Na početku aktivnosti zainteresirajte svoje učenike za temu nudeći im igru vješala pripremljenu u alatu LearningApps. U tom alatu unaprijed pripremite pojam Tiere koji učenici, govoreći slova abecede, na kraju trebaju pogoditi. Kada otkriju traženi pojam, neka imenuju životinje koje znaju na njemačkome jeziku. Napišite na ploču sve životinje koje su učenici imenovali u obliku asociograma. Podijelite zatim svojim učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.1 Omas Bauernhof putem zajedničkoga komunikacijskog kanala, npr. MS Teams. Učenici će riješiti Zadatak A te će se u razrednom razgovoru prisjetiti naziva nekih domaćih životinja. Učenici će poslušati zvučni zapis o djevojčici Ingo te riješiti zadatke za provjeru razumijevanja slušanoga teksta (Zadatci B – H). Potaknite učenike na razgovor o životinjama na selu. Neka govore kratkim i jednostavnim rečenicama o svojim iskustvima.
Nacrtajte učenicima na ploči kuću i životinju te između njih stavite znak plus (+). Potaknite ih da izvedu novi pojam (Haustiere). Potaknite učenike na razgovor o kućnim ljubimcima. Rasporedit će se u parove prema unaprijed pripremljenim karticama s nazivima kućnih ljubimaca. Parovi će uvježbati kratak razgovor prema radnom listu koji ste unaprijed sastavili pomoću alata MS Word, ispisali ga i podijelili učenicima. Učenici će odgovarati na pitanja o kućnim ljubimcima (imaju li kućnog ljubimca, kojeg bi ljubimca željeli imati, tko se brine o ljubimcu i sl.). U razredu će parovi koji žele izvesti svoj uvježbani razgovor. Potaknite učenike da pomoću alata Mentimeter odaberu (od ponuđenih) kojeg ljubimca imaju kod kuće ili kojeg bi ljubimca željeli imati. Alat prikažite učenicima koristeći se razrednim projektorom, a učenici će pristupiti alatu na svojim školskim tabletima ili mobilnim uređajima prema kodu koji ste im prikazali te će odmah vidjeti generički prikaz rezultata svih učenika u razredu. Razgovarajte s učenicima o rezultatima vježbe. Neka kratkim i jednostavnim rečenicama govore koje ljubimce imaju njihovi vršnjaci. Potaknite učenike da navedu nekoliko pozitivnih primjera zašto je dobro imati kućnog ljubimca te koje su odgovornosti i obaveze njihovih vlasnika.
Na kraju aktivnosti prikažite učenicima igru Wer wird Millionär na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.1 Wer wird Millionär putem razrednog projektora te ponovite sadržaj aktivnosti kroz igru.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U uvodnoj aktivnosti vješala češće prozivajte učenike s teškoćama kako bi aktivno sudjelovali u igri. Učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje može u aplikaciju upisivati slova koja učenici navedu.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.1 Omas Bauernhof odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta tijekom rada na stranici.
Zvučni zapis kojim ćete se koristiti u aktivnosti pošaljite unaprijed učenicima s teškoćama. Učenika oštećena sluha uputite na transkript ispod zvučnog zapisa.
U razgovoru o životinjama na selu potaknite učenike s teškoćama da se izražavaju o svojim iskustvima, ali nemojte inzistirati na tome da se usmeno izražavaju učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajem govora), osim ako izraze želju za time. Takvi učenici mogu kratke rečenice o iskustvima sa životinjama na selu zapisati i predati vam u pismenom obliku.
Tijekom podjele učenika u parove raspodijelite učenike s teškoćama u par u kojem će biti vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak ako je to potrebno.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da pomoću alata PowerPoint prikažu jedno seosko imanje sa životinjama. Neka naprave fotografije imanja svojih baka i djedova ili poznanika. Neka istraže koje životinje imaju na imanju, fotografiraju ih te ukratko opišu. Neka prezentacije postave u zajedničkom komunikacijskom kanalu kako bi bile dostupne ostalim učenicima u razredu. Prikažite u razredu radove učenika i analizirajte ih zajedno uz razgovor u razredu. Potaknite učenike na objektivno komentiranje i razmjenu mišljenja tijekom vršnjačkoga vrednovanja i samovrednovanja.
Na početku aktivnosti pokažite svojim učenicima anagram koji ste priredili pomoću alata Wordwall kako bi, premetanjem slova, pogodili zadani pojam Wildtiere. Projicirajte učenicima traženi izraz koristeći se razrednim projektorom. Nakon što otkriju traženi pojam, razgovorom potaknite učenike da imenuju divlje životinje koje poznaju. Primjere učenika zapišite u obliku asociograma na ploči. Razgovarajte o staništima pojedinih divljih životinja (in der Savana, im Dschungel…) te razgovorom dođite do naziva staništa u kojem se mogu vidjeti gotovo sve divlje životinje (im Zoo). Potaknite učenike da navedu idu li često u zoološki vrt te koje su divlje životinje u njemu vidjeli.
Podijelite svojim učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.2 König der Löwen putem zajedničkog komunikacijskog kanala, npr. MS Teams. Učenici će pročitati kratak tekst Im Zoo te riješiti zadatak B za provjeru razumijevanja pročitanoga. Za usvajanje i uvježbavanje leksika potaknite učenike da riješe zadatke C – F. Učenici će usvojiti nazive divljih životinja u jednini i množini te izraze za opis životinja. Potaknite učenike u razrednom razgovoru da kratkim i jednostavnim rečenicama imenuju najdražu divlju životinju te obrazlože zašto im je ta životinja omiljena. Potaknite ih da pronađu učenika za suradnju prema unaprijed pripremljenim karticama s nazivima divljih životinja, pri čemu će učenici – oponašanjem glasanja životinje – pronaći svoj par. U paru će pripremiti opis odabrane divlje životinje kratkim i jednostavnim rečenicama prema uputama koje ste im unaprijed pripremili. Opis će napisati pomoću alata MS Word te u obliku zagonetke kako bi ostali učenici, na temelju opisa, mogli pogoditi naziv opisane životinje. Svoje opise bez naziva životinje parovi će postaviti u zajednički komunikacijski kanal kako bi bili dostupni ostalim učenicima u razredu. Kada svi parovi završe i postave svoje opise u kanal, učenici će pročitati sve radove postavljene u komunikacijskom kanalu te će pokušati pogoditi koje su životinje opisane. Kod svakog opisa upisuju naziv životinje ako znaju koja je životinja u pitanju. Nakon isteka vremena provjerava se koji su učenici pogodili opisanu životinju te navode učenika koji je bio najbrži. Razgovarajući s učenicima u razredu, analizirajte najuspješnije opise i radove učenika.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U uvodnom razgovoru potaknite učenike s teškoćama na razgovor o divljim životinjama, ali nemojte inzistirati da se usmeno izražavaju učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajem govora), osim ako izraze želju za time. Ako učenik s poremećajem iz autističnog spektra ima specifičan interes povezan sa životinjama, potaknite ga da podijeli zanimljive informacije o nekoj divljoj životinji.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.2 König der Löwen odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici. Predvidite aktivnost rješavanja zadataka na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.2 König der Löwen za učenike s teškoćama u paru s vršnjakom koji će im, po potrebi, pružiti podršku. Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s jezičnim teškoćama pripremite tekst na hrvatskom jeziku kako bi lakše razumjeli zadatke povezane s njime.
Prilikom podjele učenika u parove dodijelite učenike s teškoćama u par u kojem će biti vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak ako je to potrebno.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da samostalno istraže o životinjama koje smatraju posebno zanimljivima, a nisu spomenute tijekom aktivnosti. Neka odaberu nekoliko životinja te pripreme kratku prezentaciju o njima pomoću alata PowerPoint. Navedite ih da životinje prikažu fotografijom koju su preuzeli s besplatne stranice, npr. Pixabay te neka opišu svaku životinju kratkim i jednostavnim rečenicama. Prezentaciju će prikazati ostalim učenicima u razredu koristeći se razrednim projektorom.
Na početku aktivnosti podijelite svojim učenicima poveznicu na križaljku putem zajedničkog komunikacijskog kanala npr. MS Teams koju ste unaprijed pripremili pomoću alata LearningApps. Cilj je da učenici ponove nazive nekih domaćih i divljih životinja te kućnih ljubimaca. Alatu će pristupiti na školskom tabletu ili osobnom mobilnom uređaju. Potaknite učenike na razgovor o životinjama, gdje žive, koje životinje vole, koje su opasne i sl. Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama.
Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.3 Kann die Katze fliegen? putem zajedničkog komunikacijskog kanala. Poslušat će zvučni zapis Wie sind die Tiere te riješiti zadatke B i C za provjeru razumijevanja slušanog teksta. Učenici će uočiti primjere opisa životinja prema obilježjima, ali i mogućnostima. Potaknite učenike da zaključe o glagolu können te neka riješe zadatak D za utvrđivanje strukture prezenta glagola. Strukturu će dodatno uvježbati kroz zadatke E i F. Potaknite ih da, kratkim i jednostavnim rečenicama, pomoću usvojene strukture opišu neke životinje navodeći što te životinje sve mogu (npr. Die Katze kann laufen, springen...).
Učenici će, surađujući, izraditi leksikon životinja koji će sadržavati naziv, fotografiju te kratak opis životinje. Svaki će učenik izvući jednu životinju s unaprijed pripremljene liste životinja te će je prirediti prema zadanim odrednicama. Učenici će fotografije životinja preuzeti s besplatne stranice, npr. Pixabay, a opis će izraditi samostalno prema usvojenim izrazima. Radovi svih učenika bit će objedinjeni u knjizi koju će izraditi pomoću alata Book Creator. Životinje će unositi prema abecednom redu, zajedno će dogovoriti izgled naslovnice knjige, a svaki će učenik unositi svoj opis u knjigu koja će biti postavljena na internetu u zajedničkom komunikacijskom kanalu. Na kraju aktivnosti pregledajte knjigu sa svojim učenicima na razrednom projektoru, zajedno je analizirajte te je podijelite i na mrežnoj stranici škole kako bi bila dostupna učenicima ostalih razreda.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Križaljku kojom ćete se služiti u uvodnom dijelu pripremite u odgovarajućem obliku i fontu za učenike oštećena vida. Ako ni u jednom obliku ne mogu rješavati križaljku, pripremite im zvučni zapis životinje na njemačkom jeziku, a onda oni moraju napisati naziv te životinje na hrvatskom jeziku ili obrnuto. Učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj pojmova u križaljci u odnosu na druge učenike.
U uvodnom razgovoru potaknite na razgovor učenike s teškoćama, neka iznose slobodno svoje mišljenje i stavove, ali nemojte ustrajati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajem govora), osim ako izraze želju za time.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 9, Jedinica 9.3 Kann die Katze fliegen? odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta tijekom rada na stranici. Zvučni zapis kojim ćete se koristiti u aktivnosti unaprijed pošaljite učenicima s teškoćama. Učenika oštećena sluha uputite na transkript ispod zvučnog zapisa.
Učeniku oštećena vida vršnjak može pomoći u pretraživanju fotografije životinje koja će ići u leksikon životinja, a učeniku s intelektualnim teškoćama unaprijed zadajte koju životinju će imati te mu pripremite opis te životinje u kojem će samo dopuniti neke od ključnih riječi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da izrade igru za ostale učenike u razredu služeći se alatom Wordwall. Neka prirede igru ili više igara za uvježbavanje strukture prezenta glagola können. Igre odigrajte u razredu zajedno tako što ćete ih prikazati na razrednom projektoru ili pripremite natjecanje grupa učenika koji će igre odigrati na tabletima.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch – priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.