Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Volim svoj grad

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Upute o snalaženju u prostoru
  • Život na selu i u gradu
  • Država
  • Službeni jezik
  • Pisanje bloga
  • Strane svijeta

Moje selo i moj grad

U e-Škole DOS za Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.4., podnaslov La ville ou la campagne? učenici rješavaju aktivnost 1. Učenici slušaju audiozapis te u tablicu trebaju rasporediti ponuđene pojmove u kategorije pozitivnog ili negativnog za grad i za selo.

Pitajte učenike gdje žive, na selu ili u gradu. Komentirajte s učenicima gdje je bolje živjeti i zašto, na selu ili u gradu. Podijelite učenike u dvije skupine. Prva skupina odabire jedan grad po želji, a druga odabire selo po želji. Objasnite učenicima da će u dokumentu programa Word izraditi popis ili tablicu s pozitivnim i negativnim aspektima života u selu ili u gradu, ovisno o tome što je skupina odabrala. Za stvaranje popisa uputite učenike u strategije pisanja. Najprije je potrebno zabilježiti sve ideje. Zatim je nužno rasporediti ideje u smislenu cjelinu te izraditi skicu. Prilikom pisanja ideja naglasite učenicima da se pozitivni i negativni aspekti mogu odnositi na sve društvene teme, a i šire. Navedite im nekoliko primjera – mogu se odnositi na ekologiju, društvena pitanja, ekonomiju, lokaciju i drugo. Nakon što skupine naprave popise, čitaju ih pred ostalim učenicima u razredu. Potaknite raspravu o pročitanom te zajedno s učenicima sudjelujte u raspravi.

U nastavku potaknite učenike da razmisle o tome kojim bi načinima poboljšali negativne aspekte života u gradu i na selu. Učenici i dalje u skupinama pišu ideje o poboljšanju života u gradu i na selu. Ideje pišu u obliku novinskoga članka. Pokažite učenicima jedan primjer novinskog članka te im pojasnite strukturu pisanja članka. Učenici tekst upisuju u alatu WordPress, a unutar teksta po želji mogu ubaciti i slike kako bi konačan uradak imao sadržaj kakav se obično pronalazi na blogu. Po završetku, učenici razmjenjuju svoje ideje i izrađene blogove u alatu Microsoft Teams. Na hrvatskom ili na francuskom jeziku, učenici međusobno raspravljaju o idejama na koji je način moguće poboljšati pojedine poteškoće i slično.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama, koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji u ponašanju i osjećanju). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početnoga zvučnog zapisa. Također, bilo bi poželjno prije nastavne jedinice pripremiti na papiru s prijevodom sve ključne pojmove koji će se spominjati. Prilikom zadatka unutar skupina, odnosno izrade popisa, vodite brigu o tome da je učenik s teškoćama u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Važno je voditi brigu o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nipošto ne bude samo pasivan promatrač. Ovisno o učenikovim teškoćama pokušajte predvidjeti dijelove zadatka, odnosno situacije u kojima će učenik imati najviše izazova i najveću potrebu za dodatnom podrškom. Primjerice, ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je približiti temu u skladu s njegovim specifičnim interesima, ako ste ih uočili. Ako se u razredu nalazi učenik s oštećenjem sluha, usmjerite grupu da prilikom razmjene važnih informacija između aktivnosti govornik bude licem okrenut prema učeniku s oštećenjem sluha. Provjerite znaju li i mogu li se svi učenici koristiti alatom WordPress te im dajte pisane ili slikovne upute za korištenje.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pisati tekst o svome gradu ili selu u kojemu žive naglašavajući što bi željeli promijeniti u svome mjestu. U alatu Book Creator učenici mogu izraditi tekst o svom mjestu prebivališta. Objasnite učenicima na koji način mogu krenuti s pisanjem teksta. Najprije je potrebno zabilježiti sve ideje. Zatim je nužno rasporediti ideje u smislenu cjelinu te izraditi skicu. Prilikom pisanja ideja naglasite učenicima da se promjene koje žele izvršiti u svome mjestu mogu odnositi na sve društvene teme, ali i šire. Navedite im nekoliko primjera – mogu se odnositi na ekologiju, društvena pitanja, ekonomiju, lokaciju i drugo. Napisane radove podijelite u alatu Microsoft Teams.

Nastavna aktivnost za predmet X

Moje selo i moj grad

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik koristi informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku.
  • Učenik piše pozitivne i negativne aspekte života odabranoga grada ili sela.
  • Učenik sudjeluje u raspravi o pozitivnim i negativnim aspektima života u gradu i na selu.
  • Učenik se služi strategijama za pisanje različitih stajališta o životu u gradu i na selu.
  • Učenik razmjenjuje ideje o načinima poboljšanja života u gradu i na selu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Na istoku? Na zapadu?

U e-Škole DOS za Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., podnaslov Comment situer une ville dans l'espace? učenici rješavaju aktivnost 3. Prije toga nastavnik pita učenike da nabroje nekoliko gradova u Francuskoj te da navedu gdje se ti gradovi približno nalaze. Zatim učenici rješavaju aktivnost 3, gdje moraju pronaći kartu Francuske te upotpuniti rečenicu s ponuđenim odgovorima gdje se nalazi koje mjesto u Francuskoj.

Sljedeću aktivnost učenici izvršavaju u paru. Odabiru jednu frankofonsku zemlju te lociraju deset gradova unutar zemlje. Objasnite učenicima kako se snaći na karti i kako odrediti položaj pojedinog grada. U atlasu ili na internetu potrebno je pronaći kartu zemlje koju parovi žele proučiti. Neka učenici dobro pogledaju kartu, prouče je i pronađu gradove koji ih zanimaju. Gradovi koji su gore na karti nalaze se na sjeveru, oni koji su dolje nalaze se na jugu, lijevo na zapadu i desno na istoku. U alatu Genially učenici upisuju gdje se točno nalaze odabrani gradovi (na sjeveru, na istoku, na jugozapadu...). Zajedno s učenicima pronađite gradove koje su parovi odlučili locirati na karti. Komentirajte s učenicima blizinu i udaljenost pojedinih gradova od Hrvatske.

Sljedeća aktivnost nastavlja se s radom u paru. Učenici odabiru jednu frankofonsku zemlju. Kartu frankofonske zemlje postavljaju u alatu Genially. U ovoj aktivnosti učenici postaju météorologues. Parovi će na sljedećoj poveznici potražiti vremenske prilike u svijetu, odnosno u odabranoj frankofonskoj državi. Parovi će pripremiti usmeno izlaganje vremenske prognoze kao da su na televiziji. Objasnite učenicima da je za pripremu usmenoga izlaganja potrebno govoriti jasno i glasno, paziti da ih ostatak razreda razumije, kretati se i koristiti gestama u svrhu pokazivanja gradova o kojima se govori na karti. Također, ako pogriješe prilikom usmenog izražavanja, mogu se slobodno samostalno ispraviti. Kao i uvijek, potrebno je paziti na gramatiku i izgovor. Nakon svakog izlaganja komentirajte udaljenost gradova od Hrvatske i vremenske prilike u usporedbi s onima koje su u mjestu u kojem učenici žive.

Postupci potpore

Tijekom rješavanja zadataka na Edutoriju, po potrebi omogućite rad u paru učenicima s izraženim teškoćama. Prilikom rada u paru i lociranja gradova na karti vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u izvršavanju zadatka. Imajte na umu da učenici s teškoćama, posebice učenici sa specifičnim teškoćama u učenju, mogu imati poteškoće s orijentacijom u prostoru pa im za lakše praćenje rasprave osigurajte vizualnu podršku u obliku pokazivača strana svijeta i pojednostavnjene karte s jasno označenim gradovima. Prilikom rasprave o udaljenosti koristite se vizualnom podrškom i brojevnom crtom kako biste učenicima s teškoćama, posebice učenicima s diskalkulijom olakšali razumijevanje. Provjerite znaju li se svi učenici s teškoćama koristiti digitalnim alatom Genially te po potrebi sami pomozite paru u kojem se nalazi učenik s izraženijim teškoćama. U završnoj aktivnosti, tijekom usmenoga izlaganja uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika i izgovora. Ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije govori ako to sam ne želi.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu u alatu Genially postaviti kartu Francuske te pronaći deset najvećih gradova i locirati ih. Objasnite učenicima da dobro prouče kartu Francuske te da odaberu gradove koji ih zanimaju. Gradovi koji su gore na karti nalaze se na sjeveru, oni koji su dolje nalaze se na jugu, lijevo na zapadu i desno na istoku. Učenici mogu odabrati jedan grad u Francuskoj u kojem bi živjeli te s nekoliko rečenica potkrijepiti zašto bi živjeli u odabranom gradu. Učenici pišu rečenice u dokumentu programa Word te dijele dokument s nastavnikom u alatu Microsoft Teams.

Nastavna aktivnost za predmet X

Na istoku? Na zapadu?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik koristi informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku.
  • Učenik očitava vremensku prognozu odabranog grada.
  • Učenik piše položaj pojedinih gradova u frankofonskim zemljama i u Francuskoj.
  • Učenik usmeno izlaže vremensku prognozu i lokaciju pojedinih gradova u frankofonskim zemljama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Izgubljeno? Nađeno!

U e-Škole DOS za Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.4., podnaslov Excusez-moi, où est la Galerie? učenici rješavaju aktivnosti 2 i 3. Prije same aktivnosti nastavnik pita učenike jesu li se ikada izgubili u gradu te na koji su način pronašli put. Zatim učenici rješavaju aktivnosti 2 i 3, gdje moraju poslušati videozapis i odgovoriti na pitanja te riješiti aktivnost o davanju uputa o načinu kretanja u prostoru (ravno, lijevo, desno...).

Nastavnik dijeli učenike u parove. Učenici trebaju osmisliti dijalog između izgubljenog turista u gradu i Francuza koji objašnjava turistu kako doći od točke A do točke B. Objasnite učenicima da je za pisanje dijaloga potrebno likovima dodijeliti uloge. Prvi lik (izgubljeni turist) postavlja pitanja i pokušava doći do cilja, dok drugi lik (Francuz) daje upute prvome liku kako doći do cilja. Nužno je imati logičan slijed pitanja i odgovora. Pisanje dijaloga učenici mogu povezati s osobnim iskustvom kada su nekome pomogli da dođe do željenoga mjesta ili kada su bili izgubljeni te su pitali za pomoć. Učenici će prikazati cijelu priču pomoću stripa koji će izraditi u alatu Pixton, u kojem mogu odabrati likove, urediti ih, uređivati pozadinu, odabrati oblik oblačića koji će postaviti (za razgovor, razmišljanje, sanjarenje...) te pisati tekst unutar oblačića. Nakon što parovi završe strip, čitaju ga pred ostalim učenicima u razredu. Pomoću projektora možete prikazati izrađeni strip, a parovi mogu čitati napisane dijaloge. Nakon izlaganja komentirajte s učenicima jesu li se našli u sličnoj situaciji kao što je prikazano u stripu, jesu li ikada nekome pomogli pronaći put ili su oni bili u situaciji da pitaju za put.

Postupci potpore

Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početnoga zvučnog zapisa. Za zvučne zapise treba omogućiti podnaslove ili unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira u videozapisu. Također, bilo bi poželjno prije nastavne jedinice pripremiti na papiru s prijevodom sve ključne pojmove koji će se spominjati. Imajte na umu da učenici s teškoćama, posebice specifičnim teškoćama u učenju, mogu imati poteškoće s orijentacijom u prostoru pa im za lakše praćenje rasprave osigurajte vizualnu podršku u obliku pokazivača smjerova i prikaza prostora o kojemu se govori u zvučnom zapisu. Prilikom rada u paru i pisanja dijaloga vodite brigu o tome da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Provjerite znaju li se svi učenici s teškoćama koristiti digitalnim alatom Pixton i po potrebi osigurajte slikovne upute. Učenike s motoričkim teškoćama uparite s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima kako bi zajednički kreirali strip. Što se tiče učenika sa specifičnim teškoćama u učenju, u aktivnosti zajedničkog čitanja izbjegavajte njegovo čitanje naglas pred ostalim učenicima u razredu osim ako taj učenik sam ne izrazi tu želju. Učenike koji imaju poremećaje jezično-govorno-glasovne komunikacije nikada ne ispravljajte i spriječite oponašanje i ruganje.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu u dokumentu programa Word napisati upute o načinu snalaženja kada se osoba izgubi u gradu. Za pisanje uputa učenici se mogu služiti informacijama ponuđenim na internetu. Možete učenicima objasniti da upute moraju sadržavati jednostavne stavke koje će biti razumljive čitateljima. Nakon što učenici napišu upute, dijele ih s ostatkom razreda u alatu Microsoft Teams.

Nastavna aktivnost za predmet X

Izgubljeno? Nađeno!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik koristi prikladne obrasce ophođenja tipične za snalaženje u prostoru.
  • Učenik piše dijalog o uputama kako doći do ciljnog mjesta.
  • Učenik razumije dijalog o uputama kako doći do ciljnog mjesta.
  • Učenik piše upute o snalaženju u prostoru.
  • Učenik usmeno izlaže strip u kojem likovi razmjenjuju informacije kako bi došli do željenog mjesta.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.