Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Dobrodošao u moju sobu!

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • spavaća soba
  • namještaj
  • prijedlozi mjesta

Što radni stol govori o vama

Upitajte učenike rješavaju li zadaću samostalno ili uz nečiju pomoć. Upitajte ih rješavaju li zadaću u svojoj sobi. Pokrenite kratku raspravu na hrvatskome jeziku o tome spremaju li svoju sobu prije nego što počnu učiti ili pisati zadaću. Pripremite radni stol tako da njega složite različite predmete te komentirajte njegov izgled (gdje se nalaze knjige, olovka, gumica…). Prijedloge mjesta uvodite zajedno s učenicima dok oni komentiraju izgled radnog stola, primjerice: Mon crayon est à côté du livre. Mon livre est derrière ma trousse. U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2, podnaslov Où est la guitare ?, Activité 1 et 2 učenici rješavaju aktivnosti, pri čemu u prvoj aktivnosti trebaju odabrati pravilan prijedlog u rečenici, a u drugoj aktivnosti trebaju u rečenicama odabrati pravilne prijedloge mjesta.

Objasnite učenicima važnost prostora i okružja u kojemu uče. Možete napraviti poveznicu s međupredmetnom temom Učiti kako učiti te pojasniti učenicima važnost okružja u kojemu borave: ono mora poboljšati koncentraciju i motivirati učenika na daljnji rad. Podijelite učenike u skupine. Objasnite skupinama da u digitalnom alatu Book Creator trebaju izraditi e-knjigu u kojoj će napisati upute na francuskom jeziku o tome kako prilagoditi prostor za učenje. Potaknite učenike na isprobavanje različitih uvjeta u kojima uče i odabir onih koji su najučinkovitiji za njih. Skupine trebaju napisati od pet do deset savjeta o prilagodbi prostora za motivirajući rad. Neka savjeti sadržavaju upute o organizaciji radnoga stola, pripremi materijala i pribora za učenje. Uz uputu učenici trebaju pronaći odgovarajuću sliku.

Nakon što skupine izrade e-knjige, radove je potrebno podijeliti pomoću alata Microsoft Teams u grupi za čavrljanje koju ste prethodno pripremili. Zajedno čitajte e-knjige te komentirajte napisane savjete.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom uvodne rasprave omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku ilustracija radnog stola) koja će učenike s poremećajem iz autističnog spektra motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Tijekom rješavanja zadataka u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2, podnaslov Où est la guitare ?, Activité 1 et 2 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Po potrebi, omogućite rad u paru i korištenje gramatičkim podsjetnicima za učenike s teškoćama u razvoju. Prilikom podjele učenika u skupine za izradu e-knjige vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u skupini s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Book Creator. Odredite ulogu učenika s teškoćama unutar grupe u skladu s njegovim jakim stranama. Na primjer, neka učenici sa specifičnim teškoćama budu zaduženi za osmišljavanje savjeta, a učenici urednog razvoja za razradu pojedinih zadataka ili gramatičku i pravopisnu provjeru sadržaja e-knjige. Prilikom zajedničkog čitanja e-knjige uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranog jezika i izgovora.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više trebaju pronaći na internetu jednu francusku knjižnicu, snimke njezina prostora. Promatrajući fotografije učenici trebaju opisati raspored prostora knjižnice (namještaja, materijala i pribora). Neka opis napišu u obliku kratkoga novinskog članka u alatu Fodey. Potrebno je opisati prostor koji je motivirajući za rad. Svrha pisanja članka s opisom rasporeda prostora knjižnice jest da učenici dođu do zaključaka o važnosti prilagodbe prostora u kojima uče.

Nastavna aktivnost za predmet X

Što radni stol govori o vama

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan pisani opis spavaće sobe.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst na temelju predloška opisa spavaće sobe.
  • Učenik stvara prikladan prostor za učenje u svrhu poboljšanja koncentracije i motivacije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Učiti kako učiti.

Moja soba, moja sloboda

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2, podnaslov Dans ma chambre j'aime... Activité 5 et 6 učenici rješavaju aktivnost 5 i 6, pri čemu nadopunjuju rečenice pravilnim nazivom namještaja te vježbaju izgovor čitajući nekoliko opisa soba. Pitajte učenike da opišu svoju sobu „iz snova“ na hrvatskome jeziku, kako bi je uredili, što bi sadržavala (namještaj, postere, knjige...), što bi radili u sobi (slušali glazbu, opuštali se, čitali knjige...). Sobu opisuju u sadašnjosti. Učenici se služe hrvatskim jezikom kako bi slobodnije govorili o postavljenoj temi te će poslije utvrditi svoje znanje slaganjem rečenica na francuskom jeziku.

U alatu Mentimeter pripremite zadatak s opcijom Wordcloud, pri čemu trebate postaviti pojam soba (la chambre). Učenici trebaju na francuskome jeziku napisati predmete ili navesti namještaj koji se nalazi u učeničkoj sobi. Valja postaviti tri do pet polja koja se ispunjavaju kao pojmovi asocijacija. Pojmovi se pojavljuju na ekranu u različitim bojama i veličinama. Veličina pojma predstavlja učestalost uporabe određenog pojma. Ako je pojam velik, to znači da ga je upisao velik broj učenika, a ako je pojam manji, tada je rjeđe upisan u polja. Nakon što učenici riješe zadatak, zajedno pročitajte i prokomentirajte upisane pojmove (koji su češće upisani, koji rjeđe…).

Nakon prvoga zadatak slijedi drugi, u kojemu učenici trebaju iskoristiti pet do deset pojmova prikazanih na ekranu te napisati rečenice u bilježnicu. Objasnite učenicima da rečenice moraju odgovarati opisu sobe. Na primjer, ako je upisan pojam prozor, rečenica može glasiti: Prozor se nalazi pokraj vrata. Zadatak se rješava u paru. Kako bi zadatak bio izazovniji, približite se odabranim parovima te ih uputite u sljedeći izazov: neka namjerno slažu primjere s gramatičkim pogreškama.

Neka učenici potom međusobno razmijene bilježnice i provjeravaju jesu li ovladali gradivom te ispravljaju svoje prijatelje i same sebe po potrebi. Pronalaženje pogrešaka kod drugih učenika i kod sebe i njihovo ispravljanje omogućava učeniku da postane samopouzdaniji u korištenju stranim jezikom (francuskim) prilikom pisanja i govorenja.

Postupci potpore

Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o sobi „iz snova“. Prilikom rješavanja zadataka u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2, podnaslov Dans ma chambre j'aime... Activité 5 et 6 omogućite vršnjačku podršku za učenike s izraženijim teškoćama. Tijekom usmenog opisivanja sobe na francuskom jeziku, uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika i izgovor. Ne inzistirajte na tome da učenici s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govore pred razredom ako to sami ne žele. Učenicima s teškoćama najavite strukturu i slijed aktivnosti u digitalnom alatu Mentimeter. Jasna očekivanja u slijedu aktivnosti pomoći će u prijelazima unutar aktivnosti svim učenicima s teškoćama, a posebice učenicima s poremećajem iz autističnog spektra. Za rješavanje zadatka konstruiranja rečenica pripremite učenicima s jezičnim teškoćama i specifičnim teškoćama u učenju podsjetnik s gramatičkim pravilima i primjerima rečeničnih struktura. Imajte na umu da zadatak konstruiranja rečenica s pogreškama učenike s teškoćama može dodatno zbuniti i otežati im usvajanje pravilnih rečeničnih struktura. Neka učenik s teškoćama bude u paru s onim učenikom koji nema teškoća i djeluje poticajno na učenika s teškoćama. Uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranog jezika.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pronaći na internetu reklamni sadržaj vezan za prodaju sobnih garnitura (slike, letke…), primjerice sobne garniture iz Ikee. Na temelju ponuđenoga namještaja za sobu učenici mogu osmisliti svoju idealnu sobu te u bilježnicu mogu napisati što bi sve voljeli imati u svojoj sobi i gdje bi to smjestili.

Nastavna aktivnost za predmet X

Moja soba, moja sloboda

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije jednostavan pisani opis spavaće sobe.
  • Učenik piše vrlo jednostavan opis spavaće sobe.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Soba jedne zvijezde

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.6, podnaslov Amuse-toi bien !, Activité 2 učenici rješavaju aktivnost 2: slušaju snimke opisa soba i povezuju odgovarajući opis sa slikom sobe svakog djeteta. Povedite razgovor s učenicima te ih upitajte da na hrvatskome jeziku opišu sobu svoga najdražeg prijatelja. Učenici mogu reći što im se sviđa u toj sobi. Mogu također reći što bi izmijenili te kako bi rasporedili namještaj u toj sobi.

Podijelite učenike u skupine. Skupine trebaju odabrati jednu frankofonu poznatu osobu te pronaći na internetu ili u časopisu prikaz njezine spavaće sobe. Na primjer, skupina može odabrati opisati izgled spavaće sobe francuske pjevačice Zaz, Isabelle Geffroy. Skupine pišu opise soba u bilježnice. Nakon pisanog dijela slijedi snimanje. Svaka skupina treba napraviti snimku svoga opisa sobe, pri čemu trebaju pokušati glasom oponašati osobu čiju sobu opisuju. Skupine svoj govor snimaju u alatu Prezi, u koji stavljaju fotografije sobe koju opisuju. Također, učenici mogu usporediti raspored predmeta i namještaja u svojoj sobi s rasporedom u sobi odabrane poznate frankofone osobe. Nakon što su snimke izrađene, slijedi pregled svih radova u razredu.

Na kraju učenici poslušaju i pogledaju sve radove te u alatu Padlet individualno napišu čija im se soba najviše svidjela. Učenici trebaju napisati tri razloga zašto im se odabrana snimka sviđa. Učenici ne bi smjeli odabrati sobu koju su sami opisali. Nastavnik zajedno s učenicima čita napisane razloge te se odabire najbolja snimka.

Postupci potpore

Tijekom uvodnog opisivanja sobe najdražeg prijatelja omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s teškoćama olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u praćenju rasprave. Tijekom rješavanja zadatka u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.6, podnaslov Amuse-toi bien !, Activité 2 učenike sa specifičnim teškoćama u učenju uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta. Za učenike s oštećenjem sluha osigurajte uručak s prijepisom teksta koji se reproducira u zvučnom zapisu opisa sobe. Prilikom podjele učenika u skupine za opis soba poznatih osoba u digitalnom alatu Prezi vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Prezi. Tijekom snimanja oponašanja osobe ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije govori u zvučnom zapisu, osim ako sam ne izrazi želju. Neka umjesto snimanja govora, učenik s teškoćama bude zadužen za grafičko uređivanje prezentacije i pronalazak fotografija. Po potrebi, za učenike s izraženijim teškoćama osigurajte dodatnu podršku pri upisivanju odabira najdražeg opisa sobe u alat Padlet.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pomoću tražilice Google istražiti postotak djece koja svoje sobe dijele sa svojom braćom i sestrama u Hrvatskoj i Francuskoj. Učenici mogu komentirati i usporediti postotke obiju država. Rezultate mogu prikazati u alatu Canva u obliku infografike. Također, učenici mogu napisati koji su nedostatci i koje su prednosti dijeljenja sobe s braćom i sestrama.

Nastavna aktivnost za predmet X

Soba jedne zvijezde

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan opis spavaće sobe svjetski poznate osobe.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan opis spavaće sobe svjetski poznate osobe.
  • Učenik navodi osnovne sličnosti i razlike između rasporeda predmeta i namještaja u vlastitoj sobi i sobi poznate frankofone osobe.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.