koja prikazuje tekst u kojem Mehdi odbija poziv zbog drugih obaveza. Učenici rješavaju i Activité 6. u kojoj se nalazi zvučni zapis u kojem uzvanici prihvaćaju ili odbijaju poziv na rođendan. Zatim u Activité 7 nalaze se izrazi prihvaćanja i odbijanja poziva na rođendan koje učenici moraju rasporediti u dva stupca (prihvaćanje i odbijanje).

Na temelju predložaka iz prethodno rješenih aktivnosti iz DOS-a učenici trebaju odgovoriti na pozivnicu bilo prihvaćanjem ili odbijanjem poziva na rođendan. Napravite u Microsoft Teams u čavrljanju nekoliko razrednih grupa u koje ćete ubaciti po jednu grupu učenika koja šalje pozivnicu i jednu grupu učenika koja odgovara na pozivnicu. Svaka grupa može osmisliti ime svoje grupe čavrljanja. Ponudite učenicima odgovore koji sadržavaju strukture izložene na predlošcima iz primjera DOS-a; izraze prihvaćanja i odbijanja poziva. Ukoliko učenici odbijaju poziv tada je potrebno potkrijepiti razlog odbijanja.

Grupe se međusobno dopisuju u alatu Microsoft Teams. Na taj način dolazi do kvalitetne interakcije među učenicima na stranome jeziku o svakodnevnoj temi. Učenici će naučiti odgovoriti na svakodnevne pozive za raznovrsna događanja.

Postupci potpore

Tijekom rješavanja zadataka na e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2. podnaslov Le cadeau, Activité 7, omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. Prilikom rješavanja zadatka sa zvučnim zapisom učenicima s oštećenjem sluha i sa specifičnim teškoćama u učenju bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira u videozapisu. Kod učenika s teškoćama u razvoju, a posebice s poremećajem aktivnosti i pažnje češće provjeravajte prati li događanja jer je u online obliku slabija kontrola nastavnika. Tijekom rada u MS Teamsu provjerite znaju li se učenici s teškoćama koristititi navedenim digitalnim alatom i po potrebi osigurajte slikovne upute.

Za učenike koji žele znati više

Napravite prezentaciju u kojoj je navedeno pet događanja primjerice, proslava otvorenja izložbe, godišnjica mature, godišnjica muzeja, proslava otvorenja novog javnog prostora, godišnjica rođenja poznatog francuskog pisca i slično za koje je potrebno osmisliti poster kao poziv na sam događaj. Pri tome mogu koristiti alat Canva. Na kraju učenici koji žele znati više prikazuju postere razredu. Ostali učenici trebaju navesti nešto što im se sviđa na posteru i nešto što bi moglo biti bolje.

Nastavna aktivnost za predmet X

Dođi i proslavi s nama!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik koristi prikladne obrasce ophođenja tipičnima za prihvaćanje i odbijanje poziva.
  • Učenik piše odgovor na pozivnicu (prihvatiti ili odbiti poziv).
  • Učenik razumije pisani odgovor na pozivnicu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Hvala ti na pozivu!

Za uvod pitajte učenike što su dobili kao poklon za svoj posljednji rođendan. Komentirajte s učenicima vrste poklona koje dobivamo za rođendan. Nakon toga učenici uz pomoć nastavnika u e-Škole DOS za Francuski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2. podnaslov Le cadeau, rješavaju zadatak povezivanja vizulanog prikaza i riječi. Pitajte ih zatim jesu li kada dobivali čestitke za svoj rođendan, jesu li oni već nekome pisali čestitke za rođendan, jesu li ih pisali na nekom stranom jeziku. Zatim im prikažite primjere čestitki iz DOS-a u aktivnosti 7.

Podijelite učenike u parove. Nastavno na prethodnu aktivnost Dođi i proslavi s nama! svaki par mora osmisliti svoju čestitku na temelju predloška iz DOS-a. Uzimajući u obzir pozivnice koje su prethodno radili, učenici moraju sastaviti čestitku na temelju informacija iz napisanih pozivnica. Učenici izrađuju čestitke u alatu Canva. Učenici se služe izrazima iz predložaka iz DOS-a te ih nadopunjuju po vlastitim idejama uz pomoć nastavnika. Učenici dijele izrađene čestitku u istoj razrednoj grupi čavrljanja u alatu Microsoft Teams. Učenici zajedno s nastavnikom čitaju čestitke.

Postupci potpore

Tijekom uvodne rasprave o poklonima omogućite vizualnu podršku ( npr. u obliku slike rođendanskih poklona) koja će učenicima olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike koji imaju poremećaje jezično-govorne glasovne komunikacije i dr. nikada ne ispravljajte u govoru i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to sami ne žele. Prilikom rješavanja zadatka u e-Škole DOS za Francuski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2. omogućite, osim podrške nastavnika, rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. U zadatku smišljanja čestitki vodite računa da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Prije aktivnosti provjerite znaju li i mogu li svi učenici koristiti digitalni alat Canvu te im dajte pisane ili slikovne upute za korištenje. Tijekom rada u Microsoft Teams provjerite znaju li se učenici s teškoćama koristititi navedenim digitalnim alatom i po potrebi osigurajte slikovne upute.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pronaći na internetskoj stranici jednu službenu pozivnicu na javno događanje te ju prevesti i odgovoriti na nju. Odgovor na pozivnicu je napravljen u digitalnom alatu Canva.

Nastavna aktivnost za predmet X

Hvala ti na pozivu!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik primjenjuje jednostavne strategije za slušanje i čitanje u skladu s vlastitim stilom učenja.
  • Učenik razumije telefonski odgovor na pozivnicu.
  • Učenik piše čestitku na temelju predloška.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.