Na početku sata razgovarajte s učenicima o kvizu Milijunaš (vole li gledati kvizove, koji im se kviz najviše sviđa, jesu li oni ili netko njima blizak sudjelovali u kvizu...). Nakon rasprave, u tolerantnom ozračju, poštujući različita mišljenja, navedite učenike na zaključak da, igrajući ili tek prateći kviz, mogu naučiti jako puno. Koristeći se projektorom prezentirajte kviz Milijunaš u kojem učenici odgovaraju na postavljena pitanja. Po završetku igre podijelite učenike u parove. Učenici neka na internetu traže fotografije i zvukove kviza (vodeći računa o autorskim pravima). Sve pronađeno pohranjuju u zajedničku dijeljenu mapu. U parovima osmišljavaju pitanja s odgovorima (četiri odgovora od kojih će jedan biti točan). Teme za pitanja biraju samostalno iz područja povijesti, geografije, prirode i slično. Pitanja, koje učenici osmisle, zapisuju koristeći se alatom Word Online.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama u razvoju, uvijek treba imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije moglo pomoći ili pojasniti nejasnoće. Postoje li u razredu učenici s poremećajem iz autističnog spektra, valja im najaviti strukturu sata na njegovu početku, kao i svaku daljnju promjenu aktivnosti. Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem vida, valja ga usmjeravati na uporabu pomagala koja su mu dodijeljena (npr. čitač teksta). Isto vrijedi i za učenike s motoričkim teškoćama (npr. prilagođena tipkovnica). Za učenike s oštećenjem vida također valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu, kontrast, učionički prostor te mjesto sjedenja tako da odgovara učeniku.
Budući da titlovi nisu dostupni, prilikom gledanja kviza Milijunaš za učenike s oštećenjem sluha trebalo bi unaprijed pripremiti natuknice koje će se reproducirati u videozapisu. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti sadržaj videozapisa. Učenici s oštećenjem sluha, iako mogu dobro čuti pomoću slušnog pomagala ili kohlearnog implantata, ponekad će teže razumjeti govornika stoga im treba omogućiti stanku nakon postavljanja pitanja i provjeriti jesu li razumjeli uputu. Stanke osiguravaju vrijeme za obradu informacija i davanje odgovora. Prilikom odabira para za učenika s teškoćom vodite računa o karakteristikama svakog para kako bi učenik s teškoćom aktivno sudjelovao u zadatku i imao podršku u prikupljanju tekstova i slika, odnosno pri izvršavanju zadatka i osmišljavanju pitanja. To ćete postići tako da unaprijed definirate ulogu učenika s teškoćama (npr. učenik s motoričkim teškoćama prikuplja fotografije na određenu temu).
Učenici na internetu istražuju razvoj kvizova kroz povijest. Rezultate svog istraživanja zapisuju u alatu Word te, na kraju, lijepe na papir kao plakat koji će izvjesiti na razredni pano.
Ako učenici ranije nisu radili u alatu Word, učitelj najprije treba pokazati kako spremiti dokumente u navedenom alatu.
Ova aktivnost nastavak je prethodne aktivnosti. Učenici u parovima pokreću alat PowerPoint Online te dizajniraju početni slajd. Na njega dodaju naslov Tko želi biti milijunaš. Dodaju sliku, zvuk te animaciju slike. Nakon što su kreirali naslovni slajd, dodaju novi s pripadajućim elementima. Zatim, dodaju okvir za pitanja, okvire za odgovore, slike za pomoć (pola-pola, pitaj publiku i džoker zovi) i tablicu s brojem pitanja i osvojenim iznosom. Prikažite umetanje potrebnih grafičkih oblika i tablice s iznosima prelaska na višu razinu. Također, demonstrirajte izradu slajdova u slučaju traženja pomoći. To su slajd za pomoć pola-pola, pitaj publiku i džoker zovi. Prateći upute učitelja učenici kreiraju sve potrebne slajdove za jedno pitanje, a zatim samostalno izrađuju ostale slajdove prema pripremljenim pitanjima iz prve aktivnosti.
Provjerite znaju li se učenici s teškoćama služiti alatom PowerPoint te, ako je potrebno, pokažite sve potrebne postupke za dizajn slajda. Pritom, pazite na karakteristike učenika s kojim je učenik s teškoćama u paru. Učenici s teškoćama bolje će funkcionirati u paru s učenikom koji će usmjeravati one koji su, možda, sporiji u rješavanju zadataka ili teško održavaju pozornost. Potrebno je češće provjeravati kako funkcionira par u kojem je učenik s teškoćama. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, ovo može biti prilika da pokaže svoje znanje i uključi svoje područje interesa pri izradi pitanja za kviz.
U alatu PowerPoint Online učenici samostalno izrađuju vlastiti dizajn za igricu Milijunaš pomoću grafičkih oblika. Na učiteljevu e-adresu učenici šalju poveznicu za dijeljenje. Na kraju, izaberite nekoliko uradaka te ih prezentirajte koristeći se projektorom. Povedite raspravu vodeći računa o toleranciji i uvažavanju različitih mišljenja.
Ova se aktivnost nadovezuje na prethodnu. Nakon što su učenici napravili nekoliko slajdova s pitanjima i odgovorima, prikažite kako povezati slajdove umetanjem hiperveza (poveznica). Istaknite da se, na taj način, omogućava interaktivnost tj. odabir točnog odgovora, dobivanje povratne informacije i, ako je potrebno, traženje pomoći nekog od džokera. Prateći učiteljeve upute, učenici za prvo pitanje dodaju hiperveze na odgovore, potrebne pomoći te prelaze na sljedeće pitanje. Zatim, samostalno dodaju hiperveze za ostala pitanja. Nakon završetka rada učenici šalju poveznicu na dokument na učiteljevu e-adresu. Prezentirajte nekoliko radova uz poticanje tolerantnih učeničkih komentara. Na kraju, odgovarajući na pitanja iz kviza, učenici provjeravaju i samovrednuju svoje znanje iz određenih područja.
Kako ne bi bili pasivni promatrači tijekom aktivnosti, ostavite dovoljno vremena učenicima s teškoćama da pomognu u izvršavanju zadatka umetanjem hiperveza na slajdove. Osigurajte im detaljne pisane upute ili vizualnu podršku. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik para ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije ili učenik koji ima izraženu anksioznost). Na to možete utjecati, primjerice, odabirom ekstrovertiranijeg učenika kojem nije problem održati prezentaciju za nekoliko učenika s teškoćama. Tijekom prezentacije kviza pazite na to da slajdovi budu dovoljno dugo prikazani kako bi učenici s disleksijom, jezičnim poremećajima ili oštećenjem vida stigli pročitati napisani tekst. Da biste pomogli učenicima s oštećenjem sluha, izbjegavajte istovremeno govorenje dok učenici čitaju pitanja. Najbolje je odrediti vrijeme za čitanje pitanja u kojem svi učenici moraju biti tiho. Kada to vrijeme istekne, mogu se javiti i odgovoriti.
Radeći u parovima učenici kreiraju vlastiti kviz (određuju pravila, bodovanje, broj igrača itd). Poveznice na dokument učenici šalju učitelju na e-adresu. Po završetku prezentirajte nekoliko uradaka potičući učeničke komentare.
Tko želi biti milijunaš. Preuzeto s https://www.youtube.com/watch?v=TzAbSpqBBmo&list=PLVDb6BdzahCpkr-__ZUBzmeW7IFvMWHhC&index=7&ab_channel=PotjeraTko%C5%BDeliBitiMilijuna%C5%A1 (4.11.2022.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.