Predmet
Talijanski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Le feste in Italia

Naziv predmeta
Talijanski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
5. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Božić
  • Uskrs
  • Nova godina
  • blagdani

Buon Natale

Učenicima pustite božićnu pjesmu po izboru kako biste ih uveli u tematiku. Nakon toga, pitajte ih što za njih znači Božić, s kime ga slave, kako ga slave te imaju li neke običaje koje poštuju. Također, pitajte ih znaju li nešto i o talijanskim božićnim običajima i slavlju Nove godine te mogu li ih usporediti s običajima u Hrvatskoj - ima li više sličnosti ili razlika.

Učenici se pobliže upoznaju sa specifičnim vokabularom vezanim uz Božić na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.1, nakon čega ga primjenjuju u zadatku A pa zatim i u zadatku B gdje povezuju talijanske riječi s hrvatskim prijevodom.

Nakon toga, upoznaju se s običajima za Novu godinu i načinima čestitanja u zadatku I. Potom će, u paru, u digitalnom alatu Canva izraditi čestitke za Božić i Novu godinu za svoje najmilije. Radove predstavite na virtualnoj izložbi.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom uvodne rasprave o Božiću omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s poremećajem iz autističnoga spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u lakšem praćenju rasprave. Učenike s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije ne ispravljajte u govoru i spriječite moguće oponašanje i ruganje. Ne ustrajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to sami ne žele. Tijekom rješavanja zadatka na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.1, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta na zaslonu. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom pri izradi čestitki u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Canva.

Za učenike koji žele znati više

Učenici istražuju jedan od božićnih običaja i predstavljaju ga u 3 do 4 slajda u Powerpoint prezentaciji.

Nastavna aktivnost za predmet X

Buon Natale

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik prepričava vrlo kratak i jednostavan tekst koristeći se poznatim rječnikom i prikladnim morfosintaktičkim strukturama.
  • Učenik govori vrlo kratak i jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
  • Učenik upoznaje talijansku kulturu na izvornim materijalima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Sei Pulcinella?

Učenici gledaju video na kanalu Youtube o karnevalu u Veneciji. Nakon pogledanog videa potaknite razgovor pitajući ih da komentiraju maske u Veneciji te da ih usporede s onima u Hrvatskoj. Također ih pitajte u kojim se hrvatskim gradovima tradicionalno slavi karneval te jesu li i bili na nekom od njih te u što su se maskirali.

Učenici će se pobliže upoznati s temom karnevala rješavajući zadatak B na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.2, gdje se upoznaju s tradicionalnim maskama kroz tekst u kojem trebaju umetnuti riječi na odgovarajuće mjesto pomoću audiozapisa. Nakon toga, poslušat će još jedan audiozapis iz kojeg će trebati procijeniti točne odgovore za zadatak C u kojem biraju između dvaju mogućih odgovora.

Nakon što ste ih upoznali s nekim od tradicionalnih talijanskih maski, odaberite još neke (njih četiri do pet) te ih podijelite u isto toliko grupa. Cilj će im biti istražiti više o toj maski te će kreirati zajedničku Powerpoint prezentaciju koja će objediniti najznačajnije maske. Fotografije, kojima će se koristiti, preuzet će na stranici Pixabay. Nakon što je svatko izradio svoj dio i odabrao četiri do pet najznačajnijih osobina maske, predstavit će njezina obilježja ostatku razreda.

Postupci potpore

Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnoga spektra, važno mu je najaviti i pojasniti sadržaj početnog videozapisa. Učenike s teškoćama valja motivirati komentiranjem osobnih iskustava u sličnim situacijama. Kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše pratili videozapis, uključite opciju podnaslova. Tijekom rješavanja zadatka na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.2, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Tijekom rješavanja zadatka, koji uključuje slušanje zvučnog zapisa, treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu Powerpoint prezentacije, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je da, unutar skupine, učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, učenik urednoga razvoja izdvaja ključne činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može izraditi prezentaciju. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnih alata Powerpoint i Pixabay.

Za učenike koji žele znati više

Učenici kreiraju osmosmjerku u alatu LearningApps s imenima talijanskih tradicionalnih maski.

Nastavna aktivnost za predmet X

Sei Pulcinella?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik govori vrlo kratak i jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik piše vrlo kratak i jednostavan tekst koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik postavlja jednostavna pitanja prema predlošku.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik uočava da jednako ponašanje u različitim kulturama može imati različito značenje.
  • Učenik upoznaje talijansku kulturu koristeći se izvornim materijalima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Viene il coniglietto?

Učenike potaknite na razgovor o asocijacijama vezanima za Uskrs - što on znači religijski, koji su običaji vezani uz slavlje Uskrsa, u kojem razdoblje godine pada, koji dan u tjednu, što sve radimo toga dana i slično.

Učenici slušaju zvučni zapis u lekciji Pasqua te ispunjavaju tekst na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3, u kojem se upoznaju s pojmovima vezanima uz Uskrs. Zatim, potaknite razgovor o tome kako se slavi Uskrs u njihovim domovima te koji su simboli Uskrsa u Hrvatskoj, a koji u Italiji.

Učenici će također odigrati i igru pamćenja u zadatku C kako bi još jednom ponovili novi vokabular.

U digitalnom alatu Popplet razvrstavaju običaje po blagdanima (obuhvaćajući i blagdane iz prethodnih aktivnosti), kreirajući umnu mapu o svim nabrojanim blagdanima. Ona će im poslužiti kao podsjetnik za razgovor o blagdanima u idućim godinama.

Postupci potpore

Tijekom uvodne rasprave o Uskrsu omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija uskrsnih motiva) koja će učenike s poremećajem iz autističnog spektra motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u lakšem praćenju rasprave. U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio uvodnu raspravu o prijevoznim sredstvima. Tijekom rasprave ne treba ustrajati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori pred razredom, naravno, osim ako ne izrazi želju za time. Uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranog jezika i izgovor. Tijekom rješavanja zadatka na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 7, Jedinica 7.3, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta na zaslonu. Za učenike s oštećenjem sluha tijekom rješavanja zadatka, koji uključuje slušanje zvučnog zapisa, treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Popplet.

Za učenike koji žele znati više

Učenici pronalaze svoju fotografiju slikanu za Uskrs te pišu kratak sastav od deset do petnaest rečenica u alatu Word o tome kako se slavi Uskrs u njihovoj obitelji.

Nastavna aktivnost za predmet X

Viene il coniglietto?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima znanja.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik govori vrlo kratak i jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik uočava da jednako ponašanje u različitim kulturama može imati različito značenje.
  • Učenik upoznaje talijansku kulturu koristeći se izvornim materijalima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.