Motivirajte učenike za rad ponavljajući usvojeno znanje o apsolutizmu – uzroci njegova nastanka, glavna obilježja te državu i vladara koji se smatraju simbolima apsolutizma. Zatim projicirajte učenicima fotografiju Luja XIV. koju ste preuzeli s pomoću digitalnog alata Pixabay upisujući pojam u tražilicu unutar alata. Učenici će promatrati fotografiju, iznijeti svoja zapažanja i ponoviti što su naučili o Luju XIV. Iznesite učenicima nekoliko zanimljivosti o Luju XIV., primjerice, da je sebe smatrao „kraljem Sunce“ ili da je izjavio „Država – to sam ja“. Potaknite ih da razmisle o značenju tih izjava te prozovite nekoliko učenika da iznesu svoje mišljenje. Potaknite ih na razmišljanje da su sebe apsolutistički vladari često smatrali vlasnikom države/naroda zaneseni svojom moći i luksuzom. Iznesite učenicima poznatu priču o neodržavanju higijene Luja XIV. te da se u životu okupao samo nekoliko puta. Potaknite ih na razmišljanje o važnosti održavanja higijene za održavanje zdravlja te kako povijest pamti razdoblja kada je nehigijena bila uzrok širenja bolesti i da je veliki pomak u razvoju medicine bilo otkriće potrebe pranja ruku prije izvođenja operacija i u postupanju s pacijentima. Također, uputite učenike da razmisle o posljedicama koje može izazvati širenje neprovjerenih informacija/priča te koliko je to česta pojava u modernom svijetu koji karakterizira digitalna komunikacija.
Podijelite učenike u grupe. Unutar grupe učenici će proučiti građevinu koja je postala simbol apsolutizma – dvorac Versailles. Projicirajte im videozapis o unutarnjem i vanjskom izgledu dvorca Versailles kako bi stekli dojam o grandioznom zdanju i razumjeli njegovu simboliku. Unaprijed pripremite materijal s pomoću kojeg će učenici istraživati izgled i simboliku dvorca te koji su se povijesni događaji zbili upravo u dvorcu Versailles u kasnijim povijesnim razdobljima. Za pripremanje materijala predlažem članke Slavni vrtovi i parkovi – Versailles i Dvorac Versailles. Unaprijed pripremite kartice sa smjernicama kako bi učenici uočili obilježja i zapisali svoja zapažanja. Grupe zatim pristupaju digitalnom alatu Lino i bilježe svoja zapažanja. Učenici mogu, uz tekstualni dio, učitati i fotografije. Potaknite grupe da unutar digitalnog alata međusobno komentiraju rad i potkrijepe svoja mišljenja. Uputite učenike da tijekom grupnog rada obrate pozornost na ravnopravno i aktivno sudjelovanje svih članova te da se pri preuzimanju fotografija koriste digitalnim alatom Pixabay radi poštovanja autorskih prava.
Pri pružanju potpore učenicima s teškoćama u razvoju važno je imati na umu različitost i individualnost učenika s teškoćama u razvoju i učenika sa specifičnim teškoćama. Odabir metoda i postupaka prilagodbe treba se temeljiti na pojedinačnim potrebama svakog učenika te je potrebno voditi računa o njegovim jakim i slabim stranama. Preporučuje se učenika s teškoćama smjestiti u prvu klupu ili neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio potporu koja mu je potrebna i za njega prikladna pri zadavanju i provedbi aktivnosti.
Važno je zadobiti pozornost svih učenika prije zadavanja zadataka, a posebno učenika s teškoćama. Pozornost učenika s teškoćama možete zadobiti i usmjeriti izravnim obraćanjem, jasnim i jednostavnim uputama, izravnim kontaktom. Upute zadajte opširno, jednostavnim rječnikom i provjerite razumijevanje učenika s teškoćama. Učenicima s teškoćama će katkad trebati više vremena za obavljanje zadatka, a katkad će im biti potrebno dodatno, pojedinačno objasniti zadatak uz primjere i demonstraciju.
Tijekom promatranja fotografije vodite računa o tome da je svi učenici dobro vide, da su detalji jasno prikazani te da je osvjetljenje u učionici prikladno. Učenicima s oštećenjem vida u ovoj aktivnosti omogućite prilagodbu svjetline i kontrasta na zaslonu te mu omogućite uvećanje fotografije. Osim prilagodbe prikaza fotografije, važno je da učenici s oštećenjem vida dobiju sve važne informacije i detaljne opise fotografija te da ih se verbalno vodi u zadatcima. Učenicima s intelektualnim teškoćama omogućite pregled fotografije unaprijed, pojednostavite zadatak te ih unaprijed obavijestite o očekivanjima, ciljevima i ishodima.
U raspravi potaknite sve učenike na sudjelovanje, osim ako učenik osjeća nesigurno i nelagodno. Učeniku s teškoćama postavljajte pitanja na koja će znati odgovoriti i ponudite mu pozitivnu povratnu informaciju, nemojte isticati pogreške ako ih je učinio. Nakon rasprave omogućite učeniku s teškoćama podsjetnik s najvažnijim podatcima.
Tijekom rada u grupi vodite računa o sastavu grupe, neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji ga motiviraju. Važno je da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u grupi te da mu olakšate sudjelovanje zadavanjem točno određenog zadatka koji će pridonijeti ukupnom radu grupe. Ako je riječ o učeniku sa specifičnim teškoćama učenja (disleksija, disgrafija), omogućite mu zadatke sa smanjenom potrebom za pisanjem ili čitanjem, omogućite mu da neki od članova grupe to učine umjesto njega. Ako je riječ o učeniku s intelektualnim teškoćama, pojednostavite upute, zadajte pisane ili slikovne upute, podsjetnike, omogućite potporu drugih učenika. Ako je riječ o učeniku s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere u kojoj grupi želi sudjelovati te aktivnost popratite individualiziranim materijalima. Podijelite unaprijed uloge unutar grupe, u skladu s potrebama učenika s teškoćama kako bi svaki učenik dao doprinos grupi. Omogućite učeniku s teškoćama pregled videomaterijala unaprijed, pripremite mu pisane upute i smjernice vezane za zadatak koji treba obaviti.
Provjerite snalazi li se učenik s teškoćama u digitalnom alatu Lino te mu osigurajte pisane i slikovne upute kako bi se lakše snašao. Omogućite potporu drugog učenika pri upotrebi digitalnog alata. Učenicima s poremećajem iz autističnog spektra omogućite vizualnu potporu tijekom aktivnosti. Učeniku s teškoćama omogućite zapisivanje zapažanja na papiru ili neka ih nacrta.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će istražiti prosvijećeni apsolutizam i usporediti ga s apsolutizmom Luja XIV. Svoje zaključke prikazat će izradom Venova dijagrama u digitalnom alatu Gliffy.
Motivirajte učenike za rad projicirajući fotografiju Okovanog Prometeja. Fotografiju možete preuzeti s pomoću digitalnog alata Pixabay upisujući pojam Prometheus u tražilicu unutar alata. Učenici će promatrati fotografiju i usmeno je opisati. Potaknite učenike pitanjima da se prisjete sadržaja mitološke priče o Prometeju ili im je iznesite. Neka raspravljaju o Prometejevoj „krivnji“ i kazni te simbolici kljucanja jetre. Prozovite nekoliko učenika da iznesu svoje mišljenje. Zatim potaknite učenike da razmisle koje su Prometejeve osobine te koje ljude modernog doba karakteriziraju takve osobine. Pitajte učenike za koje vrijednosti/ideale bi bili spremni suprotstaviti se jačima od sebe unatoč kazni koja ih čeka. Učenike podijelite u grupe. Svaka grupa treba istražiti lik i djelo Ivane Orleanske. Projicirajte učenicima videozapis, do 2:40. Pripremite unaprijed smjernice s pomoću kojih će učenici pratiti sadržaj videa i voditi bilješke. Uputite učenike da tijekom grupnog rada obrate pozornost na ravnopravno i aktivno sudjelovanje svih članova grupe. Smjernicama potaknite učenike da uoče uzroke borbe Ivane Orleanske, njezin utjecaj na francuski narod te ideale za koje se bori. Prema vlastitoj procjeni prozovite nekoliko grupa da iznesu svoj rad. Potaknite ostale učenike da se aktivno uključe i iznesu svoje mišljenje potkrepljujući svoje stajalište. Zatim učeničke grupe pristupaju digitalnom alatu Pixton i izrađuju strip kojim će prikazati život i djelo Ivane Orleanske. Tijekom izrade stripa učenici će se koristiti znanjem stečenim u prijašnjemu grupnom radu. Prozovite nekoliko grupa da predstave rad. Nakon toga pitajte učenike koje moralne poruke iščitavaju iz te teme. Potaknite ih na razmišljanje o domoljublju, snazi zajedništva, stavljanja općeg dobra ispred osobnih interesa.
Organizirajte sastanak kreirajući poveznicu kojom učenici pristupaju digitalnom alatu MS Teams. Motivirajte učenike za rad projicirajući fotografiju Okovanog Prometeja dijeleći zaslon s učenicima. Učenici promatraju fotografiju, a zatim ispunjavaju upitnik koji ste pripremili u digitalnom alatu Mentimeter i za njega podijelili poveznicu te iznose svoja zapažanja. Komentirajte s učenicima odgovore koji se pojavljuju za svako pitanje. Potaknite učenike pitanjima da se prisjete sadržaja mitološke priče o Prometeju ili im je iznesite. Potaknite učenike na raspravu o Prometejevoj „krivnji“ i kazni te simbolici kljucanja jetre. Pripremite upitnik u digitalnom alatu Mentimeter, u opciji Word Cloud (oblak riječi). Učenici će zapisivati „kriv je“ ili „nije kriv“ te iznijeti svoj argument. Zatim potaknite učenike da razmisle koje su Prometejeve osobine te koje ljude modernog doba karakteriziraju takve osobine. Prozovite nekoliko učenika da iznesu svoje mišljenje. Pitajte učenike za koje vrijednosti/ideale bi bili spremni suprotstaviti se jačima od sebe unatoč kazni koja ih čeka. Podijelite učenike u grupe koristeći se funkcijom breakout rooms (soba za suradnju). Svaka grupa treba istražiti lik i djelo Ivane Orleanske. Podijelite učenicima poveznicu za videozapis i uputite ih da ga pogledaju do oznake 2:40. Pripremite smjernice s pomoću kojih će učenici pratiti sadržaj videa i voditi svoje bilješke. Smjernicama potaknite učenike da uoče uzroke borbe Ivane Orleanske, njezin utjecaj na francuski narod te ideale za koje se bori. Prema vlastitoj procjeni prozovite nekoliko grupa da iznesu svoj rad. Poveznicu za videozapis i smjernice podijelite učenicima putem opcije chat. Zatim učeničke grupe pristupaju digitalnom alatu Pixton i izrađuju strip kojim će prikazati život i djelo Ivane Orleanske. Tijekom izrade stripa učenici će se koristiti znanje stečenim u prijašnjemu grupnom radu. Prozovite nekoliko grupa da predstave rad. Grupa koja predstavlja podijelit će svoj strip kako bi bio vidljiv ostalim učenicima. Nakon predstavljanja pitajte učenike koje moralne poruke iščitavaju iz te teme. Potaknite ih na razmišljanje o domoljublju, snazi zajedništva, stavljanja općeg dobra ispred osobnih interesa.
Pri pružanju potpore učenicima s teškoćama u razvoju važno je imati na umu različitost i individualnost učenika s teškoćama u razvoju i učenika sa specifičnim teškoćama. Odabir metoda i postupaka prilagodbe treba se temeljiti na pojedinačnim potrebama svakog učenika te je potrebno voditi računa o njegovim jakim i slabim stranama. Preporučuje se učenika s teškoćama smjestiti u prvu klupu ili neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio potporu koja mu je potrebna i za njega prikladna pri zadavanju i provedbi aktivnosti.
Važno je zadobiti pozornost svih učenika prije zadavanja zadataka, a posebno učenika s teškoćama. Pozornost učenika s teškoćama možete zadobiti i usmjeriti izravnim obraćanjem, jasnim i jednostavnim uputama, izravnim kontaktom. Upute zadajte opširno, jednostavnim rječnikom i provjerite razumijevanje učenika s teškoćama. Učenicima s teškoćama će katkad trebati više vremena za obavljanje zadatka, a katkad će im biti potrebno dodatno, pojedinačno objasniti zadatak uz primjere i demonstraciju.
Tijekom promatranja fotografije vodite računa o tome da je svi učenici dobro vide, da su detalji jasno prikazani te da je osvjetljenje u učionici prikladno. Učenicima s oštećenjem vida u ovoj aktivnosti omogućite prilagodbu svjetline i kontrasta na zaslonu te mu omogućite uvećanje fotografije. Osim prilagodbe prikaza fotografije, važno je da učenici s oštećenjem vida dobiju sve važne informacije i detaljne opise fotografija te da ih se verbalno vodi u zadatcima. Učenicima s intelektualnim teškoćama omogućite pregled fotografije unaprijed, pojednostavite zadatak te ih unaprijed obavijestite o zadatcima. Učenicima s poremećajima aktivnosti i pažnje pripremite fotografiju u tiskanom obliku kako bi lakše usmjerio pozornost na zadatak.
Pri podjeli učenika u grupe, vodite računa o sastavu grupe. Važno je da učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje bude u skupini koja je uzorna ponašanja, kako bi mu drugi učenici pomogli da usmjeri pozornost na zadatak. Ako je riječ o učeniku s poremećajem iz autističnog spektra, potrebno je unaprijed najaviti rad u grupi te organizirati rad uz vizualnu potporu u obliku vizualnog rasporeda. Ako je riječ o učeniku s intelektualnim teškoćama, potrebno je pojednostaviti upute, zadatak objasniti na konkretnom primjeru koristeći se pisanim ili slikovnim prikazima te je potrebno omogućiti potporu drugih učenika. Učeniku s oštećenjem vida omogućite potporu drugog učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Podijelite unaprijed uloge unutar grupe kako bi svaki učenik dao doprinos grupi.
Omogućite učeniku s teškoćama pregled videomaterijala unaprijed, pripremite mu smjernice s konkretnim primjerima kako bi znao što se od njega očekuje. Pripremite učeniku pisane upute praćene vizualnim materijalom i prema potrebi dodatno usmeno objasnite.
Provjerite snalazi li se učenik s teškoćama u digitalnom alatu Pixton. Osigurajte pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja i omogućite potporu drugog učenika. Pri izradi stripa učenicima s teškoćama osigurajte pisane upute koje su prilagođene učeniku, koristite se kraćim rečenicama, jednostavnijim rječnikom, izdvojite ključne pojmove i objasnite nepoznate pojmove. Potrebno je i grafički prilagoditi upute, a to se odnosi na prilagodbu fonta (npr. Arial, Verdana), tekst treba biti uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te je potrebno tekst poravnati s lijeve strane.
Tijekom predstavljanja rada grupa neka učenik s teškoćama sudjeluje ako se osjeća spremnim, omogućite dobru pripremu za prezentaciju te neka predstavlja sadržaj koji je u skladu s njegovim sposobnostima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će u digitalnom alatu Office 365 u programu PowerPoint prikazati osobu modernog doba prema vlastitom izboru koja je mrtva zbog svojih uvjerenja, ideala i moralnih vrijednosti. Predlažem Jean-Michela Nicoliera, poginulog u Domovinskom ratu.
Motivirajte učenike za rad pripremajući igru u digitalnom alatu Wordwall. Za izradu igre izaberite predložak razvrstaj u grupe, a grupe naslovite apsolutna monarhija i parlamentarna monarhija te prema vlastitoj procjeni odaberite pojmove/obilježja jedne i druge grupe. Podijelite učenike u parove. Dodijelite svakom paru poveznicu za igru u alatu Wordwall kojoj učenici pristupaju s pomoću pametnih telefona ili tableta. Zadatak je pravilno razvrstati navedene pojmove u dvije zadane grupe. Nakon što učenici odigraju igru, komentirajte zajednički njihove rezultate te potaknite raspravu o sličnostima i razlikama apsolutističke i parlamentarne monarhije. Zatim s učenicima razgovarajte o državnom uređenju europskih država danas i koje od njih su monarhije. Prozovite nekoliko učenika da iznesu svoje mišljenje. Projicirajte na platnu fotografiju najpoznatije kraljice na svijetu Elizabete II. preuzimajući je s pomoću digitalnog alata Pixabay. Učenici će u digitalnom alatu Mentimeter odgovoriti čijoj je kraljici riječ – britanskoj kraljici, engleskoj kraljici ili kraljici Ujedinjenog Kraljevstva. Komentirajte s učenicima rezultate glasovanja te ih potaknite da argumentirano objasne svoje mišljenje i odgovor. Zatim objasnite učenicima razliku među tim trima pojmovima. Podijelite učenike u tri grupe. Svaka će grupa istraživati jednu englesku kraljicu – Viktoriju, Elizabetu I. i Elizabetu II. Grupno istraživanje neka bude motivirano rečenicom škotskog svećenika „U svemu ste inferiorne, nemate što tražiti na prijestolju“, a rezultati grupnog rada prikazani kao odgovor na takvo stajalište. Učenici će prikazati svoj grupni rad izradom videozapisa u digitalnom alatu PowToon. Pripremite materijal za svaku grupu i smjernice kako bi učenici uočili obilježja vladavine zadane kraljice. Nakon što učenici završe grupni rad, trebaju ga predstaviti. Metodom razgovora provjerite koliko su učenici pratili i razumjeli predstavljeni sadržaj. Potaknite raspravu o pravima žena i njihovoj ravnopravnosti u modernom svijetu. Pitajte učenike što je uzrok neravnopravnosti i je li ona opravdana (biološki, kulturološki, povijesno…). Potaknite učenike da se opredijele za afirmacijsko i negacijsko stajalište te organizirajte kratku razrednu debatu. Uputite učenike na pravila debate te komunikaciju zasnovanu na argumentiranju i poštovanju tuđeg mišljenja.
Organizirajte sastanak izrađujući poveznicu kojom učenici pristupaju u digitalnom alatu MS Teams. Motivirajte učenike za rad unaprijed pripremajući igru u digitalnom alatu Wordwall kojoj će učenici pristupiti s pomoću poveznice koju ćete podijeliti putem opcije chat. Za izradu igre izaberite predložak razvrstaj u grupe, a grupe naslovite apsolutna monarhija i parlamentarna monarhija te prema vlastitoj procjeni odaberite pojmove/obilježja jedne i druge. Podijelite učenike u parove koristeći se funkcijom breakout rooms (soba za suradnju). Zadatak je pravilno razvrstati navedene pojmove u dvije zadane grupe. Nakon što učenici odigraju igru, komentirajte zajednički njihove rezultate te potaknite raspravu o sličnostima i razlikama apsolutističke i parlamentarne monarhije. Zatim razgovarajte s učenicima o državnom uređenju europskih država danas i koje od njih su monarhije. Prozovite nekoliko učenika da iznesu svoje mišljenje. Projicirajte fotografiju najpoznatije kraljice na svijetu Elizabete II. preuzimajući je s pomoću digitalnog alata Pixabay te podijelite zaslon s učenicima. Unaprijed pripremite pitanje u digitalnom alatu Mentimeter o čijoj je kraljici riječ – britanskoj kraljici, engleskoj kraljici ili kraljici Ujedinjenog Kraljevstva. Podijelite zaslon kako bi odgovori bili vidljivi te komentirajte s učenicima rezultate glasovanja. Potaknite učenike da argumentirano objasne svoje mišljenje i odgovor. Zatim objasnite učenicima razlike među tim trima pojmovima. Podijelite učenike u tri grupe koristeći se funkcijom breakout rooms (soba za suradnju). Svaka će grupa istraživati jednu englesku kraljicu – Viktoriju, Elizabetu I. i Elizabetu II. Grupno istraživanje neka bude motivirano rečenicom škotskog svećenika „U svemu ste inferiorne, nemate što tražiti na prijestolju“, koju ćete zapisati na interaktivnu bijelu ploču koju ste otvorili u digitalnom alatu MS Teams, a rezultati grupnog rada prikazani kao odgovor na takvo stajalište. Učenici će prikazati svoj grupni rad izradom videozapisa u digitalnom alatu PowToon. Unaprijed pripremite materijal za svaku grupu i smjernice kako bi učenici uočili obilježja vladavine zadane kraljice i podijelite ih s pomoću funkcije chat. Nakon što učenici završe grupni rad, trebaju ga predstaviti. Tijekom predstavljanja podijelite zaslon kako bi sadržaj bio vidljiv ostalim učenicima. Metodom razgovora provjerite koliko su učenici pratili i razumjeli predstavljeni sadržaj. Potaknite raspravu o pravima žena i njihovoj ravnopravnosti u modernom svijetu. Pitajte učenike što je uzrok neravnopravnosti i je li ona opravdana (biološki, kulturološki, povijesno…). Potaknite ih da se opredijele za afirmacijsko i negacijsko stajalište te organizirajte kratku razrednu debatu. Debatu organizirajte u digitalnom alatu Kialo kojem učenici pristupaju putem poveznice. Unaprijed osmislite tvrdnju i postavite je u izrađenu grupu u digitalnom alatu, a učenici pristupanjem odabiru afirmacijsku ili negacijsku stranu unutar koje mogu iznositi svoje argumente i komentirati tuđe. Uputite učenike na pravila debate te komunikaciju zasnovanu na argumentiranju i poštovanju tuđeg mišljenja.
Pri pružanju potpore učenicima s teškoćama u razvoju važno je imati na umu različitost i individualnost učenika s teškoćama u razvoju i učenika sa specifičnim teškoćama. Odabir metoda i postupaka prilagodbe treba se temeljiti na pojedinačnim potrebama svakog učenika te je potrebno voditi računa o njegovim jakim i slabim stranama. Preporučuje se učenika s teškoćama smjestiti u prvu klupu ili neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio potporu koja mu je potrebna i za njega prikladna pri zadavanju i provedbi aktivnosti.
Motivirajte učenike za rad, važno je pridobiti pozornost učenika s teškoćama. Učeniku se obratite izravno, koristite se jasnim i jednostavnim uputama pri zadavanju zadataka. Važno je provjeriti razumijevanje učenika i pružiti im dodatno objašnjenje ako je potrebno. Imajte na umu da će učenicima s teškoćama katkad biti potrebno više vremena za obavljanje zadatka.
Pri podjeli učenika u parove vodite računa o značajkama učenika s teškoćama. Učenika s teškoćama stavite u par s učenikom koji će mu moći pružiti potporu, motivirati ga na rad te mu biti uzor pozitivnog ponašanja. Neka učenik s kojim je učenik s teškoćama u paru nema teškoće u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Češće provjerite kako par napreduje u obavljanju zadatka.
Tijekom rada u digitalnom alatu Wordwall provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u tom alatu. Pripremite mu slikovne i pisane upute, prema potrebi pokažite način upotrebe alata. Rad u paru omogućit će učeniku potporu pri upotrebi alata i sudjelovanje u aktivnosti. Učeniku s teškoćama možete unaprijed pripremiti pojmove koje je potrebno razvrstati kako bi se pripremio za aktivno sudjelovanje u aktivnosti. Učeniku s intelektualnim teškoćama omogućite izvedbu zadatka na radnom listiću ako se ne snalazi u digitalnom alatu. Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja problem su zadatci u kojima su potrebne brzina i preciznost pa im omogućite rješavanje zadatka putem radnog listića ako je potrebno.
Učeniku s teškoćama pripremite tiskanu fotografiju kraljice Elizabete II. Učeniku s oštećenjem vida omogućite pregled fotografije na tabletu, s mogućnošću prilagodbe svjetline, kontrasta i veličine fotografije. Omogućite učeniku s oštećenjem vida verbalne opise.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o tome da pripremite točnu raspodjelu poslova članova grupe, da učenik s teškoćama bude u grupi u kojoj će moći doći do izražaja i aktivno sudjelovati, ali i imati potporu drugih učenika (na primjer, učenik s teškoćama bit će zadužen za uvodni dio prezentacije). Provjerite snalaženje učenika u digitalnom alatu PowToon. Pripremite učenicima specifične, jasne i konkretne te jednostavne upute za upotrebu alata, a prema potrebi i pokažite kako se njime koristiti. Neka učenik s teškoćama radi u paru s učenikom koji će mu pomoći u upotrebi alata. Učenicima s poremećajem iz autističnog spektra i učenicima s intelektualnim teškoćama osigurajte vizualnu potporu te više vremena za izvođenje aktivnosti. Upute za obavljanje zadataka trebaju biti jezično i grafički prilagođene. Rad grupe u kojoj je član učenik s teškoćama češće provjerite, ponudite dodatnu potporu i upute.
U raspravi potičite sve učenike na sudjelovanje, ali ne inzistirajte na uključivanju ako učenik s teškoćama nije spreman za to. Učenicima s teškoćama pripremite unaprijed pitanja koja ćete mu postaviti tijekom rasprave ili njegove prezentacije. Omogućite mu dovoljno vremena za prezentaciju, a nakon rasprave dajte mu odgovore na pitanja koja su se postavljala u raspravi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će istražiti i usporediti parlamentarnu monarhiju i parlamentarnu demokraciju te navesti primjere za svaku od njih. Provedenu usporedbu prikazat će izradom Vennova dijagrama u digitalnom alatu Gliffy.
Videozapis A day at Versailles, izvor: YouTube, pristupljeno 15. svibnja 2023.
Članak Slavni vrtovi i parkovi - Versailles, pristupljeno 15. svibnja 2023.
Članak Dvorac Versilles, pristupljeno 15. svibnja 2023.
Videozapis Ivana Orlenaska, TV kalendar, izvor: YouTube, pristupljeno 15. svibnja 2023.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.