Predmet
Talijanski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Le mie reti sociali

Naziv predmeta
Talijanski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
6. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • internet
  • društvene mreže

Instagram o Facebook

Potaknite učenike na razgovor o društvenim mrežama. Neka nabroje kojim se sve društvenim mrežama koriste, koje preferiraju, koja čemu služi. Osim toga, neka navedu koje su im najbolje 3 društvene mreže i zašto. Potaknite ih na razgovor o sigurnosti interneta te o sadržajima i informacijama koje ne bi trebalo dijeliti. Također, razgovarajte o opasnostima online komunikacije, o vremenu koje učenici provode na društvenim mrežama i slično.

Učenici će zatim prepoznavati loga društvenih mreža u zadatku A na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.3. radeći u paru. Usto, usvojit će osnovne pojmove vezane za tehnologiju te u zadatku B spojiti talijanske s hrvatskim nazivima.

U paru kreiraju igru memorije u digitalnom alatu Match the Memory u kojoj će trebati spojiti između 6 i 8 pojmova vezanih za društvene mreže i tehnologiju. Kad dovrše igru pazeći na primjenu pravopisa, zamijenit će se s drugim parom kako bi međusobno odigrali memory. Ako imate dovoljno vremena, možete organizirati i turnir kako biste na kraju dobili ukupnog pobjednika.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom uvodne rasprave o društvenim mrežama omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku prikaza njihovih logotipova) koja će učenicima s teškoćama olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike s oštećenjima jezično-govorno-glasovne komunikacije ne ispravljajte u govoru ako su pogreške posljedica njihovih primarnih teškoća. Tijekom rješavanja zadatka A na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.3. uputite učenike s disleksijom na odabir prikaza teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Za učenike s oštećenjem sluha pri rješavanju grupe zadataka pod B (1/4) omogućite prijepis teksta koji se reproducira u zvučnom zapisu. Kad je riječ o zadatku izrade igre memorije, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Također, važno je i da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izvršavanju zadatka te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri uporabi digitalnog alata Match the Memory.

Za učenike koji žele znati više

Učenici kreiraju osmosmjerku u digitalnom alatu LearningApps u kojoj trebaju odgonetnuti nazive raznih društvenih mreža.

Nastavna aktivnost za predmet X

Instagram o Facebook

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik prepoznaje glavnu poruku, analizira ključne i specifične informacije te ih primjenjuje u novonastaloj situaciji primjerenoj razvojnoj dobi i vlastitim interesima.
  • Učenik priprema i drži izlaganja iz područja osobnoga interesa i vlastite svakodnevnice.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Uso Facebook molto spesso

Učenicima u digitalnom alatu Mentimeter pripremite anketu u kojoj će kategorizirati aplikacije prema tome koliko ih često upotrebljavaju (spesso, a volte, raramente, mai). Nakon toga neka usmeno kreiraju rečenice koristeći se informacijama iz tablice. Ako prilog stave na pogrešno mjesto u rečenici, ponovite im još jedanput pravila o tome gdje prilozi mogu stajati u rečenici. Potaknite ih na razgovor o sadržajima koje nude određene društvene mreže ili aplikacije, ali i o tome zašto ih uopće upotrebljavaju te zašto ih upotrebljavaju navedenim intenzitetom.

Učenici zatim u paru rješavaju zadatak C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.3. ponavljajući pritom pojmove vezane za upute na računalu prema onom pojmu koji vide na slici (npr. incolla, stampa, copia...). Rješavaju i zadatak E.

Radni listić koji ste prethodno kreirali u digitalnom alatu Wizer, dopunjavaju traženim pojmovima vezanim za tehnologiju. Prokomentirajte dobivene rezultate te, prema potrebi, dodatno objasnite te riješite moguće nejasnoće.

Postupci potpore

Učenicima s intelektualnim teškoćama omogućite vršnjačku podršku i dodatno objašnjenje sadržaja pri ispunjavanju ankete u digitalnom alatu Mentimeter. Ne treba inzistirati na tome da učenici s oštećenjima jezično-govorno-glasovne komunikacije govore u razredu ako to ne žele. Uvažite utjecaj jezičnih teškoća na učenje stranog jezika i izgovor. Tijekom rješavanja zadatka C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.3. uputite učenike s disleksijom na odabir prikaza teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute ili vršnjačku podršku pri uporabi digitalnog alata Wizer.

Za učenike koji žele znati više

Učenici osmišljavaju društvenu mrežu, čemu služi te komu je namijenjena, a zatim u digitalnom alatu Canva izrađuju svoje profile.

Nastavna aktivnost za predmet X

Uso Facebook molto spesso

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije i analizira prilagođeni i autentični srednje dug i jednostavan slušani, pisani i audiovizualni tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općega interesa.
  • Učenik prepoznaje glavnu poruku, analizira ključne i specifične informacije te ih primjenjuje u novonastaloj situaciji primjerenoj razvojnoj dobi i vlastitim interesima.
  • Učenik prati vlastito učenje talijanskoga jezika.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Usi anche il Twitter?

Potaknite učenike na raspravu o tome koje se društvene mreže ponajprije rabe za komunikaciju, koje za razmjenu kreativnih ideja i slično te koju bi društvenu mrežu istaknuli kao najkorisniju, a koju kao onu na kojoj bi trebali provoditi što manje vremena.

U digitalnom alatu LearningApps unaprijed pripremite zadatak u kojem ćete navesti neke aplikacije koje se često upotrebljavaju. Učenicima zatim zadajte da ih, radeći u paru, povežu s njihovom primarnom ulogom (npr. Twitter, lo uso per condividere i miei pensieri.). Neka iznesu svoje mišljenje o korisnosti svih navedenih društvenih mreža iskazujući i pozitivne i negativne aspekte svake od njih. Ako nije spomenuta, neka spomenu još poneku društvenu mrežu ili aplikaciju koju upotrebljavaju te neka ju objasne i prokomentiraju.

Zatim u paru rješavaju zadatak E (1/2) o parametrima vezanim za tehnologiju na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.3., i to tako da između dvaju pojmova biraju onaj koji tekstu daje smisao.

I u završnoj aktivnosti učenici rade u paru. Zadatak im je izraditi poster Le mie reti sociali u Canvi kojim trebaju predstaviti svoju idealnu društvenu mrežu, odnosno trebaju osmisliti zanimljivu i korisnu mrežu koju bi rado upotrebljavali. Poster treba sadržavati 5 ključnih obilježja mreže, njezin naziv i logo. Kad svi parovi predstave svoje postere u razredu, prokomentirajte njihove prijedloge, a zatim anketom u Mentimetru odaberite najkreativniju i najkorisniju novu društvenu mrežu.

Postupci potpore

Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je unaprijed najaviti i objasniti temu uvodne rasprave. Učenike s teškoćama valja motivirati komentiranjem osobnih iskustava u sličnim situacijama. Tijekom rješavanja unaprijed pripremljenih zadataka vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izvršavanju zadatka te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri uporabi digitalnog alata LearningApps. Tijekom rješavanja zadatka E (1/2) o parametrima vezanim za tehnologiju na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.3. uputite učenike s disleksijom na odabir prikaza teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta. Pri izradi postera Le mie reti sociali u Canvi učenicima s teškoćama ponudite predložak postera koji sadržava konkretne smjernice za izradu uz prethodno naznačena polja koja učenik treba dopuniti. U prezentacijskom dijelu aktivnosti ne inzistirajte na tome da rad izlaže učenik koji osjeća nelagodu tijekom javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju ili učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije).

Za učenike koji žele znati više

Učenici kreiraju anketu u alatu Google Forms s pitanjima o uporabi društvenih mreža kako bi oni koji ju ispune, saznali koliko su ovisni o internetu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Usi anche il Twitter?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik prepoznaje glavnu poruku, analizira ključne i specifične informacije te ih primjenjuje u novonastaloj situaciji primjerenoj razvojnoj dobi i vlastitim interesima.
  • Učenik govori srednje dug i jednostavan tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općega interesa u sadašnjem i prošlom vremenu.
  • Učenik ukratko objašnjava svoje mišljenje, slaganje ili neslaganje o različitim temama.
  • Učenik piše srednje dug i jednostavan tekst koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama uz smjernice na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općega interesa.
  • Učenik spontano iznosi vlastite stavove uz argumentaciju.
  • Učenik kritički pristupa različitim idejama, stavovima i vrijednostima.
  • Učenik se koristi dvojezičnim rječnikom te različitim izvorima znanja na talijanskome jeziku, uključujući i elektroničke medije.
  • Učenik priprema i drži izlaganja iz područja osobnoga interesa i vlastite svakodnevnice.
  • Učenik razumije i analizira prilagođeni i autentični srednje dug i jednostavan slušani, pisani i audiovizualni tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općega interesa.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.