U ovoj će se aktivnosti razgovarati o gradu ljubavi, o Parizu. Upitajte učenike jesu li posjetili Pariz. Ako jesu, pitajte ih što su posjetili i kada su bili u Parizu. Napravite uvodni dio prije same aktivnosti. Na sljedećoj poveznici nalazi se videolekcija izrađena u sklopu projekta Škole za život (nastava na daljinu): Francuski jezik 5. r. OŠ - Paris et ses monuments. Učenici slušaju i gledaju videolekciju. Na kraju lekcije nalazi se zadatak u kojem učenici trebaju sročiti poruku e-poštom svome prijatelju/prijateljici opisujući mjesta koja posjećuju u Parizu, što vole, što ne vole…
Objasnite strukturu pisanja poruka e-poštom (početak s izrazom cher/chère, salut, bonjour… ovisno o tome kome se pošiljatelj obraća, zatim slijedi razrada i na kraju pozdrav i potpis). Podijelite učenike u parove. Parovi trebaju pronaći informacije o Parizu i napisati što su posjetili i što im se svidjelo. Učenici pronalaze informacije na internetu. Svaki par mora sastaviti poruku u alatu Padlet kako biste istovremeno imali pregled svih poruka. Nakon što su učenici ponovili strukturu pisanja poruke e-poštom i poslali svoj primjer na provjeru pomoću aplikacije Padlet, učenici naglas u razredu čitaju svoje poruke. Prokomentirajte s učenicima oblik i sadržaj poruka.
U aplikaciji Gmail kreirajte novu adresu pomoću koje će učenici poslati svoje poruke. Na taj način učenici se već upoznaju sa strukturom pisanja poruke e-poštom te šalju svoje radove na dodatnu provjeru nastavniku.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici s višestrukim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodne rasprave o Parizu valja pripremiti vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija znamenitosti u Parizu) koja će učenike s poremećajem iz autističnog spektra motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše pratili videozapis, pripremite grafički prilagođen uručak prijepisa teksta koji se reproducira u videozapisu. Tijekom rješavanja zadatka pisanja poruke nakon videolekcije Francuski jezik 5. r. OŠ - Paris et ses monuments omogućite parovima, u kojima su učenici sa specifičnim teškoćama u učenju i jezičnim teškoćama, primjere jezičnih konstrukcija i prijevod s riječima kojima se treba koristiti. Prilikom podjele učenika u parove vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Padlet. Tijekom sastavljanja i upisivanja poruka u digitalni alat za učenike s oštećenjem vida potrebno je prilagoditi veličinu fonta, svjetlinu na zaslonu i kontrast kako bi učenik s oštećenjem vida lakše sudjelovao u zadatku. Ne treba ustrajati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije govori ispred ostalih učenika u razredu, osim ako to sam ne želi.
Učenici koji žele znati više mogu napisati poruku e-poštom prijatelju/prijateljici o nekom mjestu u Hrvatskoj i Francuskoj (što posjećuju, što vole, što ne vole…). Učenik može napraviti usporedbe o tome što je bilo zanimljivije posjetiti, koje su građevine bile veće, manje, više, niže i slično. Dodatne informacije o odabranoj građevini (spomeniku, muzeju, kazalištu i sl.) učenici mogu pronaći pomoću Google tražilice. Učenici koji žele znati više obogatit će svoju poruku služeći se većim brojem opisnih pridjeva u svrhu obogaćivanja sadržaja i uspoređivanja dviju kultura, svoje i strane kulture.
Upitajte učenike jesu li se kada izgubili u gradu. Ako jesu, pitajte ih kako su se snašli u toj situaciji, koga su pitali za pomoć. Na sljedećoj poveznici nalazi se videolekcija izrađena u sklopu projekta Škole za život (nastava na daljinu): Francuski jezik, 7. r. OŠ - S'orienter dans la ville. Učenici slušaju i gledaju videolekciju. U sklopu videolekcije (4′ 04″) nalazi se drugi videoprilog, kojemu učenici pristupaju pomoću QR koda ili zadane poveznice. Učenici trebaju poslušati videoprilog i nakon toga slijediti zadatke vezane za razumijevanje sadržaja koji su gledali. Nakon videopriloga slijedi zadatak s provjerom uporabe imperativa u dijalogu. U sklopu iste videolekcije (9′ 50″) nalazi se zadatak kojemu učenici pristupaju pomoću QR koda ili zadane poveznice. Učenici ispunjavaju dijalog s točnim glagolom u imperativu. Slijedi automatska provjera zadatka u kojem učenici mogu vidjeti jesu li usvojili gradivo.
Podijelite učenike u parove. Učenici u paru sastavljaju vlastiti dijalog o smjeru kretanja u Parizu. Potrebno je sročiti dijalog u kojem jedna osoba pita za smjer kretanja do određenog mjesta (na primjer do željezničkog kolodvora), dok druga osoba objašnjava kako doći do željenoga mjesta. Učenici izrađuju zadatak u alatu Genially. Pomoću preglednika Google Chrome učenici preuzimaju kartu Pariza. Slijedeći upute iz prethodno pogledane videolekcije, učenici sastavljaju dijalog s logičnim redoslijedom. Prva osoba traži put od točke A do točke B, dok druga osoba objašnjava kako doći do određenog mjesta.
Na kraju svi parovi izlažu svoje radove pred ostalim učenicima u razredu te zajedno ponavljaju obrađeno gradivo. Nastavnik provjerava točnost izvršenog zadatka te na kraju savjetuje učenicima kako poboljšati ili obogatiti napisani dijalog.
Kako bi učenici s teškoćama, a posebice učenici s oštećenjem sluha, lakše pratili videozapis u sklopu videolekcije Francuski jezik, 7. r. OŠ - S'orienter dans la ville unaprijed najavite sadržaj videozapisa, omogućite opciju podnaslova ili prijepisa teksta koji se u videozapisu govori. Neka uručak s prijepisom teksta koji se reproducira u videozapisu bude grafički i jezično prilagođen i neka sadrži prijevod novih i nepoznatih riječi i fraza. Učenicima s jezičnim teškoćama i specifičnim teškoćama u učenju omogućite korištenje gramatičkim podsjetnicima pri rješavanju zadatka ispunjavanja dijaloga. Prilikom podjele učenika u parove vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Genially. Neka učenik s teškoćama bude zadužen za predlaganje sadržaja dijaloga na hrvatskom jeziku, a učenik urednoga razvoja za gramatičku i pravopisnu provjeru sadržaja na francuskom jeziku. Učenici s teškoćama, a posebice učenici sa specifičnim teškoćama u učenju, često imaju teškoće pri orijentaciji u prostoru, stoga uvažite potrebu za dodatnom vizualnom podrškom i produženim vremenom za sastavljanje dijaloga o smjeru kretanja. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je ne inzistirati na tome da učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće govori pred ostalim učenicima u razredu (primjerice, učenik s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije ili učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju). Kako bi i učenici s teškoćama dobili povratnu informaciju o dijalogu, predložite izvođenje dijaloga bez izravnog izlaganja ostalim učenicima u razredu, u za njih ugodnoj okolini, ili im dajte osvrt na temelju pisanog uratka. Pri usmenom izvođenju dijaloga omogućite im korištenje vizualnom podrškom u obliku karte ili drugog prikaza rute o kojoj se govori.
Učenici koji žele znati više mogu izraditi videouradak u paru o smjeru kretanja u gradu u kojem obitavaju u Hrvatskoj. Učenici mogu opisati što se nalazi u njihovu gradu, na kojem se mjestu nalaze poznate građevine, gdje se nalazi mjesto koje vole posjećivati u svome gradu i slično. U videouratku potrebno je dodati i titlove na francuskom jeziku. Taj se videouradak poslije može koristiti kao pedagoški materijal za ponavljanje nastavnog gradiva.
Na sljedećoj poveznici nalazi se videoprilog: Les arrondissements de Paris - Karambolage - ARTE. U njemu se prikazuje način na koji je izgrađen Pariz, nabrajaju se različite četvrti i njihova obilježja (građevine, kultura, osobenosti stanovnika…), zatim slijedi povijesni razvoj grada. Učenici gledaju i slušaju videoprilog o povijesti gradnje Pariza. Prije nego što učenici počnu gledati snimku, zamolite ih da u bilježnici nacrtaju velikog puža kojeg će podijeliti po određenim brojevima (pokažite im puža koji predstavlja grad Pariz), zatim ih zamolite da unutar tog puža zabilježe u kojoj se četvrti nalazi koji spomenik te po čemu su određene četvrti specifične. Nakon što pogledaju videoprilog, provjerite s učenicima odgovore.
Na karti Francuske (koja sadržava QR kodove za svaku regiju) pokažite učenicima gdje se nalazi Pariz, u kojoj je regiji. Budući da se na karti nalaze QR kodovi za svaku regiju, učenici mogu pametnim telefonom očitati QR kod te saznati nešto više o samoj regiji. Podijelite učenike po skupinama. Neka svaka skupina dobije određenu parišku četvrt (arrondissement) te neka o njoj istraži zanimljivosti (građevine, način života, gospodarski razvoj i slično). Učenici postaju zaposlenici turističke agencije koji moraju predstaviti grad u najboljem svjetlu kako bi privukli što veći broj turista. U alatu Canva izrađuju promidžbeni letak sa svim važnim obilježjima odabrane pariške četvrti.
Na kraju učenici usmeno izlažu sadržaj promidžbenog letka kako bi uvjerili publiku da posjeti odabranu četvrt. U aplikaciji Google Forms možete sastaviti upitnik kako bi se odabrao najbolji promidžbeni sadržaj.
Zakažite učenicima videosastanak u digitalnom alatu MS Teams. U grupi za čavrljanje podijelite poveznicu na videoprilog Les arrondissements de Paris - Karambolage - ARTE. Videoprilog prikazuje način na koji je izgrađen Pariz, nabrajaju se različite četvrti i njihova obilježja (građevine, kultura, osobenosti stanovnika…), zatim slijedi povijesni razvoj grada. Učenici gledaju i slušaju videoprilog o povijesti gradnje Pariza.
Otvorite breakout sobe i podijelite učenike u skupine te svakoj dodijelite određenu parišku četvrt (arrondissement) koju trebaju istražiti i o kojoj trebaju pronaći zanimljivosti (građevine, način života, gospodarski razvoj i slično). Učenici postaju zaposlenici turističke agencije koji moraju predstaviti dio grada u najboljem svjetlu kako bi privukli što veći broj turista. U digitalnom alatu Canva prethodno otvorite prezentaciju s onoliko praznih slajdova koliko imate skupina te poveznicu podijelite u grupi za čavrljanje kako bi učenici mogli izraditi promidžbeni letak sa svim važnim obilježjima odabrane pariške četvrti.
Na kraju zatvorite breakout sobe i prozovite predstavnike skupina da usmeno izlažu sadržaj promidžbenog letka kako bi uvjerili publiku da posjeti odabranu četvrt. U aplikaciji Google Forms možete sastaviti upitnik kako bi se odabrao najbolji promidžbeni sadržaj. Na kraju prezentaciju spremite u obliku videozapisa i postavite snimku na školsku mrežnu stranicu.
Ako je u razredu učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i pojasniti sadržaj početnog videozapisa o četvrtima u Parizu. Učenike s teškoćama valja motivirati komentiranjem osobnih iskustava u sličnim situacijama. Kako bi učenici s oštećenjem sluha lakše pratili videozapis, uključite opciju podnaslova. Prilikom podjele učenika u skupine za izradu promidžbenog letka vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Canva. Važno je da, unutar grupe, učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, neka učenik urednog razvoja pretražuje i predlaže sadržaj, a učenik sa specifičnim teškoćama u učenju bude zadužen za grafičko uređenje promidžbenog letka. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je ne ustrajati na tome da učenik, koji zbog svoje teškoće osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa, predstavlja rad svoje skupine (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju ili učenik s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije). Tijekom rada u mrežnom okružju provjeravajte s učenicima s teškoćama kako se snalaze u pojedinim fazama aktivnosti te im, po potrebi, pružite pomoć. S obzirom na to da je tijekom nastave na daljinu slabija kontrola nastavnika, provjeravajte prate li događanja i učenici s teškoćama. Za učenike s poremećajem iz autističnog spektra važno je najaviti i svaku promjenu aktivnosti ili promjenu u prostoru provedbe aktivnosti (pri radu u mrežnom okružju to se odnosi na prelazak iz breakout sobe u zajedničku sobu) jer imaju potrebu održavati ustaljenost i rutinu.
Učenici koji žele znati više mogu na karti Francuske pomoću QR koda istražiti jednu regiju te odabrati jedan grad. Zatim mogu pomoću različitih internetskih izvora, na primjer pomoću Google tražilice, istražiti povijesni pregled toga grada. Učenici mogu u alatu Book Creator izraditi e-knjigu u obliku enciklopedije koja će predstaviti povijesni pregled odabranoga grada.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.