Predmet
Francuski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Odijelo (ne) čini čovjeka

Naziv predmeta
Francuski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
1. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • kupovina
  • odjevni predmeti
  • pokazne zamjenice
  • shopping

U trgovini odjeće

Upitajte učenike koliko često oni i njihovi ukućani odlaze u kupovinu te kupuju li katkad i ono što im nije potrebno i zašto to čine. Pitajte ih imaju li neku određenu svotu novca kada odlaze u kupovinu, a potom ih upitajte znaju li što je konzumerizam te na hrvatskom jeziku provedite kratku diskusiju o konzumerizmu i njegovim negativnim posljedicama. Potaknite ih na razvijanje pozitivnih stavova o racionalnoj kupovini.

Potom učenicima prikažite citat o kupovini koji se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3, podnaslov Pour Commencer. Upitajte ih slažu li se s citatom da je kupovina kulturna aktivnost. Napomenite im da svoje slaganje ili neslaganje izraze koristeći se strukturom Je suis d'accord ili Je ne suis pas d'accord. Potom ih upitajte vole li shopping te ih potaknite na korištenje sljedećim izrazima: J'aime (beaucoup) / J'adore / Je déteste / Je n'aime pas.

Pronađite u alatu Kahoot! izrađeni kviz za ponavljanje vokabulara na francuskom jeziku o odjevnim predmetima.

U e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3 prikažite učenicima animaciju L'achat du pantalon. Naglasite im da prije gledanja pročitaju odgovarajuća pitanja za provjeru razumijevanja kako bi znali na koje informacije trebaju obratiti pozornost prilikom gledanja. Potom neka odgovore na navedena pitanja.

Zatim učenike podijelite u parove. Jedan učenik neka bude kupac, a drugi prodavač. Neka po uzoru na animaciju osmisle i napišu kratak dijalog u trgovini odjeće. Napomenite im neka se prodavač koristi izrazima poput ovih: Vous cherchez quelque chose en particulier ? Je peux vous aider ? Quelle est votre taille ? Vous désirez autre chose ? C'est / ça fait... euros (za izražavanje cijene). A kupac neka se koristi izrazima poput ovih: Je cherche... Est-ce que je peux essayer... Je fais du... (za izražavanje veličine). Combien ça fait ? Recite im neka obrate pozornost i na izraze uljudnog ophođenja: merci, je vous en prie, bonjour, au revoir, s'il vous plait.

Neka dijaloge odglume u razredu, a ostali učenici neka vrednuju radove prema pravilnosti korištenja izraza koje ste im napomenuli.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom uvodne rasprave o kupovini omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s poremećajem iz autističnog spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Prilikom čitanja citata o kupovini na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3, podnaslov Pour Commencer učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagođavanja kontrasta. Tijekom gledanja animacije omogućite učenicima s oštećenjem sluha podnaslove ili prijepis teksta koji se reproducira u zvučnom zapisu. Tijekom provedbe kviza izrađenoga u alatu Kahoot! uzmite u obzir to da je učenicima s teškoćama većinom potrebno dulje vrijeme za čitanje pitanja pa svako pitanje pročitajte naglas. Vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom pri zadatku pisanja dijaloga u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Tijekom izlaganja dijaloga ne inzistirajte na tome da učenici koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr. govore pred razredom ako to sami ne žele. Pravilnosti korištenja izraza umjesto vršnjačkim vrednovanjem provjerite u situaciji ugodnoj za učenika, bez izravnog izlaganja cijelom razredu.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici koji žele znati više odaberu i prouče neke od najpoznatijih francuskih modnih kuća te predstave njihove modne proizvode ostalim učenicima u razredu: torbice Hermès Paris, modne dodatke Chanel i slično.

Nastavna aktivnost za predmet X

U trgovini odjeće

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u razgovoru s prodavačem u trgovini.
  • Učenik imenuje odjevne predmete.
  • Učenik razumije razgovor između prodavača i kupca.
  • Učenik se koristi formulama za uljudno ophođenje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Osobni i socijalni razvoj

Ovisni o kupovini?

Upitajte učenike može li kupovina biti ovisnost te poznaju li koga iz svoje okoline tko je ovisan o kupovini, kako prepoznati takve osobe i kako im pomoći. Provedite kratku diskusiju na hrvatskome jeziku o opasnostima ovisnosti o kupovini te ih potaknite na razvijanje pozitivnih stavova prema kupovini te odgovornosti pri kupovini. Potom upitajte učenike smatraju li da online shopping može potaknuti ili možda smanjiti ovisnost o kupovini. Neka daju primjere iz svoga iskustva.

Neka učenici pročitaju savjete navedene u Les conseils de shopping u Activité 4 koji se nalaze u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3. Napomenite im da prije čitanja pročitaju pitanja za razumijevanje koja se nalaze na dnu teksta kako bi znali na koje informacije usmjeriti pozornost tijekom čitanja.

Zatim učenike podijelite u peteročlane grupe te im zadajte zadatak da osmisle i objasne pet savjeta za promišljenu kupovinu namijenjenih ovisnicima o kupovini. Neka svaki učenik u grupi navede i ukratko objasni po jedan savjet. Radove neka napišu u dokumentu programa Word Online kako bi svi učenici u grupi mogli istovremeno uređivati dokument. Potom neka radove predstave u razredu čitanjem. Usporedite radove učenika te odaberite najčešće savjete.

Postupci potpore

Postoji li u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o kupovini. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti temu rasprave. Prilikom čitanja savjeta u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagođavanja kontrasta. Prilikom podjele učenika u grupe za smišljanje savjeta vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Raspodijelite zadatke unutar grupa tako da učenici s teškoćama imaju zadatak u skladu sa svojim jakim stranama. Primjerice, učenik sa specifičnim teškoćama u učenju može biti zadužen za usmeno predlaganje sadržaja savjeta, a učenik urednoga razvoja za zapis savjeta i čitanje. Provjerite znaju li se svi učenici s teškoćama koristiti digitalnim alatom Word Online te im po potrebi omogućite dodatne slikovne upute. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi brigu o tome da predstavnik grupe ne bude učenik koji zbog svoje teškoće osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa (primjerice, učenik s emocionalnim teškoćama, artikulacijskim teškoćama, disleksijom ili učenik koji muca).

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka istraže na internetu i pripreme prezentaciju o „crnom petku“ i „cyber ponedjeljku“ u Hrvatskoj, Francuskoj i u svijetu te pripreme i odgovarajući kviz za ostale učenike iz razreda.

Nastavna aktivnost za predmet X

Ovisni o kupovini?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše savjete o promišljenoj kupovini.
  • Učenik razumije tekst o savjetima o promišljenoj kupovini.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Osobni i socijalni razvoj

Reci mi što nosiš, reći ću ti tko si

Provedite s učenicima kratku diskusiju na hrvatskome jeziku o različitim modnim stilovima. Upitajte ih koliko su moda i odjeća važni u današnjem društvu. Recite im da zamisle istu osobu odjevenu u sportsku odjeću, u „darkersku“ odjeću i u odjeću poslovnoga stila, a potom neka procijene utječe li odjeća na njihovo mišljenje o osobi. Također, možete na internetu pronaći te učenicima pokazati fotografije različito odjevenih osoba kako bi učenici imali vizualni prikaz te ih upitati što misle o osobama na fotografijama. Neka učenici razmisle o tome utječu li boje odjevnih kombinacija na stvaranje mišljenja o osobi. Potaknite učenike na razvijanje pozitivnih stavova o različitostima te na razvijanje tolerancije i poticanje jednakosti među ljudima neovisno o njihovu vanjskom izgledu.

U alat EdPuzzle prenesite videolekciju o pokaznim pridjevima ce, cet, cette i ces koju ste unaprijed snimili pametnim telefonom. Učenicima podijelite poveznicu na videolekciju u alatu EdPuzzle.

Na početku videolekcije objasnite pravila za korištenje navedenim pokaznim pridjevima ovisno o rodu i broju te o početnom slovu imenice ispred koje se koristimo pokaznim pridjevom cet. Za svaki pokazni pridjev navedite učenicima primjer s nazivom nekog odjevnog predmeta ili modnoga dodatka: ce sac, cette chemise i slično. Za provjeru razumijevanja, u svoju videolekciju u alatu EdPuzzle uvrstite zadatak dostupan na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3, Activité 5, Achat des accessoires. Kako bi došli do kraja videolekcije, učenici moraju točno riješiti navedeni zadatak. Unesite komentare koji će se učenicima pojaviti kao pomoć pogriješe li u rješavanju zadatka.

U alatu Conceptboard otvorite novu ploču te postavite slike ili simboličke prikaze različitih odjevnih predmeta, obuće te modnih dodataka različitih boja i stilova. Učenike podijelite u parove. Neka u parovima jedan drugome navedu svoje omiljene odjevne predmete i boje, u kakvoj se odjeći najbolje osjećaju. Potom ih uputite na ploču u alatu Conceptboard te im zadajte zadatak da od ponuđenih odjevnih predmeta i modnih dodataka osmisle odjevnu kombinaciju iz snova za svog para. Potom neka usmeno u razredu opišu što su izabrali, s tim da se koriste pokaznim pridjevima. Napomenite im neka se koriste izrazom J'ai choisi ce/cette/ces/cet... pour toi. Neka svaki učenik ocijeni kombinaciju koja mu je namijenjena ocjenom od jedan do pet, ovisno o tome koliko mu se sviđa odjeća, modni dodatci i obuća.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Zakažite učenicima videosastanak pomoću alata MS Teams ili nekog drugog videokonferencijskog alata. U digitalnom alatu EdPuzzle pripremite interaktivnu videolekciju o pokaznim pridjevima ce, cet, cette i ces koju ste unaprijed snimili pametnim telefonom i dodajte odgovarajuća pitanja. Na početku videolekcije objasnite pravila za korištenje navedenim pokaznim pridjevima ovisno o rodu i broju te o početnom slovu imenice ispred koje koristimo pokazni pridjev cet. Za svaki pokazni pridjev navedite učenicima primjer s nazivom nekog odjevnog predmeta ili modnoga dodatka: ce sac, cette chemise i slično. Za provjeru razumijevanja, možete u svoju videolekciju uvrstiti zadatak dostupan na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3, Activité 5, Achat des accessoires. Kako bi došli do kraja videolekcije, učenici moraju točno odgovoriti na pitanja. Unesite komentare koji će se učenicima pojaviti kao pomoć pogriješe li u rješavanju zadatka.

U grupi za čavrljanje provedite s učenicima kratku diskusiju na hrvatskom jeziku o različitim modnim stilovima, a nekoliko učenika prozovite da uključe mikrofon i usmeno odgovore na pitanja. Upitajte ih koliko su moda i odjeća važni u današnjem društvu. Recite im da zamisle istu osobu odjevenu u sportsku odjeću, u „darkersku“ odjeću i u odjeću poslovnoga stila, a potom neka procijene utječe li odjeća na njihovo mišljenje o osobi. Neka razmisle i o tome utječu li boje odjevnih kombinacija na stvaranje mišljenja o osobi. Potaknite učenike na razvijanje pozitivnih stavova o različitostima te na razvijanje tolerancije i poticanje jednakosti među ljudima neovisno o njihovu vanjskom izgledu.

U digitalnom alatu Conceptboard otvorite novu ploču te postavite slike ili simboličke prikaze različitih odjevnih predmeta, obuće te modnih dodataka različitih boja i stilova. Otvorite breakout sobe i učenike podijelite u parove. Neka u parovima jedan drugome navedu svoje omiljene odjevne predmete i boje, u kakvoj se odjeći najbolje osjećaju. Potom neka na ploči Conceptboard od ponuđenih odjevnih predmeta i modnih dodataka osmisle odjevnu kombinaciju iz snova za svoga partnera. Zatvorite breakout sobe i prozovite učenike da opišu što su izabrali, s tim da se koriste pokaznim pridjevima. Napomenite im neka se koriste izrazom J'ai choisi ce/cette/ces/cet... pour toi. Neka svaki učenik ocijeni kombinaciju koja mu je namijenjena ocjenom od jedan do pet, ovisno o tome koliko mu se sviđa odjeća, modni dodatci i obuća.

Postupci potpore

Nalazi li se u razredu učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti sadržaj videolekcije. Tijekom gledanja videolekcije omogućite podnaslove za učenike s oštećenjem sluha. S obzirom na to da ova cjelina obuhvaća primjenu gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama korištenje unaprijed pripremljenim grafičkim prikazima s pravilima o korištenju pridjevima. Tijekom rješavanja zadatka na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.3, Activité 5 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagođavanja kontrasta. Kako biste učenicima s teškoćama olakšali praćenje rasprave i razumijevanje rasprave o različitim modnim stilovima, osigurajte vizualnu podršku u obliku fotografija primjera stilova koji se opisuju. Prilikom podjele učenika u parove za smišljanje odjevnih kombinacija vodite brigu o tome da je učenik s teškoćama u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Omogućite učenicima s teškoćama vizualnu podršku i podsjetnik s prijevodima izraza za pripremanje opisa odjevnih predmeta. Tijekom izlaganja učenike s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije ne ispravljajte i spriječite oponašanje i ruganje.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici koji žele znati više istraže i pripreme prezentaciju o bojama i njihovim porukama vezanim za odjevne kombinacije i različite prigode, primjerice o porukama bijele, crne ili plave boje.

Nastavna aktivnost za predmet X

Reci mi što nosiš, reći ću ti tko si

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje odjevne kombinacije.
  • Učenik se koristi pokaznim zamjenicama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Građanski odgoj i obrazovanje
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.