Predmet
Engleski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Kauč surferi

Naziv predmeta
Engleski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
Nastavak učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • turizam
  • putovanja
  • smještaj

Dobro došli na couchsurfing

U alatu Mentimeter izradite anketu za početnu aktivnost, brainstorming tako da upišete ključne riječi couch i surfing. Pitajte učenike na što ih podsjeća riječ surfing, a potom na što ih podsjeća riječ couch. Neka unesu svoje ideje u anketu koja se automatski prikazuje svim učenicima u oblačićima.

Potom učenike upitajte je li im poznata složenica couchsurfing te znaju li na što se ona odnosi. Neka učenici daju svoje ideje, a potom im naglasite kako je značenje pojma couchsurfing, na prvu, nejasno te je pojam povezan s putovanjima i traženjem smještaja. Upitajte ih koliko često oni i njihovi prijatelji putuju te gdje obično spavaju na putovanjima. Odredite putuju li više djevojčice ili dječaci te kome je važnija udobnost i dizajn kod smještaja. Potaknite ih na stvaranje pozitivnih stavova o rodnoj ravnopravnosti. Istaknite moguće stereotipe o tome kako su djevojčice zahtjevnije. Imaju li njihovi roditelji apartmane, kuće za odmor, sobe ili neku drugu vrstu smještaja koju iznajmljuju te kojim se platformama na internetu pritom služe, npr. platformama Booking, Airbnb i slično.

Učenicima istaknite vokabular vezan uz smještaj na putovanjima, primjerice, to book a room, to make a reservation, double room, single room, adjoining room i slično. Za provjeru vokabulara možete pronaći i odgovarajući kviz u alatu Kahoot.

Potom učenicima prikažite promidžbeni video na službenom YouTube kanalu platforme Couchsurfing naziva Welcome to couchsurfing koji je dostupan ovdje.

Na temelju pogledanog videozapisa neka učenici izdvoje karakteristike i definiraju couchsurfing kao website i kao community.

Zatim, učenike podijelite u afirmacijske i negacijske grupe. Neka se raspitaju kod članova obitelji, prijatelja, susjeda bavi li se netko iznajmljivanjem smještaja za turiste te je li netko ikad putovao pomoću couchsurfinga. Neka učenici istraže pozitivna i/ili negativna iskustva iznajmljivača, a iskustva svojih bližnjih neka iskoriste u svojim argumentima. Svakoj grupi zadajte da izdvoji nekoliko prednosti i/ili mana couchsurfinga. Pritom neka obrate pažnju na cijenu, udobnost, privatnost i druženje. U razredu organizirajte kratku raspravu u kojoj će učenici iznijeti prednosti i mane couchsurfinga, a na kraju, neka učenici donesu zajednički zaključak je li couchsurfing privlačan i idealan za tinejdžere ili ne. Neka objasne zašto. Napomenite im da se tijekom rasprave koriste strukturama za slaganje i neslaganje, primjerice, za slaganje su to That’s right, Absolutely, Exactly, Yes, I agree, i slično, a za neslaganje I (totally) disagree, Absolutely not, That’s not right, itd. Na kraju, neka međusobno vrednuju radove na osnovi korištenih struktura za slaganje i neslaganje koje ste im napomenuli.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima…), kao i obilježjima same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćama premjestiti u prednje klupe u razredu kako biste ga mogli pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri izvršavanju zadatka.

Učeniku sa specifičnim teškoćama učenja omogućite pomoć vršnjaka pri zapisivanju asocijacija u digitalni alat (Mentimeter) ako je potrebno.

Za vrijeme razredne rasprave i debate, važno je ne inzistirati na tome da govori učenik koji osjeća nelagodu zbog svojih teškoća (primjerice, učenik s poremećajem jezično-govorne-glasovne komunikacije ili učenik koji ima izraženu anksioznost).

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlost u prostoru te svjetlinu i kontrast na zaslonu. Za učenike s oštećenjem sluha, poželjno je da video Welcome to couchsurfing sadrži titlove.

Učenike s poremećajem aktivnosti i pažnje valja uklopiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške).

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama . Također, potražite Informativni letak o razvojnom jezičnom poremećaju i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Nastavna aktivnost za predmet X

Dobro došli na couchsurfing

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razgovara o smještaju na putovanju.
  • Učenik razumije govoreni tekst o smještaju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Građanski odgoj i obrazovanje

Becoming a host

Vezano uz prvu aktivnost, pitajte učenike bi li oni ponudili ili potražili smještaj na couchsurfingu. Potaknite raspravu o mogućim opasnostima. Pitajte ih jesu li ikada čuli da u neke zemlje djevojke ili žene ne bi trebale putovati same te da bi bile sigurnije u pratnji muških osoba. Neka uoče zašto se neka mjesta, gradovi, zemlje smatraju opasnijima za žene te ih potaknite na razvoj pozitivnih stavova prema rodnoj ravnopravnosti.

Neka učenici pogledaju videozapis na YouTube kanalu platforme Couchsurfing naziva Why host with couchsurfing koji je dostupan ovdje. Video dodajte u digitalni alat Edpuzzle te ga pripremite kao interaktivni sadržaj u obliku pitanja s odgovorima višestrukog izbora ili unesite tvrdnje s da/ne odgovorima za provjeru razumijevanja videozapisa. Učenike podijelite u grupe te neka kviz rješavaju u grupama, a naposljetku, provjerite odgovore te odredite pobjedničku grupu ovisno o broju točnih odgovora.

Zatim, u alatu Padlet otvorite novu ploču te organizirajte raspravu učenika. Učenicima postavite pitanje zašto bi oni smjestili inozemne putnike u svojoj kući, iz kojih dijelova svijeta i kultura bi, a iz kojih možda ne bi. Potaknite ih na stvaranje pozitivnih stavova i toleranciji prema drugim kulturama i različitostima.

Potom neka svaki učenik mobilnim telefonom snimi vlastiti promidžbeni video za smještaj u njegovoj kući ili stanu. Napomenite učenicima da snime i navedu što sve njihov smještaj nudi. Neka uključe informacije poput udobnosti, sadržaja, lokacije te s kime se smještaj dijeli. S učenicima prije ponovite vokabular za facilities koji će im biti potreban pri prezentaciji svog smještaja. U alatu Padlet otvorite novo platnu te učenicima podijelite pristup kako bi mogli postaviti videozapise. Neka predstave i prokomentiraju radove u razredu.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Zakažite učenicima videosastanak pomoću digitalnog alata MS Teams ili nekog drugog videokonferencijskog alata. Vezano uz prvu aktivnost upitajte učenike bi li oni ponudili ili potražili smještaj na couchsurfingu. Potaknite raspravu o mogućim opasnostima. Upitajte ih jesu li ikada čuli da u neke zemlje djevojke ili žene ne bi trebale putovati same te kako bi bile sigurnije u pratnji muških osoba. Neka uoče zašto se neka mjesta, gradovi, zemlje smatraju opasnijima za žene te ih potaknite na razvoj pozitivnih stavova prema rodnoj ravnopravnosti. Odgovore neka upišu u čavrljanje.

Na YouTube kanalu platforme Couchsurfing poveznicu za video Why host with couchsurfing, koji je dostupan ovdje, dodajte u digitalni alat Edpuzzle te ga pripremite kao interaktivan sadržaj u obliku pitanja s odgovorima višestrukog izbora. Ili, pak, unesite tvrdnje s da/ne odgovorima za provjeru razumijevanja videozapisa. Podijelite učenicima poveznicu na interaktivni video u čavrljanje. Podijelite ekran i pratite njihov rad te komentirajte odgovore.

Otvorite mrežnu ploču u digitalnom alatu Padlet i podijelite poveznicu u čavrljanje te ih potaknite da napišu odgovore na pitanja poput - zašto bi oni smjestili inozemne putnike u svojoj kući, iz kojih dijelova svijeta i kultura bi smjestili putnike, a iz kojih možda ne bi. Potaknite ih na stvaranje pozitivnih stavova i toleranciji prema drugim kulturama i različitostima. Neka svaki učenik mobilnim telefonom snimi vlastiti promidžbeni video za smještaj u njegovoj kući ili stanu. Napomenite učenicima da snime te navedu što sve njihov smještaj nudi. Neka uključe informacije poput udobnosti, sadržaja, lokacije te s kime se smještaj dijeli. S učenicima prije ponovite vokabular za facilities koji će im biti potreban pri prezentaciji svoga smještaja. Svoje videozapise neka postave na istu Padlet ploču. Učenici neka odaberu nekoliko videozapisa i svoje mišljenje o njima neka napišu prostor za komentar.

Postupci potpore

Učenike s motoričkim teškoćama spojite s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima. Vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik sa specifičnim teškoćama učenja ne odgovara uime grupe na pitanja na kvizu (osim ako ne izrazi želju za time).

Vodite računa o tome da, prilikom prikazivanja videa, uključite titlove kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše mogli pratiti sadržaj videa.

U okviru provedbe aktivnosti u online okruženju vodite računa o učenicima s oštećenjem sluha. Izbjegavajte istovremeno govorenje i pokazivanje na slici jer učenik treba prebacivati pogled između govornikovog lica ili stručnog komunikacijskog posrednika i slike. Osigurajte dobru vidljivost lica i usana govornika; poželjno je da svjetlo pada sprijeda kako bi se lice bolje vidjelo; treba izbjegavati osvjetljenje sleđa jer zasljepljuje učenika, a govorniku zamračuje lice.

U samostalnom radu predvidite više vremena za davanje odgovora za učenike s teškoćama, što se posebno odnosi na učenike s disleksijom kojima je ono potrebno za čitanje ili pisanje.

Kod učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje, provjeravajte prati li događanja jer je u mrežnom obliku nastavnikova slabija kontrola.

Nastavna aktivnost za predmet X

Becoming a host

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije govoreni tekst o smještaju na putovanjima.
  • Učenik predstavlja svoj smještaj.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Osobni i socijalni razvoj
  • MPT Građanski odgoj i obrazovanje
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Top 3 couchsurfing profila

Vezano uz prethodnu aktivnost, uputite učenike na mrežnu platformu Couchsurfing koja je dostupna ovdje. Pitajte ih što misle koriste li platformu više mladi ili stariji, muškarci ili žene te neka obrazlože svoje odgovore.

Učenike podijelite u parove te im zadajte da izrade zajednički profil na platformi. Na nju mogu postaviti videozapise vlastitog smještaja. Napomenite im neka za ovu aktivnost odaberu opciju not hosting kako njihov smještaj putnici zaista ne bi pokušali i rezervirati. Zatim, neka u parovima napišu i pripreme prezentaciju sebe u koju će uključiti imena, zemlju iz koje dolaze, zanimanje (učenici), jezike koje govore, interese te hobije, a tekst prezentacije neka unesu na svoj profil na platformi Couchsurfing. Pritom, s učenicima provedite i kratku raspravu o sigurnosti na internetu. Otvorite novu razrednu ploču na platformi Trello i učenicima podijelite pristup. Neka podijele poveznice do svojih couchsurfing profila na platformi kako bi svima bile dostupne. Potom neka u komentarima ispod poveznica vrednuju radove drugih učenika prema zadanim uputama odnosno tome jesu li uključili u prezentaciju sve tražene informacije, kakva im je točnost gramatike i spelling. U razredu glasajte za tri najpotpunija i najprivlačnija couchsurfing profila.

Postupci potpore

Vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduje u izvršavanju zadatka.

S učenicima s teškoćama provjerite jesu li razumjeli upute te snalaze li se u korištenju mrežne platforme Couchsurfing. Ako je potrebno, osigurajte učenicima pisane i slikovne upute za korištenje. Spojite ih s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima kako bi zajednički ispunili zadatak.

Ako u razredu postoje učenici s poremećajem iz autističnoga spektra, valja im najaviti strukturu sata na početku, kao i svaku daljnju promjenu aktivnosti.

Učeniku s oštećenjem sluha osigurajte mirno i tiho okruženje (koliko je to moguće) kako bi mogao čuti vršnjake tijekom rasprave. Osigurajte dobru vidljivost lica i usana govornika.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici na internetu istraže platformu Couchsurfing te odaberu i predstave u razredu tri - njima najzanimljivija - couchsurfing profila tinejdžera iz različitih gradova i zemalja.

Nastavna aktivnost za predmet X

Top 3 couchsurfing profila

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše prezentaciju za couchsurfing.
  • Učenik izrađuje profil na couchsurfingu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Youtube video Welcome to couchsurfing

Youtube video Why Host with Couchsurfing?

Couchsurfing

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.