Na početku aktivnosti postavite učenicima pitanje: Comment s'habiller pour une soirée au boulot entre collègues?, odnosno to im pitanje možete i prikazati jer se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2., podnaslov Comment s'habiller pour une soirée au boulot entre collègues? Učenici daju svoje prijedloge, koje možete zabilježiti na ploču. Nakon toga zajedno pročitajte kontekst pitanja: Sylvie i Patrick idu na večeru te razmišljaju o tome što odjenuti. Zadajte učenicima da u parovima pročitaju tekst Les vêtements et les accessoires te da odgovore na pitanja u Activité 1.
Pitajte zatim učenike događa li se katkad i njima da ne znaju što odjenuti za neku prigodu te što čine u tim trenutcima. Pitaju li koga za savjet i daju li oni savjete o odijevanju. Uputite ih zatim na dio naslovljen Les conseils mode te zajedno riješite Activité 6. Po uzoru na rečenice u tom zadatku, učenici će u istim parovima osmisliti jednu situaciju u kojoj je potrebno odjenuti nešto prigodno, a osoba ne zna što odjenuti. Napisat će rečenicu u kojoj mole za savjet. Kada svi parovi napišu svoje primjere, skupite ih te ponovno podijelite parovima učenika, pazeći pritom da ne dobiju svoje rečenice, tako da pišu savjet o odjevnim kombinacijama drugima. Pritom se kao predloškom mogu koristiti rečenicama iz DOS-a. Kada dovrše, mogu pročitati što su napisali.
Prije posljednje aktivnosti postavite im pitanje gdje se mogu naći takvi savjeti u pisanom obliku pa im pokažite primjerak modnog časopisa koji se nalazi u istoj jedinici pod naslovom Les tendances mode. Učenici čitaju tekst te odgovaraju na pitanja za razumijevanje pročitanoga. Podijelite ih u skupine u kojima će, po uzoru na pročitani tekst, u programu Word napisati članak za modni časopis, uz koji trebaju dodati fotografije koje su pronašli na stranici Pixabay.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama, koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i anksioznost). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom rješavanja zadataka vezanih za e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2., podnaslov Comment s'habiller pour une soirée au boulot entre collègues? omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i kontrasta prilikom rada na stranici Edutorij. Što se tiče samostalnog rada, predvidite da će učenici s teškoćama trebati duže vrijeme za rješavanje zadataka te se stoga preporučuje da imaju manji broj zadataka. Tijekom rada u paru i sastavljanja savjeta o odjevnim kombinacijama važno je da učenik s teškoćama, u skladu sa svojim jakim stranama, dobije jasne upute i zadatke. Navedeno je važno i tijekom aktivnosti pisanja modnog članka u skupinama. Primjerice, učenik s oštećenjem sluha ili specifičnim teškoćama u učenju može usmeno predlagati sadržaj članka i tražiti fotografije na stranici Pixabay, a učenik urednoga razvoja može sastavljati tekst i biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru.
Učenicima koji žele znati više ponudite da naprave svoj modni blog u alatu WordPress, u kojem će na francuskom jeziku objavljivati svoje tekstove o zamislima koje imaju te davati prijedloge i savjete za modne kombinacije.
Pitajte učenike je li im se kada tko žalio da nema što odjenuti, žale li se oni kada na to te što čine u tim situacijama. Jednako tako, pitajte ih vole li kupovinu te neka obrazlože odgovor.
U e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3., podnaslov Au magasin de vêtements, Activité 1 zadajte učenicima da pogledaju videozapis te da odgovore na pitanja. Nakon toga zamolite ih da samostalno odgovore na pitanja u tablici o strategijama slušanja. Kada označe tvrdnje koje se odnose na njih, kratko porazgovarajte kako biste znali je li im ovaj upitnik pomogao da promisle o načinu na koji uče te jesu li spremni nešto promijeniti u svom pristupu. U tu im svrhu zadajte još jedan zadatak slušanja, onaj koji se nalazi u Activité 3, pa nakon što poslušaju tekst i odgovore na pitanja, provjerite uočavaju li neku razliku u aktivnostima slušanja s razumijevanjem u odnosu na prije.
Predložite zatim učenicima da riješe zadatak koji ste prethodno izradili u alatu Wordwall kao pripremu za sljedeću aktivnost. Pronađite ili sastavite razgovor između prodavača i kupca te ga umetnite u zadatak. Učenici trebaju razvrstati rečenice i pitanja u dva stupca, ovisno o tome tko ih izgovara, kupac ili prodavač.
Učenike podijelite u parove kako bi odglumili scenu u trgovini. Postavite im kontekst zadatka, primjerice: U Francuskoj ste pozvani na rođendansku proslavu svoga prijatelja i želite se lijepo obući. Idete u trgovinu obaviti kupovinu i ondje razgovarate s prodavačem/prodavačicom. Vodite brigu o tome da pozdravite prilikom ulaska u trgovinu, da pristojno tražite ono što vam treba, da isprobate, odaberete i platite. Učenici sastavljaju dijalog, uvježbavaju ga te glume pred ostalim učenicima u razredu. Za to vrijeme ostali učenici trebaju voditi bilješke te odgovoriti na neko od sljedećih pitanja koje ćete im postaviti vi ili par koji je prikazao dijalog: Qu'est-ce qu'il/elle achète ? Combien ça coûte ? i slično.
Postoji li u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio skupnu raspravu o odijevanju na početku aktivnosti. Učenicima s teškoćama osigurajte vizualnu podršku u obliku fotografija odjeće te uručak prijevoda ključnih pojmova kako bi lakše pratili raspravu. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3., podnaslov Au magasin de vêtements, Activité 1, po potrebi osigurajte rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće, pri čemu učenik urednoga razvoja može učeniku s teškoćama pročitati tekst. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. Prilikom rješavanja zadatka u digitalnom alatu Wordwall provjerite znaju li se njime koristiti svi učenici s teškoćama te im po potrebi osigurajte upute ili vršnjačku podršku. U zadatku izvedbe scene u trgovini osigurajte da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Uzmite u obzir utjecaj jezično-govorno-glasovnih teškoća na učenje stranoga jezika i spriječite ruganje.
Učenici koji žele znati više mogu pronaći mrežne stranice na francuskom jeziku za internetsko naručivanje odjeće te provjeriti na koji bi način mogli nešto naručiti (što je važno pri odabiru odjeće u internetskoj trgovini, koji su uvjeti plaćanja i slično). Mogu odabrati neki predmet koji bi voljeli naručiti te na konkretnom primjeru pokazati drugima kako se internetski naručuje.
Slijedom prethodne aktivnosti, povedite s učenicima razgovor o kupovini, koliko često i s kim idu u kupovinu, gdje i što kupuju te u kojim količinama. Smatraju li da imaju previše, premalo ili dovoljno odjeće. Također, provjerite s njima što rade s odjećom koju više ne mogu ili ne žele nositi.
Ponudite im zatim da u e-Škole DOS za Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3., podnaslov Le sais-tu? pročitaju tekst Industrie vestimentaire et environnement. Provjerite s učenicima jesu li razumjeli tekst. U tu svrhu možete izraditi kviz u alatu LearningApps, u kojem možete postaviti pitanja s višestrukim izborom, točno/netočno i slično.
Potaknite zatim učenike da promisle o problemu zagađivanja vezanog za industriju odjeće te ih pitajte što misle o tome i kako bi taj problem riješili. Ovaj razgovor možete povesti na hrvatskom kako bi učenici mogli što bolje izraziti svoje misli i ideje.
Podijelite učenike u dvije skupine, jedna skupina neka planira smanjiti kupovinu odjeće, a druga skupina neka to ne želi. Obje skupine pišu svoje prijedloge, prva skupina kako smanjiti potrošnju i zagađenje, koristeći se rečenicama poput ovih: Je pourrais... Je vais faire... Je ne vais pas faire..., a druga skupina piše razloge zašto neće smanjiti kupovinu odjeće, koristeći se rečenicama poput ove: Je continue à acheter les vêtements parce que... Svoje prijedloge čitaju pred ostalim učenicima u razredu, a nakon aktivnosti provedite anonimnu anketu o tome što učenici zaista planiraju poduzeti u vezi s tim problemom kako biste provjerili koja je skupina bila uvjerljivija.
Nalazi li se u razredu učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti strukturu i redoslijed aktivnosti. Nalazi li se u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio grupnu raspravu o kupovini odjeće na početku aktivnosti. Učenicima s teškoćama osigurajte vizualnu podršku u obliku fotografija odjeće i podsjetnik s prijevodom ključnih pojmova, kako bi lakše pratili raspravu. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. Prilikom rješavanja zadatka na digitalnom alatu LearningApps, učenicima s teškoćama po potrebi osigurajte vršnjačku podršku. Tijekom uvodne rasprave o zagađenju okoliša, učenicima s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije, učenicima s oštećenjem sluha ili poremećajem iz autističnog spektra nije poželjno postavljati iznenadna pitanja, otvorena pitanja poput ovoga: Reci mi sve što znaš o..., kao ni upućivati im dvosmislene poruke ili igre riječima. U završnoj aktivnosti zajedničkog čitanja izbjegavajte da učenici sa specifičnim teškoćama u učenju čitaju naglas pred ostalim učenicima u razredu, osim ako sami ne izraze tu želju. Uzmite u obzir utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika te spriječite ruganje.
Predložite učenicima da pretraživanjem različitih mrežnih stranica provjere točnost podataka koje su pročitali u tekstu. Rezultate svojeg istraživanja mogu objediniti u prezentaciji koju će izložiti na sljedećem satu ostalim učenicima u razredu.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.