Za početak odigrajte s učenicima igru asocijacije izrađenu u alatu Wordwall. Na taj će način učenici upoznati pravila igre asocijacija koja će primijeniti u daljnjim aktivnostima.
Nakon toga će odigrati igru asocijacija koju ste pripremili u alatu PowerPoint. Glavno rješenje neka bude „razredni leksikon”. Učenicima svakako objasnite pojam leksikon. Zatim će oni u parovima osmišljavati po jedno pitanje koje mogu postaviti u svojemu razrednom odjelu. Obilježje tog pitanja zapisat će u alatu WordArt. Slijedi analiza obilježja te sastavljanje Google Forms obrasca sa svim osmišljenim pitanjima. Na taj su način učenici sastavili razredni leksikon.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja heterogena skupina i da je odabir prilagodbi potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.) te na obilježjima teškoće koju ima. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednju klupu u razredu kako bi ga se moglo pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri obavljanju zadatka.
Provjeravajte snalaze li se učenici s teškoćama u spomenutim alatima. Prema potrebi osigurajte i pisane upute sa slikovnim prikazima radi lakše uporabe alata.
Učenicima s oštećenjem vida u digitalnim alatima prilagodite svjetlinu i kontrast na zaslonu te obratite pozornost na veličinu slova.
S učenicima s jezičnim teškoćama, s oštećenjima sluha i s učenicima s poremećajem iz spektra autizma dodatno provjerite jesu li razumjeli značenje riječi leksikon. Prema potrebi, osigurajte napisano objašnjenje.
Za učenike s oštećenjem sluha osigurajte tiho okružje tijekom igre asocijacija.
Pri svrstavanju učenika u parove pripazite s kim ćete smjestiti učenika s teškoćama. Učenika s poremećajem iz spektra autizma smjestite u par s učenikom koji će biti u skladu s njegovim ustaljenim rutinama kako ne bi bio uznemiren. Obavezno mu prije najavite rad u paru s pomoću natuknica ili vizualne potpore.
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju – savjeti učiteljima
Informativni letak o razvojnome jezičnom poremećaju
Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama
Smjernice MZO-a za rad s učenicima s teškoćama.
Svaki će učenik ispuniti pripremljen obrazac sa stavkama iz razrednog leksikona nastalog u prvoj aktivnosti. Na taj način učenici zapravo ispunjavaju razredni leksikon. Nakon toga im objasnite način prikupljanja i prikazivanja podataka u svim riješenim primjerima i u e-Škole DOS Matematika 6, Modul 6, Jedinica 6.4. Zatim će učenici, iz navedenog DOS-a, u parovima riješiti sva četiri zadatka kako bi što lakše obradili svoj razredni leksikon. Poslije analize rješenja zadataka, slijedi analiza prikupljenih podataka iz leksikona te određivanje frekvencija. Nakon svega će učenici te podatke prikazati stupčastim dijagramom u digitalnom alatu Mindomo.
Svaki će učenik ispuniti pripremljen obrazac, u dijeljenom dokumentu u alatu Word, sa stavkama iz razrednog leksikona nastalog u prvoj aktivnosti. Na taj način učenici zapravo ispunjavaju razredni leksikon. Nakon toga objasnite im način prikupljanja i prikazivanja podataka u svim riješenim primjerima i u e-Škole DOS Matematika 6, Modul 6, Jedinica 6.4. Zatim će učenici, iz navedenog DOS-a, u parovima riješiti sva četiri zadatka kako bi što lakše obradili svoj razredni leksikon. Poslije analize rješenja zadataka, slijedi analiza prikupljenih podataka iz leksikona te određivanje frekvencija. Nakon svega će učenici te podatke prikazati stupčastim dijagramom u digitalnom alatu Mindomo.
Učenicima s oštećenjem vida u digitalnim alatima prilagodite svjetlinu i kontrast na zaslonu te obratite pozornost na veličinu slova.
Provjeravajte snalaze li se učenici s teškoćama u spomenutim alatima.
Vodite računa da je učenik s teškoćom u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduje u obavljanju zadatka.
Predvidite dulje vrijeme za rješavanje zadataka za učenike s teškoćama, to se posebno odnosi na učenika s diskalkulijom i na učenike s intelektualnim teškoćama.
Tijekom provedbe aktivnosti na daljinu provjeravajte s učenicima s teškoćama kako se snalaze u pojedinim fazama aktivnosti te im prema potrebi pomognite. Kod učenika s deficitom pažnje provjeravajte prati li događaje jer je pri provedbi aktivnosti na daljinu slabija kontrola nastavnika. Učenicima s poremećajem iz spektra autizma važno je najaviti i svaku promjenu aktivnosti jer imaju potrebu održavati ustaljenost i rutinu.
Učenici za završni uradak izrađuju plakat s tabličnim prikazom i stupčastim dijagramom u digitalnom alatu Canva. Prikažite sve plakate te potaknite raspravu. Pripremite listić za vršnjačko vrednovanje te će učenici vrednovati svaki plakat. Analizirajte s učenicima rezultate vršnjačkog vrednovanja. Nakon toga Vi vrednujete plakate prema kriterijima vrednovanja. Najbolji plakat nagradite i postavite na mrežnu stranicu škole. Potaknite učenike na izradu razrednih leksikona za druge razredne odjele te usporedite rezultate.
Učenici s teškoćama kao što su diskalkulija i disleksija mogu, osim teškoća u očitavanju tabličnih prikaza, imati teškoće u očitavanju grafova i dijagrama. Zato je ponovno važno provjeriti kako se učenici s teškoćama snalaze u ovoj aktivnosti i možete dopustiti rad u paru s učenikom iz klupe.
Provjeravajte snalaze li se učenici s teškoćama u spomenutim alatima. Prema potrebi osigurajte i pisane upute sa slikovnim prikazima radi lakše uporabe alata.
Učenicima s oštećenjem vida u digitalnim alatima prilagodite svjetlinu i kontrast na zaslonu te obratite pozornost na veličinu slova.
Na osnovi prethodnih koraka u navedenim aktivnostima, učenici samostalno izračunavaju prosjek svojih ocjena za svaki nastavni predmet. Zaključne ocjene prikazuju tablično i s pomoću stupčastog dijagrama.
Sudinec Wordwall. Preuzeto s Asocijacija (20. 10. 2022.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.