Učenike se motivira prezentacijom s kratkim pregledom povijesti Židova i muslimana. Napominje im se da je razdoblje o kojem se razgovara zlatno doba islama. Učenike se potiče na raspravu o onome što znaju o znanosti u srednjem vijeku te oni komentiraju i analiziraju odgovore svojih suučenika. Učenike se također upućuje na to da se ljudi mijenjaju te da ne bi trebali uspoređivati kako su se ljudi ponašali prije s onim kako se ponašaju danas. Uvijek treba pokušati razumjeti svjetonazor drugih osoba. Napominje se da je islamski svijet bio napredniji od Europe u tom razdoblju te se učenicima objašnjava da će na današnjem satu razraditi ideju o tome kako su muslimanski i židovski znanstvenici utjecali na Europu.
Učenici su dijele u nekoliko grupa (broj grupa ovisi o razredu) te im je objašnjeno da na mreži sami pretraže najznačajnije muslimanske i židovske izume i izumitelje te da u alatu ThingLink svaka grupa napravi kratak videozapis u kojem će ih ukratko predstaviti. Učitelj treba paziti da grupe ne rade istu temu.
Pri prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim potrebama i značajkama učenika. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama školskoga stručnog tima.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili odgovarajuću podršku i pomoć pri zadavanju i izvršavanju aktivnosti.
Pri podjeli učenika u grupe pobrinite se da učenici s teškoćama budu u grupi s učenicima koji će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u skupinu koja je poticajna ponašanja i koja će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o području njegova zanimanja.
Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva korištenje kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana), koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu ThingLink. Pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja.
Učenici koji žele znati više mogu uz pomoć učitelja pogledati i pročitati izvore tadašnjih povjesničara koje mogu pronaći na mrežnim stranicama. Nakon toga učenici mogu u aplikaciji Genially napraviti prezentaciju o životu Ibn Halduna.
Učenike se pita kako novi izumi utječu na svijet. Učenici slušaju i komentiraju odgovore drugih učenika. Nadalje, učitelj objašnjava da nove tehnologije u današnjem svijetu dolaze svakodnevno i da ne možemo uvijek znati kako će one utjecati na društvo. Učitelj objašnjava da je tako bilo i u prošlosti. Učenike se motivira kratkim videozapisom u kojem oni gledaju širenje islama od 7. stoljeća, preko sjeverne Afrike do Europe, uključujući i situaciju na Bliskom istoku. Napominje se i da sva ta osvajanja također donose i nove izume i promjene u Europi, a najveće se promjene događaju na Pirenejskom poluotoku. Nakon toga učitelj dijeli učenike u tri grupe (veličina grupe ovisi o veličini razreda).
Učitelj daje zadatak grupama: grupe u aplikaciji Canva moraju napraviti prikaz kako su se širile ideje i izumi s Bliskog istoka, sjeverne Afrike i Pirenejskog poluotoka po ostatku Europe. Pritom se mogu služiti udžbenikom i materijalima koje mogu pronaći na mreži (slikama, člancima, videouradcima i sličnim).
Pri prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim potrebama i značajkama učenika. Pri prilagodbi aktivnosti uvijek se treba savjetovati sa školskim stručnim timom.
Preporučuje se da učenici s teškoćama, kojima je to potrebno, budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili adekvatnu podršku i pomoć pri zadavanju i izvršavanju aktivnosti.
Pri podjeli učenika u grupe pobrinite se da učenici s teškoćama budu u grupi s učenicima koji će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u poticajnu skupinu koja će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o području njegova interesa.
Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Canva. Pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja. Neka učenici koji se ne snalaze u alatu i ne mogu samostalno izraditi taj dio zadatka podijele posao s učenicima s kojima su u grupama u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu uz pomoć profesora produbiti znanje čitajući povijesne izvore dostupne na mreži te nakon toga mogu u aplikaciji Mindomo napraviti kratku prezentaciju o životima Avveroesa i Avicene.
Učenike se motivira kratkim videozapisom u kojem gledaju kako se znanost razvijala do srednjeg vijeka. Napominje im se da znanost nikada nije bila isključiva za jedno područje, već je uvijek bila proizvod suradnje raznih znanstvenika. Učenike se pita znaju li za neke poznate znanstvenike i oni međusobno komentiraju odgovore. Potom se nastavlja razgovor u kojem se učenike pita znaju li za neke poznate znanstvenike iz prošlosti, pogotovo iz razdoblja srednjeg vijeka.
Nakon toga učitelj dijeli učenike u tri grupe (veličina grupa ovisi o veličini razreda) i objašnjava zadatak u kojem učenici moraju u aplikaciji Genially napraviti prikaz širenja ideja jednog znanstvenika prema njihovu odabiru. Uvjet je da jedan znanstvenik bude iz Europe, drugi s Bliskog istoka, a treći s Pirenejskog poluotoka i svaka grupa izabire kojeg želi. Nakon toga učenici u navedenoj aplikaciji rade mapu u kojoj pokazuju utjecaj tog znanstvenika na svakodnevni život.
Pri prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim potrebama i značajkama učenika. Prilagodba aktivnosti treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobili adekvatnu podršku i pomoć pri zadavanju i izvršavanju aktivnosti.
Tijekom uvodne rasprave nemojte ustrajati u sudjelovanju učenika kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s jezičnim teškoćama) ako ne izraze želju za sudjelovanjem.
Pri podjeli učenika u grupe pobrinite se da učenici s teškoćama budu u grupi s učenicima koji će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u motivirajuću skupinu koja će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak). Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o području njegova zanimanja.
Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Genially. Pripremite pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja. Učenici koji se ne snalaze u alatu i nisu u mogućnosti samostalno izraditi taj dio zadatka, neka podijele posao s učenicima s kojima su u grupama u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu uz pomoć učitelja potražiti više informacija u znanstvenim člancima i primarnim izvorima dostupnim na mreži. Nakon toga učenici rade kratku prezentaciju u alatu Genially u kojoj ukratko prezentiraju utjecaj Crkve na razvoj znanosti.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.