Organizirajte učenike za rad u četiri skupine te ih potaknite da samostalno istraže glavne skupine glazbala u simfonijskom orkestru (drvena puhaća glazbala, limena puhaća glazbala, žičana glazbala, udaraljke).
Tijekom istraživanja učenici trebaju, podijeljeni u parove, za svaku skupinu glazbala:
• saznati koja glazbala pripadaju skupini
• pronaći odgovarajuće fotografije
• pronaći odgovarajuće glazbene primjere
• pronaći dvije zanimljivosti vezane za glazbala iz glavne skupine glazbala.
Potaknite učenike da usmeno predstave obrađene sadržaje, a zatim ih usmjerite na zajedničku izradu umne mape na platformi Coggle.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Vodite računa o tome da su učenici s teškoćama u skupinama s učenicima koji nemaju poteškoća u svladavanju gradiva, koji su strpljivi i pozitivno utječu na učenike s teškoćama.
Za učenike s oštećenjem vida i smetnjama u čitanju pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva upotrebu kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja.
Tijekom usmenog predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Coggle. Ako je to potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, a neka pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatu, neka u parovima/skupinama podijele poslove u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama. Provjeravajte s učenicima kako napreduju u obavljanju zadatka.
Organizirajte učenike za rad u pet skupina i usmjerite ih da samostalno istraže pojavu orkestra u povijesti glazbe te koja obilježja posjeduje u određenim stilskim razdobljima:
• rani barokni ansambli
• mannheimski orkestar
• klasicistički orkestar
• simfonijski orkestar
• Wagnerov utjecaj na oblikovanje suvremenog orkestra
• orkestar 20. stoljeća.
U istraživanju učenici trebaju obratiti pozornost na to koje su skupine instrumenata i u kojim omjerima zastupljene u svakom razdoblju te istaknuti određene instrumente koji su obilježili pojedino razdoblje istražujući i slušajući orkestralna djela istaknutih skladatelja svakoga pojedinoga razdoblja. Također, učenici trebaju obratiti pozornost na ulogu i pojavu dirigenta u orkestru tijekom povijesnoga razdoblja.
Nakon toga ih usmjerite da osmisle i izrade digitalni plakat na kojem će prikazati povijesni pregled razvoja orkestra u digitalnom alatu Canva. Nakon izrade digitalnog plakata, učenici ga trebaju podijeliti putem poveznice na zajedničkoj platformi digitalnog alata Wakelet.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Pripremite pisanu uputu za obavljanje zadatka za učenike s teškoćama koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Pri podjeli učenika u skupine vodite računa o tome da su učenici s teškoćama u skupinama s učenicima koji nemaju poteškoća u svladavanju gradiva, koji su strpljivi i pozitivno utječu na učenike s teškoćama. Ako u razredu postoji učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o području njegova zanimanja.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnim alatima Canva i Wakelet. Pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, no pritom pazite na to da pisane upute budu jezično i gramatički prilagođene. Provjeravajte s učenicima kako napreduju u obavljanju zadatka.
Potaknite učenike da se samostalno okušaju u ulozi dirigenta koristeći se digitalnim alatom Semi-Conductor. Tijekom izvedbe potaknite ih da primijene prije obrađene sadržaje i zajedno odredite stilsko razdoblje glazbenog djela i vrstu orkestra kojim dirigiraju. Nakon provedenog zadatka učenike uputite na izradu prezentacijskog sadržaja s pomoću digitalnog alata Wakelet, koji će zatim iskoristiti za prezentaciju i poučavanje ostatka razrednog odjela. U prezentacijskom sadržaju učenici trebaju navesti glazbeni primjer koji su dirigirali te kojem stilskom razdoblju i vrsti orkestra pripada.
Putem komunikacijskog kanala Teams učenicima u Zadatcima proslijediti navedene poveznice i uputiti ih da riješe zadatke. Određivanjem roka nastavnici mogu pratiti tijek provedbe aktivnosti.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na učenikovim pojedinačnim potrebama i značajkama. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili primjerenu potporu i pomoć pri zadavanju i obavljanju aktivnosti.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnim alatima Semi-Conductor i Wakelet. Ako je to potrebno, pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja, no pritom pisane upute trebaju biti jezično i gramatički prilagođene. Ako se učenici s teškoćama ne snalaze u alatima, neka rade s učenikom mentorom koji će ih ohrabriti i objasniti kako će se njima koristiti.
Tijekom predstavljanja uradaka nemojte inzistirati na tome da predstavljaju učenici kojima je izazovno usmeno se izražavati (primjerice, učenici s oštećenjima jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako izraze želju.
Predložite učenicima da pokušaju intervjuirati jednog dirigenta zbora ili orkestra iz svoje sredine te strukturiranim pitanjima uvide izazove i prednosti tog zanimanja. Rezultate istraživanja u obliku članka neka objave na zajedničkoj platformi digitalnog alata Wakelet.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.