U uvodnom dijelu aktivnosti uputite učenike da, služeći se atlasom, pronađu Kinu, Indiju i Japan. U udžbeniku neka pronađu podatak o površini svake države. Podsjetite ih na površinu Hrvatske te kratko komentirajte i usporedite podatke.
U nastavku aktivnosti valja osigurati da svaki učenik ima svoje računalo ili tablet. Učenike zatim podijelite u parove. Svaki par treba izraditi umnu mapu u digitalnom alatu Coggle koristeći mogućnost zajedničke suradnje. Zadatak im je odrediti geografski položaj, najvažnije reljefne oblike i rijeke Kine, Indije i Japana. Učenici se u radu mogu služiti udžbenikom i geografskim atlasom. Preporučite im pretraživanje mrežne stranice Hrvatske enciklopedije te ih potaknite na postavljanje fotografija država i prostora o kojima prikupljaju podatke. Uputite ih na besplatne fotografije s različitih platformi. Prozovite nekoliko učenika da, po završetku zadatka, predstave svoj rad.
Kako biste provjerili usvojenost ishoda, učenicima zadajte da samostalno riješe radni listić kojeg ste pripremili u digitalnom alatu Wizer. Rezultate radnog listića možete formativno vrednovati.
Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i značajkama same teškoće.
Sve postupke potrebno je oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, logopedima - promišljajući ih i provodeći u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.
Učenike s teškoćama uputite u položaj navedenih država. Omogućite im uvećan prikaz atlasa s označenim državama. Usmjerite ih na izvor informacija u udžbeniku.
Potaknite učenike na razmišljanje postavljanjem dodatnih potpitanja i korištenjem asocijacija.
Učenika s teškoćama smjestite u par s učenikom će ga na njega djelovati motivirajuće te će mu pružiti dodatnu podršku. To može biti učenik s kojim je već prije uspješno surađivao. Omogućite mu podsjetnik s elementima zadatka kako bi ga uspješnije izvršio. Češće provjeravajte napredak para u kojem se nalazi učenik s teškoćama i budite mu dostupni za dodatnu podršku. Neka oba učenika u paru zajednički rade na istraživanju istog sadržaja.
Provjerite zna li se učenik služiti digitalnim alatima Coggle i Wizer. Ako je potrebno, omogućite mu podsjetnik na korištenje navedenim alatima.
Učenika usmjerite na točne dijelove izvora u kojem se nalaze informacije koje će mu pomoći ispuniti aktivnost.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenike koji žele znati više, potaknite da istraže glavne gradove Kine, Indije i Japana te da u kolekciji Wakelet predstave znamenitosti gradova i život u njima.
Potaknite učenike da se prisjete svih superlativa o azijskom kontinentu. Svaki učenik treba imati svoje računalo ili tablet. Pripremite im kviz Kahoot s najviše deset pitanja kako bi se sjetili najvažnijih pojmova. Svakako neka jedno od pitanja bude o najmnogoljudnijim državama svijeta, a drugo o gradskom području s najvećim brojem stanovnika na svijetu.
Nakon odigranog kviza učenike podijelite u parove u kojima će proučavati, usporediti i analizirati obilježja stanovništva Kine, Indije i Japana. Zajedničkim radom i pretragom podataka učenici će prikupiti i usporediti podatke o gustoći naseljenosti navedenih država, prirodnoj promjeni, dobnoj strukturi i očekivanom trajanju života za muško i žensko stanovništvo. Podatke za Kinu, Indiju i Japan mogu prikupiti na mrežnoj stranici Hrvatske enciklopedije u rubrici Stanovništvo. Prikupljene podatke prikazat će izradom stupčastog dijagrama u digitalnom alatu Excel. Cilj izrade dijagrama je vizualna usporedba podataka za navedene tri države. Nakon njegove izrade, učenici trebaju proučiti podatke i analizirati kvalitetu života u državama. Dijagrame i analizu usporedbe podataka prikazat će u zajedničkoj PowerPoint prezentaciji koju će predstaviti razredu. Učenicima unaprijed pripremite i podijelite u grupi u razrednoj društvenoj mreži tablicu s pravilima izrade prezentacije i kriterijima vrednovanja tako da na kraju aktivnosti možete formativno vrednovati rad.
Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i značajkama same teškoće.
Sve postupke potrebno je oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, logopedima - promišljajući ih i provodeći u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.
Podsjetite učenike na pojam "superlativ" i dajte mu primjere kako biste ga usmjerili u razmišljanju.
Provjerite zna li se učenik služiti digitalnim alatima Kahoot, Excel i Powerpoint. Bude li potrebno, omogućite mu podsjetnik na korištenje navedenim alatima.
Učenika s teškoćama smjestite u par s učenikom koji će na njega djelovati motivirajuće te će mu pružiti potrebnu podršku. To može biti učenik s kojim je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Češće provjeravajte uspješnost rješavanja zadataka para u kojem se nalazi učenik s teškoćama. Isto tako, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti.
Omogućite učeniku podsjetnik s elementima zadatka, tj. s informacijama koje treba pronaći u izvorima. Usmjerite ga na izvore sadržaja u kojima će pronaći tražene informacije. Ako je moguće, unaprijed izdvojite, grafički prilagodite i ispišite dijelove izvora koji sadrže potrebne informacije.
Pravila za izradu prezentacije i kriterije vrednovanja grafički prilagodite (nestilizirani i uvećani font, poravnanje po lijevoj margini, dvostruki prored) i uručite učeniku s teškoćama.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenike koji žele znati više, potaknite da, rabeći iste poveznice, istraže religijsku strukturu Kine, Indije i Japana te da u Wakelet kolekcije predstave obilježja i zastupljenost pojedine religije u navedenim državama.
U uvodnome dijelu aktivnosti prisjetite se s učenicima što je to BNP i koje su gospodarske djelatnosti. Pitajte ih što nam visoki udio zaposlenih u poljoprivredi govori o bogatstvu neke države i zatražite argumentiran odgovor koji dovodi u vezu bogatstvo države, visoku mehanizaciju i niski udio zaposlenih u poljoprivredi. Ponoviti možete tako što ćete učenicima, na pametnoj ploči ili projekcijskom platnu, prikazati pitanja u alatu Wordwall u rubrici Čudnovati kotač u kojem ćete pripremiti pitanja o gospodarskim djelatnostima i pripadajućim zanimanjima te o pojmu BNP i valuti iskazivanja. Slučajnim odabirom u e-Dnevniku prozivajte učenike da odgovore na pitanja.
Učenike podijelite za rad u paru. Svaki par neka ima svoje računalo ili tablet. Zajedničkim radom učenici neka prikupe podatke o BNP-u za Kinu, Indiju i Japan te podatke o udjelu primarnih, sekundarnih i tercijarnih gospodarskih djelatnosti za svaku državu. Podatke za svaku državu učenici mogu prikupiti s mrežnih stranica The World Factbook ili Hrvatske enciklopedije pretraživanjem imena države i potom pregledom rubrika stanovništvo ili gospodarstvo. Prikupljene podatke učenici trebaju prikazati u obliku tablice, potom ih analizirati dovodeći u vezu udio zaposlenih u pojedinim djelatnostima s bogatstvom države. Tabelarni prikaz, usporedbu podataka i svoja razmišljanja učenici trebaju predstaviti u zajedničkoj PowerPoint prezentaciji.
Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i značajkama same teškoće.
Sve postupke potrebno je oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, logopedima - promišljajući ih i provodeći u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.
Pitanja postavljajte u obliku jednostavnih rečenica s učenicima poznatim riječima. Potaknite ih na razmišljanje usmjeravanjem misli i asocijacijama. U dogovoru s učenikom smjestite ga bliže izvoru sadržaja. Svako pitanje u digitalnom alatu i usmeno izgovorite.
Učenika s teškoćama smjestite u par s učenikom će ga na njega djelovati motivirajuće te će mu pružiti dodatnu podršku. To može biti učenik s kojim je već prije uspješno surađivao. Pružite mu podsjetnik s elementima zadatka kako bi ga uspješnije izvršio. Češće provjeravajte napredak para u kojem se nalazi učenik s teškoćama. Budite mu dostupni za pružanje dodatne podrške. Neka oba učenika u paru zajednički istražuju isti sadržaj.
Učenika uputite u točan dio izvora koji pretražuje. Bude li potrebno, unaprijed izdvojite dijelove izvora, grafički ih prilagodite te ih ispisane uručite učeniku s teškoćama kako bi uspješnije pronašao tražene informacije.
Provjerite zna li se učenik koristiti digitalnim alatom Powerpoint. Ako je potrebno, dajte mu podsjetnik na korištenje navedenim alatom.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenike koji žele znati više, potaknite na istraživanje toga koje poznate svjetske tvrtke dolaze iz Kine, Indije i Japana. Svoj rad neka prezentiraju na plakatu u digitalnom alatu Canva u kojem će prikazati logo odabranih kompanija.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.