Povedite s učenicima kratku raspravu o kulturnim mjestima u vašemu gradu. Upitajte ih koliko ih često posjećuju te koja mjesta najčešće posjećuju, primjerice kazalište, muzeje, galerije i slično. Neka učenici navedu najzanimljivije muzeje koje su posjetili u svome gradu, a koje u stranim zemljama. Upitajte ih što misle utječe li dob na interese, primjerice bi li Muzej iluzija ili Muzej prekinutih veza bio zanimljiviji tinejdžerima, njihovim roditeljima ili djedovima i bakama. Koja su kulturna mjesta zanimljiva starijima, a mlađima možda nisu, npr. opera. Neka učenici navedu muzeje koje možda poznaju u nekom frankofonskom gradu.
Potom im recite da će u e-Škole DOS Francuski 1, Modul 6, Jedinica 6.5., podnaslov Les plus beaux musées de France, Activité 2 pročitati tekstove o trima muzejima u Francuskoj. Neka odgovore na pripadajuća pitanja ispod tekstova.
U alatu Conceptboard možete otvoriti novu ploču te izabrati predložak s tri stupca (po jedan za svaki muzej). Svaki imenujte muzejom iz Activité 2 te podijelite učenicima pristup. Učenike udružite u skupine ovisno o muzeju koji bi najradije posjetili. Neka učenici u odgovarajućem stupcu zajedno napišu svoje argumente, odnosno u jednoj rečenici objasne razloge svoga odabira. Napomenite im da se u rečenici koriste konstrukcijama Je voudrais visiter i parce que. Raspravite o tome u razredu i odredite koji je muzej učenicima najprivlačniji.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama, koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji u ponašanju i osjećanju). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodne rasprave o kulturnim mjestima omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku slika destinacija u njihovu gradu) koja će učenike motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike koji mucaju i imaju poremećaje jezično-govorno-glasovne komunikacije nikada ne ispravljajte u govoru i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred ostalim učenicima u razredu ako to sami ne žele. Tijekom rješavanja zadataka učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom čitanja na stranici Edutorij. Po potrebi omogućite rad u paru i vodite brigu o tome da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Prije aktivnosti opisivanja muzeja provjerite znaju li i mogu li se svi učenici koristiti digitalnim alatom Conceptboard te im dajte pisane ili slikovne upute za korištenje.
Učenicima koji žele znati više zadajte da na internetu istraže kulturni događaj Noć muzeja te izrade prezentaciju i odgovarajući kviz za ostale učenike iz razreda.
Također, u alatu Canva mogu izraditi promotivni letak na francuskom jeziku za sljedeću Noć muzeja.
Upitajte učenike znaju li što je street art te smatraju li da su grafiti umjetnost koja krasi gradove ili je to oblik vandalizma. Neka navedu primjere ulične umjetnosti u svome gradu ako postoje.
Potom im recite da u e-Škole DOS Francuski 1, Modul 6, Jedinica 6.5., podnaslov Et si on allait voir le street art?, Activité 3 pročitaju tekstove, a zatim neka u parovima u odgovarajuće tablice rasporede informacije iz teksta.
Potom učenike podijelite u grupe. Svakoj grupi dodijelite jedan frankofonski grad, primjerice Bruxelles, Aix-en-Provence, Montreal, Port-au-Prince. Neka na internetu istraže uličnu umjetnost u frankofonskom gradu koji im je dodijeljen. Uputite ih neka se pri istraživanju koriste najmanje trima stranicama kako bi mogli usporediti informacije te dobiti što potpuniju sliku. Možete im pripremiti i popise za provjeru u kojima će označiti što koja stranica sadržava, a što ne sadržava. Zatim neka izrade prezentaciju u programu PowerPoint u koju će uključiti fotografije grafita. Prilikom izbora fotografija recite učenicima da obrate pozornost na autorska prava fotografija te ako se one smiju koristiti, da pri uporabi navedu izvor. U prezentacijama trebaju ukratko navesti gdje se grafiti nalaze, što je na njima prikazano, koje su boje, tko je autor i slično. Neka radove prezentiraju čitanjem u razredu. Svaki učenik u grupi neka govori jednaku količinu teksta, primjerice, jedan učenik prikaže fotografije ili vlastite skice i kaže što je na njima, drugi navede autora, treći navede boje itd. Potom neka kao razred odrede koje bi mjesto najradije posjetili. U alatu Mentimeter možete izraditi anketu kako bi svi učenici mogli glasati anonimno. Unesite imena frankofonskih gradova u kojima se nalazi ulična umjetnost koju su učenici u grupama predstavili te neka svi učenici glasaju odabirom grada u kojem se spomenuti grafit nalazi za onaj grafit koji im se najviše sviđa. Potom neka u jednoj rečenici argumentiraju u razredu svoj odabir. Napomenite učenicima neka se koriste konstrukcijama J'aime i parce que.
Tijekom uvodne rasprave o uličnoj umjetnosti omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija grafita) koja će učenike motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i slične teškoće nikada ne ispravljajte u govoru i spriječite oponašanje i ruganje. Tijekom rješavanja zadataka učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom čitanja na stranici Edutorij. Omogućite učenicima s teškoćama da tijekom rada u skupini iskoriste svoje jake strane. Primjerice, ako je učenik nadaren za crtanje, neka radu skupine doprinese tako da se u prezentaciju uključi njegova interpretacija ulične umjetnosti. Prilikom rada u skupini preporučuje se učenike s teškoćama svrstati u skupinu u kojoj postoji učenik koji je spreman prezentirati (što je osobito važno ako su kod učenika s teškoćama prisutni poremećaji u osjećanju). Što se tiče učenika sa specifičnim teškoćama u učenju, izbjegavajte njihovo čitanje naglas pred ostalim učenicima u razredu osim ako sami ne izraze tu želju.
Učenici koji žele znati više neka na internetu istraže murale koje je u Parizu izradio slavni britanski crtač grafita Banksy te o tome pripreme prezentaciju za ostale učenike iz razreda.
Upitajte učenike jesu li kada sudjelovali u razmjenama učenika i kakvo im je to bilo iskustvo, koje su prednosti toga. Ako njihova škola u tome ne sudjeluje, neka kažu bi li voljeli sudjelovati i zašto. Tim ih pitanjima potaknite na razvijanje pozitivnih stavova prema učeničkim razmjenama tako da učenici uvide njihove prednosti za osobni razvoj, primjerice razvoj samostalnosti, snalažljivosti, tolerancije prema drugim kulturama i slično.
U e-Škole DOS Francuski 1, Modul 6, Jedinica 6.2., podnaslov Pour commencer neka učenici pročitaju ljetni program za posjetitelje u Toulouseu. Potom neka usporede kulturna događanja u Toulouseu s događanjima u svojem gradu. Upitajte ih održava li se u njihovu gradu ljetno kino na otvorenom, koncerti, događaji na plažama i drugo. Neka navedu neke druge aktivnosti koje su možda popularne u njihovu gradu, a nisu u Toulouseu, primjerice filmski festival u Puli, glazbeni festival Ultra u Splitu ili Sinjska alka.
Učenike podijelite u grupe. Recite im da ih učenici iz Francuske namjeravaju posjetiti tijekom ljetnih praznika, stoga je njihov zadatak izraditi promidžbeni spot o svome gradu. Ovisno o broju učenika u razredu i broju grupa, svakoj grupi odredite jedan zadatak, primjerice kulturna mjesta, mjesta za izlazak, restorane, smještaj ili sportske aktivnosti. Neka učenici izrade prezentacije, a potom spot mogu snimiti pametnim telefonima. Neka njihovi videozapisi traju jednu minutu. Potom sve radove objedinite i uredite, a možete dodati i posebne efekte i slike u alatu za uređivanje videozapisa Kizoa.
Ako u razredu postoje učenici s poremećajem iz autističnog spektra, valja im na početku najaviti strukturu sata, kao i svaku promjenu aktivnosti. Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio grupnu raspravu o razmjenama učenika na početku aktivnosti. Omogućite vizualnu podršku i popis prijevoda ključnih pojmova kako bi učenici s teškoćama lakše pratili raspravu. Tijekom rješavanja zadataka učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom čitanja na stranici Edutorij. Po potrebi omogućite rad u paru i vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ne inzistirajte na tome da učenici koji imaju poremećaje jezično-govorno-glasovne komunikacije snimaju svoj govor u spotu osim ako to sami ne žele.
Učenici koji su bili na razmjeni učenika ili natjecanjima i projektima izvan mjesta stanovanja, neka izrade prezentaciju za razred kako bi i ostale učenike potaknuli na to.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.