U ovoj će aktivnosti učenici opisati najvažnija znanstvena otkrića 18. stoljeća.
Za početak ih pitajte koja su znanstvena dostignuća najvažnija u povijesti čovječanstva. Njihove odgovore upišite na ploču. Također, neka objasne zašto navedeno dostignuće smatraju najvažnijim.
Nakon toga će učenici u paru istražiti dostupne digitalne izvore znanja o najvažnijim znanstvenim otkrićima 18. stoljeća. Svaki par neka pronađe jedno znanstveno otkriće i istraži tko je njegov autor, kada je nastalo i zašto je važno to otkriće. Pronađeno otkriće svaki par učenika upisuje u digitalni alat Tiki-toki te predstavlja ostalim učenicima u razredu.
Za kraj pitajte učenike koja suvremena i svakodnevna otkrića smatraju važnima i bez kojih im je život nezamisliv. Neka potkrijepe svoje odgovore.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Potaknite učenika s teškoćama da sudjeluje u razgovoru o najvažnijim znanstvenim dostignućima u povijesti čovječanstva. Unaprijed najavite temu razgovora te omogućite učeniku s teškoćama da se pripremi za razgovor. Pripremite mu materijal za učenje koji će biti prilagođen njegovim potrebama, ovisno o teškoćama koje ima. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, pripremite mu audiozapis s najvažnijim činjenicama i smjernicama za uključivanje u razgovor. Tijekom uključivanja učenika u razgovor vodite računa o tome da se osjeća sigurnim, dajte mu pozitivne povratne informacije te postavljate pitanja na koja će moći ponuditi odgovor.
Pri podjeli učenika u parove vodite računa o tome da učenik s teškoćama bude u paru s učenikom koji će ga poticati i motivirati te koji će mu biti potpora. Važno je da učenik s teškoćama ravnopravno sudjeluje u radu, u skladu sa svojim sposobnostima te da ima potrebnu potporu. Češće provjerite rad para s učenikom s teškoćama. Jasno strukturirajte i definirajte uloge unutar parova, posebno ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. Ograničite vrijeme za izvedbu zadataka, ali vodite računa o tome da učenik s teškoćama ima dovoljno vremena za obavljanje svih zadanih aktivnosti. Definirajte osnovne pojmove te opširno, ali jasno i jednostavno objasnite što je učenikov zadatak. Provjerite razumijevanje učenika s teškoćama. Neka učenik bez teškoća bude potpora učeniku s teškoćama u upotrebi digitalnog alata Tiki-toki. Prema potrebi raščlanite zadatak na korake i pripremite učeniku s teškoćama listu praćenja kako bi mogao pratiti napredak. Neka učenik s teškoćama sudjeluje u predstavljanju rada ako to želi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici mogu u digitalnom alatu Prezi pripremiti prezentaciju o najvažnijim književnim djelima 18. stoljeća.
U ovoj će aktivnosti učenici navesti najvažnije znanstvenike 19. stoljeća i opisati njihovo djelovanje.
Za početak pitajte učenike koje znanstvenike smatraju najvažnijim u povijesti čovječanstva. Njihova imena upišite na ploču, a učenici neka argumentiraju zašto su istaknuli baš te znanstvenike.
Zatim podijelite učenike u četiri grupe. Prva grupa neka s pomoću dostupnih mrežnih izvora istraži najvažnija dostignuća Thomasa Alve Edisona i u digitalnom alatu Canva o tome izradi plakat. Druga grupa neka istraži najvažnija dostignuća Nikole Tesle i u digitalnom alatu Canva o tome izradi plakat. Treća grupa istražuje najvažnija dostignuća Marie Curie i u digitalnom alatu Canva izrađuje plakat, a četvrta grupa istražuje najvažnija dostignuća Roberta Kocha te također u digitalnom alatu Canva izrađuje plakat.
Nakon toga učenici predstavljaju u razredu znanstvenike koje su istraživali.
Za kraj ih pitajte kojega suvremenog znanstvenika smatraju važnim i zašto. Neka objasne svoje odgovore.
Započnite aktivnost preko platforme MS Teams u plenarnom načinu rada. U ovoj će aktivnosti učenici navesti najvažnije znanstvenike 19. stoljeća i opisati njihovo djelovanje.
Za početak pitajte učenike koje znanstvenike smatraju najvažnijim u povijesti čovječanstva te neka argumentiraju zašto su istaknuli baš te znanstvenike. Zatim podijelite učenike u četiri grupe pomoću mogućnosti alata breakout rooms. Prva grupa neka s pomoću dostupnih mrežnih izvora istraži najvažnija dostignuća Thomasa Alve Edisona i u digitalnom alatu Canva o tome izradi plakat. Druga grupa neka istraži najvažnija dostignuća Nikole Tesle i u digitalnom alatu Canva o tome izradi plakat. Treća grupa istražuje najvažnija dostignuća Marie Curie i u digitalnom alatu Canva izrađuje plakat, a četvrta grupa istražuje najvažnija dostignuća Roberta Kocha te također u digitalnom alatu Canva izrađuje plakat. Neka svi članovi grupe pristupe alatu pomoću pametnog telefona, tableta ili računala te suradnički kreiraju sadržaj. Nakon toga vratite se u plenarni način rada i uputite učenike da predstave razredu znanstvenike koje su istraživali. Za kraj ih pitajte kojega suvremenog znanstvenika smatraju važnim i zašto. Neka objasne svoje odgovore.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Potaknite učenika s teškoćama da sudjeluju u razgovoru o najvažnijim znanstvenicima u 19. stoljeću. Unaprijed najavite temu razgovora te omogućite učeniku s teškoćama da se pripremi za razgovor. Pripremite mu materijal za učenje koji će biti prilagođen njegovim potrebama, ovisno o teškoćama koje ima. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, pripremite mu audiozapis s najvažnijim činjenicama i smjernicama za uključivanje u razgovor. Pri uključivanju učenika u razgovor vodite računa o tome da se osjeća sigurnim, dajte mu pozitivne povratne informacije te postavljate pitanja na koje će moći ponuditi odgovor.
Tijekom podjele učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je obratiti pozornost na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenik s teškoćama osjećao povezan s drugima. Detaljno, ali jasno i jednostavno objasnite učeniku zadatak u digitalnom alatu Canva te upotrebu alata ako je potrebno. Omogućite učeniku potporu drugog učenika pri upotrebi alata ili mu omogućite drugi način izrade plakata (u nekome drugome digitalnom alatu ili na papiru). Potaknite učenika s teškoćama da predstavi rad svoje grupe ako to želi. Neka to učini na način koji mu najbolje odgovara, pisanim putom, usmeno ili vizualno.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
U ovoj će aktivnosti učenici navesti najvažnija dostignuća hrvatskog znanstvenika Ruđera Boškovića.
Na početku pitajte učenike jesu li čuli za neke hrvatske znanstvenike. Neka navedu njihova imena i njihova najvažnija dostignuća. Zapišite imena i njihova otkrića na ploču.
Nakon toga podijelite učenike u tri grupe. Svaka će grupa sagledati našega poznatog znanstvenika Ruđera Boškovića iz jednog aspekta. Prva grupa neka istraži mrežne izvore znanja o Boškoviću i istraži njegov privatni život: gdje se rodio, kakav mu je bio obiteljski život, je li ženio, je li imao djece i slično. Svoje istraživanje neka predstave s pomoću alata Book Creator. Druga grupa bavi se njegovim znanstvenim radom i istražuje koja su mu bila najvažnija otkrića, kada su nastala i gdje, koji su mu bili zanimljivi izumi i slično. Učenici se također koriste digitalnim alatom Book Creator za predstavljanje svojeg istraživanja. Treća grupa istražuje nasljeđe Ruđera Boškovića: što je ostavio u nasljeđe generacijama, na koga je utjecao, koga je nadahnuo i slično. Učenici se koriste digitalnim alatom Book Creator za predstavljanje istraživanja. Nakon što sve grupe provedu istraživanja, ujedinjuju ih u jedinstvenu knjigu pod nazivom „Hrvatski Leibniz 18. stoljeća” služeći se digitalnim alatom Book Creator. Zatim svaka grupa predstavlja svoju cjelinu u razredu.
Za kraj pitajte učenike kojega suvremenoga hrvatskog znanstvenika smatraju važnim i zašto. Neka potkrijepe svoje odgovore.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Omogućite učeniku s teškoćama da se unaprijed pripremi za razgovor o hrvatskim znanstvenicima. Neka prouči dostupnu literaturu koju ćete mu preporučiti ili pogleda videozapise o hrvatskim znanstvenicima prema vašoj preporuci. Pri uključivanju učenika u razgovor vodite računa o tome da se osjeća sigurnim, dajte mu pozitivne povratne informacije te postavljate pitanja na koja će moći ponuditi odgovor.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe. Neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će ga motivirati te u kojoj će biti aktivni sudionik koji će dati doprinos radu grupe. Učeniku s teškoćama pripremite jasne i jednostavne upute, objasnite što se od njega očekuje te unaprijed dogovorite zadaće unutar grupe. Ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje, važno je da grupni rad bude strukturiran i da zadaće učenika budu jasno određene. Učeniku sa specifičnim teškoćama učenja (disleksija, disgrafija) omogućite pisane upute praćene vizualnim materijalom koje će biti njemu prilagođene. Upute dodatno objasnite, a pisani dio neka bude uvećan, pisan jednostavnijim fontom, s dvostrukim proredom, lijevo poravnan te neka razmak između riječi bude veći. Objasnite nepoznate pojmove i pripremite smjernice korak po korak za rad u grupi. Prema potrebi omogućite učeniku i liste praćenja s pomoć kojih će pratiti svoj napredak. Neka učenik s teškoćama ima potporu drugog učenika pri upotrebi digitalnog alata Book Creator.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici mogu u digitalnom alatu Prezi izraditi prezentaciju o Gottfriedu Leibnizu, poznatom znanstveniku i misliocu 17. stoljeća.
„Thomas Alva Edison“ preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=17067 (3. 6. 2023.)
„Nikola Tesla“, preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=61021 (3. 6. 2023.)
„Marie Curie“, preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?ID=12996 (3. 6. 2023.)
„Robert Koch“, preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=32171 (3. 6. 2023.)
„Louis Lumiere“, preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=37547 (3. 6. 2023.)
„Ruđer Bošković“, preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=8948 (3. 6. 2023.)
„Gottfried Leibniz“, preuzeto s: https://www.enciklopedija.hr/Natuknica.aspx?ID=35902 (3. 6. 2023.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.