U ovoj aktivnosti učenici će naučiti imena „velike četvorice“ koji rukovode Versajskom mirovnom konferencijom te objasniti njihova stajališta na toj konferenciji 1919. godine. Svoje istraživanje prikazat će pomoću digitalnog alata Canva.
Na početku, napišite na ploču znamenitu izreku: Pobjednici pišu povijest! Upitajte učenike što ta izreka poručuje te pokrenite raspravu u razredu. Neka učenici obrazlože svoje stavove.
Nakon toga podijelite učenike u četiri grupe. Svaka grupa ima zadatak predstaviti jednoga od velike četvorice: Lloyda Gerogea, Vittorija Orlanda, Thomasa W. Wilsona i Georgesa Clemenceaua. Neka o njegovu privatnom i političkom životu grupe izrade letak u digitalnom alatu Canva. Poseban naglasak neka bude na stajalištima tijekom Versajske mirovne konferencije. Nakon završenoga zadataka, učenici u prvom licu prezentiraju saznanja o pojedinoj osobi pred svim ostalim učenicima u razredu, preuzimajući ulogu osobe o kojoj su izrađivali letak. Organizirajte glasanje za najbolju „ulogu“.
Za kraj, upitajte učenike tko bi danas u svijetu činio „veliku četvorku“. Imena slobodno napišite na ploču i prodiskutirajte o njima.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilikom prilagodbe aktivnosti, uvijek je moguće savjetovati se sa stručnim timom škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama kojima je potrebna dodatna pomoć u izvršenju zadataka budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja, ovisno o dogovoru s učenikom, kako bi dobili odgovarajuću podršku.
Tijekom uvodne rasprave nemojte inzistirati na sudjelovanju učenika kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s jezičnim teškoćama) ako sami ne izraze želju. Nemojte isticati pogreške učenika s teškoćama, a nakon rasprave osigurajte im odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Prilikom podjele učenika u grupe nastojte da učenici s teškoćama budu u grupama koje će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači. Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike sa specifičnim teškoćama učenja, koja će biti jezično i grafički prilagođena. Jezična prilagodba podrazumijeva upotrebu kraćih rečenica uobičajenog poretka riječi u rečenici, s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. Arial, Verdana), koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja.
Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnim alatu Canva. Osim upute za izvršavanje zadatka, osigurajte pisane i slikovne upute za korištenje alatom, koje će biti jezično i grafički prilagođene učenicima s teškoćama. Učenici koji se ne snalaze u digitalnom alatu i nisu u mogućnosti samostalno izraditi dio grupnog zadatka, neka podijele posao s učenicima unutar grupe u skladu sa svojim jakim stranama.
Prilikom prezentiranja neka učenici s teškoćama izlažu samo ako izraze želju.
Potaknite učenike da u digitalnom alatu Canva naprave plakat o predstavnicima Kraljevstva SHS-a na Mirovnoj konferenciji u Versaillesu.
U sklopu ove aktivnosti učenici će prepoznati sličnosti i razlike između Lige naroda i Ujedinjenih naroda te će ih predstaviti pomoću digitalnog alata PowerPoint.
Pokrenite s učenicima raspravu o aktualnim ratovima u svijetu pa ih upitajte postoji li tijelo koje bi trebalo spriječiti ili je trebalo spriječiti ratni vihor i strahote trenutačnih ratova u svijetu. Nakon što odgovore, upitajte ih zašto to tijelo nije reagiralo i zašto je u konačnici došlo do ratnih sukoba.
Zatim podijelite učenike u dvije grupe. Jedna će grupa istražiti djelatnost Lige naroda – što je ta organizacija uključivala, čime se bavila, je li bila uspješna, koji su pozitivni rezultati njezina djelovanja, a koji su bili nedostatci u njezinom djelovanju. Istraživanje neka provedu pretražujući dostupne digitalne izvore znanja na internetu, a rezultate svojeg istraživanja prikažu i predstave pomoću digitalnoga alata PowerPoint. Druga će grupa istražiti djelatnost Ujedinjenih naroda – što organizacija uključuje, čime se bavi, je li uspješna, koji su pozitivni rezultati njezina djelovanja, a koji su bili nedostatci u njezinom djelovanju. Nakon što završe zadatak, učenici svoj rad predstavljaju svim učenicima u razredu. Zatim između podijelite razred na afirmacijsku i negacijsku ekipu te organizirajte debatu na tezu Međunarodne organizacije (poput Lige naroda i Ujedinjenih naroda) jedini su učinkovit jamac mira u sivjetu. Ekipa koja ima bolje argumente pobjeđuje te ih slobodno nagradite.
Za kraj, možete učenicima postaviti pitanje o tome kako bi oni posredovali mirovnim pregovorima između dviju suprotstavljenih strana u ratu. Kako bi se postavili, što bi tražili od jedne i druge strane da se oružje i rat zaustavi? Neka argumentiraju svoje odgovore.
Započnite sat na platformi MS Teams u plenarnom načinu rada. Pokrenite s učenicima raspravu o aktualnim ratovima u svijetu pa ih upitajte postoji li tijelo koje bi trebalo spriječiti ili je trebalo spriječiti ratni vihor i strahote trenutačnih ratova u svijetu. Nakon što odgovore, upitajte ih zašto to tijelo nije reagiralo i zašto je u konačnici došlo do ratnih sukoba.
Pomoću funkcionalnosti izdvojenih soba (breakout rooms) podijelite razred u dvije grupe. Neka se u svakoj grupi po jedan učenik (predstavnik) u zasebnom prozoru prijavi na digitalni alat PowerPoint i podijeli zaslon s ostalima u grupi. Jedna će grupa istražiti djelatnost Lige naroda – što je ta organizacija uključivala, čime se bavila, je li bila uspješna, koji su pozitivni rezultati njezina djelovanja, a koji su bili nedostatci u njezinom djelovanju. Istraživanje neka provedu pretražujući dostupne digitalne izvore znanja na internetu, a rezultate svojeg istraživanja prikažu i predstave pomoću digitalnoga alata PowerPoint. Druga će grupa istražiti djelatnost Ujedinjenih naroda – što organizacija uključuje, čime se bavi, je li uspješna, koji su pozitivni rezultati njezina djelovanja, a koji su bili nedostatci u njezinom djelovanju. Nakon što učenici završe zadatak, vratite se u plenarni način rada i prozovite predstavnike da jedan po jedan podijele zaslon s ostalima i izlože uratke. Za kraj, možete učenicima postaviti pitanje o tome kako bi oni posredovali mirovnim pregovorima između dviju suprotstavljenih strana u ratu. Kako bi se postavili, što bi tražili od jedne i druge strane da se oružje i rat zaustavi? Neka argumentiraju svoje odgovore.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilikom prilagodbe aktivnosti, uvijek je moguće savjetovati se sa stručnim timom škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama kojima je potrebna dodatna pomoć u izvršenju zadataka budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja, ovisno o dogovoru s učenikom, kako bi dobili odgovarajuću podršku.
Prilikom podjele učenika u grupe nastojte da učenici s teškoćama budu u grupama koje će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati, ovisno o organizaciji koja ga više zanima i o kojoj može više naučiti. Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači. Obratite pozornost i na to da učenici s poremećajem iz spektra autizma omoguće i drugim učenicima da doprinose u izradi zadatka.
Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnom alatu PowerPoint. Osim upute za izvršavanje zadatka, osigurajte pisane i slikovne upute za korištenje alatom, koje će biti jezično i grafički prilagođene učenicima s teškoćama. Učenici koji se ne snalaze u digitalnom alatu i nisu u mogućnosti samostalno izraditi dio grupnog zadatka, neka podijele posao s učenicima unutar grupe u skladu sa svojim jakim stranama.
Prilikom prezentiranja neka učenici s teškoćama izlažu samo ako izraze želju. Tijekom završne diskusije, nemojte inzistirati na sudjelovanju učenika kojima je izazovno usmeno izlagati ako sami ne izraze želju. Nemojte isticati pogreške učenika s teškoćama, a nakon rasprave osigurajte im odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Potaknite učenike da u alatu Canva naprave plakat o Svetoj alijansi, stvorenoj na Bečkom kongresu 1815. godine.
U sklopu ove aktivnosti učenici će naučiti navesti sadržaj Četrnaest točaka predsjednika T . W. Wilsona te ih predstaviti pomoću digitalnog alata Libre.
Za početak, potaknite diskusiju o tome kakav, prema njihovu mišljenju, treba biti suvremeni političar. Koje bi karakteristike trebao imati? Što im smeta kod današnjih političara, a što im je pozitivno? Neka argumentiraju svoje odgovore. Neke od odgovora možete zapisati na ploču.
Nakon toga podijelite učenike u tri grupe. Prva grupa ima zadatak pročitati prvih pet točaka koje čine Četrnaest točaka predsjednika Wilsona, druga grupa sljedećih pet točaka, a treća grupa posljednje četiri točke. Neka svaka grupa u digitalnom alatu Libre predstavi svoje točke: neka opišu o čemu točke govore, zašto su važne i jesu li te točke i danas aktualne. Također, neka ih smjeste u suvremeni geografski kontekst (kojih se država tiču i kakvo je danas stanje u tim državama te koja područja te države danas uključuju). Neka se učenici slobodno koriste mrežnim pretraživačima i traže primjerene materijale o Četrnaest točaka predsjednika Wilsona. Nakon završenog zadataka učenici dolaze pred ploču i ostalim učenicima u razredu predstavljaju točke koje su dobili za zadatak. Kreirajte obrazac u alatu MS Forms pomoću kojeg će učenici moći vrednovati uratke svojih kolega. Za svaku grupu učenici trebaju vrednovati kvalitetu prikaza svojih kolega te odabrati po jednu točku iz svake grupe za koju smatraju da je najznačajnija za poslijeratni svijet. Projicirajte učeničke odgovore i zajednički ih prokomentirajte.
Za kraj, postavite pitanje učenicima jesu li točke predsjednika Wilsona bile realne ili su bile rezultat idealizma. Neka učenici argumentiraju svoje odgovore.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilikom prilagodbe aktivnosti, uvijek je moguće savjetovati se sa stručnim timom škole.
Preporučuje se da učenici s teškoćama kojima je potrebna dodatna pomoć u izvršenju zadataka budu smješteni u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja, ovisno o dogovoru s učenikom, kako bi dobili odgovarajuću podršku.
Tijekom početne rasprave nemojte inzistirati na sudjelovanju učenika kojima je izazovno usmeno izlagati ako sami ne izraze želju.
Prilikom podjele učenika u grupe nastojte da učenici s teškoćama budu u grupama koje će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka (primjerice, učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u motivirajuću grupu koja će mu pomoći da usmjeri pozornost na zadatak). Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači.
Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnom alatu Libre. Osim upute za izvršavanje zadatka, osigurajte pisane i slikovne upute za korištenje alata, koje će biti jezično i grafički prilagođene učenicima s teškoćama. Učenici koji se ne snalaze u digitalnom alatu i nisu u mogućnosti samostalno izraditi dio grupnog zadatka, neka podijele posao s učenicima unutar grupe u skladu sa svojim jakim stranama.
Učenici mogu istražiti život Edith Wilson, supruge Thomasa W. Wilsona, te ga predstaviti koristeći se digitalnim alatom PowerPoint.
"Vittorio Orlando", preueto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=45539 (30. ožujak 2023.)
"Thomas W. Wilson", preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=66206 (30. ožujak 2023.)
"Georges Clemeceau", preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=12091 (30. ožujak 2023.)
"Liga naroda", preuzeto s: https://enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=36454 (30. ožujak 2023.)
"Ujedinjeni narodi", preuzeto s: https://enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=63043 (30. ožujak 2023.)
"Sveta alijansa", preuzeto s: https://enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=59001 (30. ožujak 2023.)
"Četrnaest točaka predsjednika Wilsona", preuzeto s: https://enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=13339 (30. ožujak 2023.)
"Edith Wilson", preuzeto s: https://hr.eferrit.com/edith-wilson-prva-zena-u-americi/ (30. ožujak 2023.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.