Projicirajte prikaz Donatellove konjaničke skulpture Gattamelata (1453.) kako biste potaknuli raspravu o javnim spomenicima u kontekstu vremena nastanka, njihove namjene i načina oblikovanja. Raspravite o važnosti spomenika u javnom prostoru, razlozima njihova podizanja i lokacijama. Motivirajte učenike na to da, surađujući u grupama, naprave studije slučaja na temelju spomenika posvećenih javnim osobama. Studije slučaja trebale bi uključivati fotografije, podatke o postavljanju spomenika i političkom kontekstu, a učenici ih mogu predstaviti s pomoću digitalnog alata Prezi. Raspravite s njima o društvenom kontekstu i vrijednostima koje se mijenjaju te ih motivirajte na navođenje promjena vezanih za njihov istraživački rad.
Odaberite jedan spomenik koji je nedavno postavljen u javnom prostoru grada/mjesta u kojem živite. Neka učenici tjedan dana istražuju kritičke osvrte o tom spomeniku koje mogu pronaći u medijima (npr. na internetu ili u časopisima) koje im, svakako, Vi preporučite. Rezultate svojih istraživanja mogu objediniti u digitalnom alatu Conceptboard. Raspravite s učenicima o afirmativnim i negativnim kritikama spomenika uz navođenje argumentacije u kojoj učenici trebaju prepoznati zauzimaju li kritičari strane s obzirom na politiku ili struku.
Raspravite s učenicima o stanju javnih spomenika u svakodnevnom okruženju te ih pripremite za terenski rad s uputama i vremenskim ograničenjem od tri tjedna. Zadatak se može realizirati u grupama prema mjestu stanovanja. U zadanom će vremenu učenici proučiti spomenike postavljene u svojem naselju (u svojoj četvrti ) i pritom navesti podatke o autoru, temi spomenika, vremenu postavljanja i lokaciji.
Tijekom istraživanja spomenika kontaktirat će primarne izvore, odnosno roditelje i susjede, te sekundarne izvore poput internetskih članaka i tekstova objavljenih u lokalnim medijima. Učenici će fotografirati spomenike i zabilježiti njihovo trenutačno stanje. Inzistirajte na jasnoći i vizualnoj kvaliteti fotografija koje trebaju obuhvatiti cjelinu i detalje. Uz fotografiranje i navođenje faktografskih činjenica učenici će napisati i tekst u kojem će opisati zatečeno stanje spomenika. Zadatak je zahtjevan jer uključuje istraživanje primarnih i sekundarnih izvora, fotografiranje i izlaganje rezultata pa se savjetuje podjela zaduženja među članovima grupa.
Tijekom vrednovanja potrebno je odvojiti zajednički i individualni rad učenika u grupi, a kriteriji se mogu oblikovati skaliranjem:
Pri predaji materijala učenici trebaju odvojiti tekstove i slike kako bi se olakšalo njihovo objavljivanje, pa se za tu priliku mogu koristiti spremanjem u oblak One Drive - Office 365.
Organizirajte urednički tim učenika koji će preuzimati materijale i objavljivati ih kako bi se dobila cjelovita slika stanja spomenika u lokalnom okruženju. Materijale objavite s pomoću digitalnog alata WordPress.
Učenike uputite na stranicu Imogen Cunningham u svrhu razumijevanja obilježja kvalitetne fotografije. Istraživanje o kvaliteti fotografije potaknite pitanjem o tome što se o kvalitetnoj fotografiji može naučiti na temelju djela Imogen Cunningham.
Neka učenici uoče važnost kompozicije, kontrasta, jasnoće i oštrine fotografije. Zatim ih usmjerite na fotografiranje javnih spomenika u lokalnom okruženju u svrhu izrade online igre memorije s pomoću alata Puzzel.org. U igru memorije učenici trebaju uključiti po dvije fotografije detalja spomenika. U takvih je fotografija naglasak na teksturi materijala zbog čega su oštrina i osvjetljenje iznimno važni. Provjerite fotografije prije izrade igre s učenicima. Tako oblikovana igra čini jako kvalitetan edukativni materijal i može se rabiti u nastavi 1. razreda u cilju upoznavanja medija skulpture.
Prezentirajte u razredu Emajlirani vrt Jeana Dubuffeta kako biste s učenicima raspravljali o komunikaciji koja se uspostavlja između spomenika i okruženja, ali i između promatrača i spomenika. Ukažite na interakciju javnog spomenika s okolišem i promatračem. Objasnite im ulogu postamenta koji odvaja spomenik od promatrača.
Motivirajte učenike na šetnju gradom i izradu bilježaka o javnim spomenicima u kojima će navesti njihovu poziciju, interakciju i odnos promatrača prema spomenicima. U razredu raspravite o rezultatima istraživanja, a zatim odaberite spomenik s najviše interakcija (primjerice, spomenik kao mjesto susreta, odnos promatrača prema spomeniku s obzirom na njegov taktilni element i dr.). Projicirajte u razredu djelo Richarda Serre, a učenici će navesti sličnosti i razlike između Serrinih objekata i javnih spomenika u gradu. Raspravljajte o pojmovima javni spomenik - objekt Richarda Serre - arhitektura i o tome koliko Serrini objekti ulaze u domenu arhitekture, a koliko u domenu javnog spomenika.
Učenike usmjerite na zadatak u kojem će izraditi prijedlog spomenika ili objekta ispred škole na odabranoj lokaciji. Spomenik treba imati mogućnost interakcije s prolaznicima i preoblikovanja kretanja u vanjskom prostoru škole. To može potaknuti učenike na osmišljavanje labirinta, odvajanje unutarnjeg i vanjskog prostora, konstruktivna rješenja ili uporabu različitih materijala u idejnom rješenju.
Učenici će izraditi fotografije lokacije na kojoj će izraditi intervenciju i snimku iz zraka kako bi obrazložili poziciju i namjenu spomenika. Za izradu zračne snimke mogu se koristiti Google kartama. Svoja će rješenja postaviti s pomoću digitalnog alata Prezi, a zatim će ih predstaviti u razredu. Vrednovanje tog projekta obuhvaća obrazloženje i vizuale koji trebaju jasno prezentirati namjenu.
Jean Dubuffet, Emajlirani vrt
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.