Organizirajte učenike u devet grupa/parova i usmjerite ih da samostalno istraže jedan od zadanih pojmova razdoblja predrenesanse i renesanse. Neka se pritom služe dostupnom mrežnom literaturom, no trebaju voditi računa o akademskom poštenju i ispravnom navođenju upotrijebljenih izvora. Zadani su pojmovi:
Svakoj grupi/paru dodijelite jedan pojam.
Nakon provedenog istraživanja učenike uputite da izrade infografiku i teorijski objasne zadani pojam te ga dodatno glazbeno ili slikovno prikažu. Uputite ih da izrade infografike u digitalnom alatu Canva te ih predstave na zajedničkoj stvorenoj ploči digitalnog alata Padlet. Učenici predstavljaju rad i istraživanje grupe/para ostalim učenicima u razredu.
Putem vođene rasprave razgovarajte o zajedničkoj poveznici odabranih pojmova.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...).
Unaprijed planirajte i strukturirajte grupne aktivnosti. Odredite ciljeve i očekivanja te razmislite o načinima na koje učenik s teškoćama može pridonijeti grupi. Osigurajte da su zadatci jasni i prilagođeni sposobnostima učenika. Potičite inkluzivno i podupirateljsko ozračje u grupi. Podignite svijest o važnosti prihvaćanja različitosti među članovima grupe. Potaknite suradnju i međusobnu potporu te potičite sve učenike da sudjeluju i izraze svoje ideje. Prilagodbe za učenike s teškoćama mogu biti fizičke, prilagođeni materijali ili komunikacijske strategije (npr. vizualne pomagala, upute u pisanom obliku).
Materijale za istraživanje unaprijed pripremite i prilagodite učenicima ili ih uputite na točno određene izvore ili stranice.
Omogućite svim učenicima da preuzmu različite uloge u grupnom radu. To može promicati osjećaj odgovornosti, samopouzdanje i razvijati komunikacijske vještine. Osigurajte da učenik s teškoćama ima prigodu preuzeti odgovornost za zadatke koji su primjereni njegovim sposobnostima i interesima.
Provjerite znaju li se učenici koristiti navedenim digitalnim alatima Canva i Padlet.
Izradite pisane ili slikovne upute za uporabu.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.
Potaknite učenike da samostalno istraže koji su poznati svjetski i hrvatski ansambli specijalizirani za izvođenje glazbe 15. i 16. stoljeća. Također, prema mogućnostima, neka poslušaju uživo ili u virtualnom okružju koncert renesansne glazbe i na njega prema zadanim uputama napišu osvrt na doživljaj odslušanoga. Pritom će se koristiti usvojenim terminima glazbeno-izražajnih sastavnica za analizu glazbenoga djela.
Organizirajte učenike u skupine i uputite ih na istraživanje i upoznavanje s radom i stvaralaštvom istaknutih predstavnika skladatelja predrenesanse i renesanse putem pripremljenih poveznica slušnih primjera na izrađenoj zajedničkoj stranici digitalnog alata Padlet. Potaknite ih da u istraženim pojmovima prepoznaju glazbene vrste predrenesanse i renesanse i pridruže ih odgovarajućem slušnom primjeru na priloženoj poveznici:
Nakon slušanja usmjerite učenike da riješe kviz u digitalnom alatu Mentimeter. U njemu će provjeriti točnost prepoznavanja glazbenih vrsta i njihovo pridruživanje nazivima odslušanih glazbenih primjera.
Nakon odigranog kviza, s učenicima odaberite jedan od priloženih slušnih primjera s poveznica te ga zajedno analizirajte prema odabranim glazbeno-izražajnim sastavnicama, primjerice, glazbenoga sloga, sastava izvođača, sadržaja glazbenoga djela itd. Na taj ćete način zajedno odrediti glazbena obilježja razdoblja predrenesanse i renesanse.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...).
Za zadatak istraživanja učenike s teškoćama uputite na točno određene mrežne stranice ili izvore za istraživanje. Konkretizirajte njihove zadatke i na taj način olakšajte sudjelovanje u aktivnosti i radu grupe.
Za sudjelovanje u kvizu možete smanjiti broj pitanja ili pružiti dodatne smjernice. Prilagodite težinu pitanja prema sposobnostima učenika. Postavite pitanja koja su primjerena za njihovu razinu znanja i iskustva. Omogućite učenicima dodatno vrijeme za rješavanje pitanja u kvizu.
Provjerite znaju li se učenici koristiti navedenim digitalnim alatima Padlet i Mentimeter. Izradite pisane ili slikovne upute za uporabu.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.
Nakon odslušanih glazbenih primjera i analize jednog od odabranih primjera, na zajedničkoj Padlet ploči učenicima predstavite poveznice s prikazom originalnog tiska zbirki odslušanih renesansnih glazbenih djela:
Na osnovi predstavljenih naslovnica zbirki potaknite učenike da samostalno istraže glazbeno tiskarstvo renesansnog razdoblja. Trebaju istražiti najvažnije tiskarske osobe renesanse, pronaći njihovo mjesto djelovanja, prve i najvažnije otisnute muzikalije te zanimljivosti vezane za složenost tiska muzikalija u renesansi.
Usmjerite učenike da rezultate svojega istraživanja prikažu koristeći se digitalnim alatom za oblikovanje geografske karte ThingLink. Također, istražene glazbene tiskare trebaju smjestiti na karti Europe te navesti nazive tiskare, grada u kojem je djelovala i slikovni prikaz naslovnice muzikalije koja je bila objavljena u toj tiskari.
Potaknite učenike da rezultate istraživanja predstave ostalim učenicima i uoče koje su informacije iste, a koje različite u pojedinim izlaganjima.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...).
Učenicima s teškoćama konkretizirajte zadatak i izvore za istraživanje. Tekstove koje učenici trebaju pročitati sadržajno i grafički prilagodite (povećajte font (14pt i veći) i prored između rečenica, Arial, Verdana, Comic Sans, lijevo poravnanje). Upotrijebite pozadinu i boju teksta koja ga čini lako čitljivim i stvara jasan kontrast. Višestruko složene rečenice razdijelite na jednostavne rečenice. Svaku rečenicu pišite u novi redak. Odvojite naputke i pitanja od tijela teksta. Prema potrebi učinite ga dostupnim na Brailleevu pismu. Pisani tekst učinite dostupnim i u elektroničkom obliku.
Provjerite znaju li se učenici koristiti digitalnim alatom ThingLink.
Izradite pisane ili slikovne upute za upotrebu.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.