Pozdravite učenike i pitajte ih znaju li što su kršćanske konfesije. Bez obzira na njihov odgovor, napomenite im da su to pravoslavci, katolici i protestanti. Kako bi stekli bolji dojam o tome što bi to moglo biti, razgovarajte s njima o sličnostima i razlikama između katolika i protestanata. Nakon uvodnog pitanja podijelite učenike u tri grupe. Jedna će grupa u dostupnim mrežnim izvorima pronaći što više informacija o okolnostima koje su dovele do crkvenog raskola u 16. stoljeću. Druga će grupa u dostupnim mrežnim izvorima pronaći što više informacija o argumentima Martina Luthera, tj. budućih protestanata za njihovo odcjepljenje od Katoličke Crkve i njezine doktrine. Treća će grupa u dostupnim mrežnim izvorima saznati koji su argumenti Katoličke Crkve za obnovu, tj. protureformaciju i jesu li njihove metode, sa suvremenog stajališta, pravilne. Rezultate svojih istraživanja učenici trebaju prikazati u obliku umne mape rabeći alat Conceptboard. Na kraju aktivnosti svaka grupa neka predstavi svoj rad ostalima u razredu.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
U obzir uzmite teškoće koje učenik ima i omogućite mu ravnopravno sudjelovanje ponavljanjem uputa, češćim povratnim informacijama te ga potaknite na uključivanje u aktivnosti.
Potaknite druge učenike na to da tijekom usmenog odgovaranja budu glasniji kako bi i učenik s oštećenjem sluha čuo njihove odgovore. Usmjerite učenike na razmišljanje postavljajući dodatna pitanja. Ako je potrebno, usmjerite tijek misli učenika s teškoćama tijekom njegova odgovaranja na pitanja.
Osim usmenim putem, ključne pojmove i vizualno prikažite (slika, tablica usporedbe kršćanskih konfesija).
Učenika s teškoćama smjestite u grupu koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Pri podjeli zadataka u grupi neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost u rješavanju zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Također, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti. Omogućite učeniku podsjetnik na korake u rješavanju zadatka. Podsjetnik možete izraditi u obliku kartice u Wordu pazeći na grafičku prilagodbu teksta.
Za učenike s teškoćama pripremite upute ili video za korištenje digitalnim alatom Conceptboard. Upute možete pripremiti u Wordu pazeći na grafičku organizaciju teksta (nestiliziran font, veličina 14, dvostruki prored, poravnanje po lijevoj margini, upute razlomljene u više dijelova).
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici koji žele znati više, mogu proučiti dostupne mrežne izvore o reformaciji i protureformaciji. Neka odaberu jednu reformu Martina Luthera i jednu reformu Tridentskog koncila koje su, prema njihovoj procjeni, najviše utjecale na svakodnevni život ljudi i shvaćanje njihove realnosti. Argumente neka napišu u alatu Concpetboard u obliku umne mape. Postavite pitanje učenicima o tome što svaku reformu čini posebnom u tolikoj mjeri da može promijeniti čovjekov život.
Pozdravite učenike te ih odmah na početku pitajte koji im je najpoznatiji svetac Katoličke Crkve i po čemu je on specifičan. Zatim podijelite učenike u grupe. Svaka će grupa u dostupnim mrežnim izvorima pronaći biografiju određenog protestantskog reformatora (Martin Luther, Ulrich Zwingli, Jean Calvin, John Wycliff itd.). Život i djelovanje dodijeljenog reformatora grupe trebaju prikazati u obliku stripa rabeći alat Pixton (neka se sastoji od 4 prizora, a svaki prizor neka sadržava i sliku i dijalog). Grupe će na kraju svoje stripove prikazati na ploči u Padletu. Nakon izvršenog zadatka učenici trebaju dati opisnu ocjenu cijelog stripa.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
U obzir uzmite teškoće koje učenik ima i omogućite mu ravnopravno sudjelovanje ponavljanjem uputa, češćim povratnim informacijama te ga potaknite na uključivanje u aktivnosti.
Pitanja postavljajte postupno (jedno po jedno) te upotrebljavajte kraća pitanja i jednostavan rječnik kako bi i učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje uspješnije usmjerio svoju pažnju i misli. Pri davanju odgovora na pitanja pružite tom učeniku podršku usmjeravajući mu tijek misli. Pohvalite njegovo zalaganje.
Učenika s teškoćama smjestite u grupu koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Pri podjeli zadataka u grupi neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost u rješavanju zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Također, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti. Omogućite učeniku podsjetnik na korake u rješavanju zadatka. Možete ga izraditi u obliku kartice u Wordu pazeći na grafičku prilagodbu teksta. Na taj će način učenik uspješnije usmjeriti svoju pažnju i izvršiti zadane korake u rješavanju zadatka.
Ako su mrežne stranice koje pretražuju vizualno previše zasićene, to učenicima s poremećajem aktivnosti i pažnje može otežati pretraživanje. Za njih možete izdvojiti dijelove izvora znanja, grafički ih prilagoditi (nestiliziran font, veličina 14, dvostruki prored, poravnanje po lijevoj margini) i uručiti ih ispisane učeniku.
Za učenike s teškoćama pripremite upute ili video za korištenje digitalnim alatima Padlet i Pixton. Upute možete pripremiti u Wordu pazeći na grafičku organizaciju teksta.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici mogu proučiti dostupne mrežne izvore te pronaći informacije o zloupotrebi protureformacije, i to osobito o provedbi inkvizicije u Novom svijetu gdje su djelovali kršćanski misionari. Pronađene informacije neka prikažu u obliku umne mape u alatu Conceptboard.
Uvedite učenike u aktivnost postavljajući pitanje o tome jesu li ikad čuli za popis stanovništva. Neka iznesu svoje mišljenje o razlozima izrade popisa stanovništva (osim činjenice da je dobro znati koliko građana živi u državi). Nakon uvodnog pitanja učenici će u dostupnim mrežnim izvorima istražiti odluke Tridentskog koncila i pronaći pet odluka koje su iz temelja promijenile svakodnevicu katolika. Nakon što to naprave, podijelit će se u pet grupa. Svaka će grupa dobiti jednu od pet pronađenih odluka Tridentskog koncila te izraditi umnu mapu koristeći se alatom Conceptboard u kojoj će objasniti obilježja i važnost dodijeljene odluke. Učenici će na kraju svoje radove predstaviti ostalima u razredu. Za kraj tražite od učenika da usporede današnje katoličanstvo s onime nastalim na Tridenstkom koncilu.
Započnite aktivnost preko platforme MS Teams u plenarnom načinu rada. Uvedite učenike u aktivnost postavljajući pitanje o tome jesu li ikad čuli za popis stanovništva. Neka iznesu svoje mišljenje o razlozima izrade popisa stanovništva (osim činjenice da je dobro znati koliko građana živi u državi). Nakon uvodnog pitanja učenici će u dostupnim mrežnim izvorima istražiti odluke Tridentskog koncila i pronaći pet odluka koje su iz temelja promijenile svakodnevicu katolika. Nakon što to naprave, podijelite ih u pet grupa pomoću mogućnosti alata breakout rooms. Svaka će grupa dobiti jednu od pet pronađenih odluka Tridentskog koncila te izraditi umnu mapu koristeći se alatom Conceptboard u kojoj će objasniti obilježja i važnost dodijeljene odluke. Neka svi učenici pristupe alatu i zajedničku kreiraju umnu mapu. Učenici će na kraju svoje radove predstaviti ostalima u razredu u plenarnom načinu rada koristeći mogućnost dijeljenja ekrana. Za kraj tražite od učenika da usporede današnje katoličanstvo s onime nastalim na Tridenstkom koncilu.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
U obzir uzmite teškoće koje učenik ima i omogućite mu ravnopravno sudjelovanje ponavljanjem uputa, češćim povratnim informacijama te ga potaknite na uključivanje u aktivnosti.
Učenike s poremećajem aktivnosti i pažnje usmjerite u točan dio izvora znanja u kojem se nalaze odgovori kako bi uspješnije usmjerio svoju pažnju.
Učenika s teškoćama smjestite u grupu koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Pri podjeli zadataka u grupi neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost u rješavanju zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Također, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti. Omogućite učeniku podsjetnik na korake u rješavanju zadatka.
Za učenike s teškoćama pripremite pitanja na koja trebaju pronaći odgovore u izvorima.
Također, pripremite im upute ili video za korištenje digitalnim alatom Conceptboard. Upute možete pripremiti u Wordu pazeći na grafičku organizaciju teksta.
Za učenike sa specifičnim teškoćama učenja izdvojite tekst iz izvora, grafički ga prilagodite (nestiliziran font, veličina 14, dvostruki prored, poravnanje po lijevoj margini) i uručite učenicima. Na taj će način učenici uspješnije pretražiti izvore znanja i pronaći potrebne informacije koje će upisati u umnu mapu.
Pri vrednovanju radova nemojte uzimati u obzir pravopisne pogreške učenika sa specifičnim teškoćama učenja.
Potaknite ih na usmeno izlaganje i pohvalite njihovo zalaganje.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici neka prouče dostupne mrežne izvore i pronađu informacije o jednoj reformi Tridentskog koncila koja je za današnji svijet jako neobična i koja se razlikuje od modernih shvaćanja društva i standardnog ponašanja pojedinca. Postavite na kraju učenicima pitanje o tome zašto su neke reforme aktualne i danas, a neke nisu. Odnosno, neka pokušaju objasniti što utječe na njihovo zastarijevanje u kolektivnoj svijesti čovječanstva. Aktivnost mogu odraditi koristeći se alatom Conceptboard.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.