Učitavanje

1. Kako se piše stručni članak?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći koristiti se različitim strategijama učenja.
  • U potpunosti ću moći usvojiti pravila o pisanju naziva slastica.
  • U potpunosti ću moći prepoznati strukturna obilježja stručnog članka.
  • U potpunosti ću moći uočiti strukturu stručnog članka.
  • U potpunosti ću moći prepoznati scijentizme i obilježja znanstveno-popularnog stila.
  • U potpunosti ću moći istražiti podatke o autoru, izdanju i nakladniku izvora.
  • U potpunosti ću moći analizirati jezično-strukturna obilježja.
  • U potpunosti ću moći odabrati prikladne citate kojima se potkrepljuje zaključci.
  • Moći ću povezati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem i iskustvom.
  • Moći ću uočiti temu, svrhu i oblik pročitanog stručnog članka.
  • Moći ću uočiti strukturna obilježja teksta i prepoznati stil kojim je članak napisan.
  • Moći ću iskazati razumijevanje strukturnog obilježja teksta.
  • Moći ću povezivati pojmove i objašnjenja iskazujući razumijevanje podataka i ideja iz teksta.

D04 - Prazno u knjizi snimanja

Portal hrvatskih znanstvenih časopisa – Hrčak - https://hrcak.srce.hr/

Portal hrvatskih znanstvenih časopisa – Hrčak: https://hrcak.srce.hr/o-hrcku

Portal hrvatskih znanstvenih časopisa – Hrčak: https://hrcak.srce.hr/

Odredite točnost sljedećih tvrdnji. 

Članak Velike i male slastice objavljen je u časopisu Medicus.

Urednice su časopisa Hrvatski jezik: Lana Hudeček i Milica Mihaljević.

Urednik je rubrike Lektorske bilješke Kristian Lewis.

D17 - ugraditi pdf članka HJ_2_6_1_Velike i male slastice i omogućiti klik na članak

#2 Zadatak

Razvrstajte dijelove teksta na one koji imaju eksplicitno (izravno, jasno izraženo, lako vidljivo) značenje, i one koji imaju implicitno (neizravno, neodređeno) značenje.

Oblikovao je kuglice od marcipana, koje je premazao kremom od pralina…
…hoće li početno slovo u nazivu kolača biti veliko ili malo .
Takvi recepti završe u javnosti onako kako ih je netko zapisao…
…u virtualnome prostoru, u kojemu se mogu naći… uspješni ili neuspješni pokušaji kuhara ili amatera koji svoje iskustvo žele podijeliti s drugima.
Tako se malim početnim slovom piše pavlova, vrsta torte s korama od bjelanjaka nazvana prema Ani Pavlovoj…
eksplicitno značenje teksta
implicitno značenje teksta

Procjena znanja

Označite fotografiju koja prikazuje motiv vezan uz sadržaj članka Velike i male slastice:

Odredite točnost sljedećih tvrdnji. 

Uvodni dio potiče na razmišljanje o temi.

U članku Velike i male slastice govori se o poštivanju pravopisnih i jezičnih pravila hrvatskoga standardnog jezika u pisanju naziva automobila.

Svrha je članka Velike i male slastice educirati čitatelje.

Boljem razumijevanju teme članka Velike i male slastice pridonose pozadinske informacije (o kontekstu i okružju).

Na kraju članka Velike i male slastice iznosi se zaključak i potvrđuje se vlastito stajalište. Obično se članak zatvara znakovitom ili snažnom rečenicom koja će čitatelja potaknuti na razmišljanje.

Stručni članak raspravljački je tekst.

Termin poopćavanje/apelativizacija pripada scijentizmima.

Odaberite točan odgovor.

Rečenica: 

Bio komad kolača pred nama velik ili malen, bio naš apetit velik ili malen, ovdje nas zanima pravopisni problem: hoće li početno slovo u nazivu kolača biti veliko ili malo.

nalazi se:

Odaberite točan odgovor.

Stručni članak sadrži:

Odaberite točan odgovor.


Članak je pisan:

Dopunite rečenicu kojom je članak zatvoren. Velike i male slastice.

Više recepata za pisanje velikoga i maloga početnog slova nalazi se u 
 urednika Goranke Blagus Bartolec i Željka Jozića te autorica Goranke Blagus Bartolec, Katarine Cvijanović, Ivane Matas Ivanković i Perine Vukše Nahod u izdanju Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje.

Povežite pojmove s pripadajućim pojašnjenjima.

- objektivnost rezultata istraživanja i potvrda rezultata istraživanja nazivi nastali poopćavanjem (apelativizacijom) osobnih imena ili posvojnih pridjeva izvedenih od imena
- pavlova
- jelačić-kocke/jelačićke
zapis imena prilagođen hrvatskom jeziku piše se malim početnim slovom
- Mozartova kugla ili Mozart-kugla
- Sacherova torta
nazivi koji uključuju izvorno pisano strano osobno ime ili posvojni pridjev izveden od stranoga osobnog
- mocartica
- zaherica ili zaher-torta
navođenje primjera

1. Kako se piše stručni članak?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći koristiti se različitim strategijama učenja.
  • U potpunosti ću moći usvojiti pravila o pisanju naziva slastica.
  • U potpunosti ću moći prepoznati strukturna obilježja stručnog članka.
  • U potpunosti ću moći uočiti strukturu stručnog članka.
  • U potpunosti ću moći prepoznati scijentizme i obilježja znanstveno-popularnog stila.
  • U potpunosti ću moći istražiti podatke o autoru, izdanju i nakladniku izvora.
  • U potpunosti ću moći analizirati jezično-strukturna obilježja.
  • U potpunosti ću moći odabrati prikladne citate kojima se potkrepljuje zaključci.
  • Moći ću povezati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem i iskustvom.
  • Moći ću uočiti temu, svrhu i oblik pročitanog stručnog članka.
  • Moći ću uočiti strukturna obilježja teksta i prepoznati stil kojim je članak napisan.
  • Moći ću iskazati razumijevanje strukturnog obilježja teksta.
  • Moći ću povezivati pojmove i objašnjenja iskazujući razumijevanje podataka i ideja iz teksta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 6: Obilježja tekstnih vrsta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Djelomično ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja.
    1. Videolekcija 6.2: Intervju kao novinska vrsta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja intervjua kao publicističke vrste., U potpunosti ću moći analizirati strukturu teksta., U potpunosti ću moći povezati podatke iz teksta., U potpunosti ću moći odrediti tipične elemente intervjua kao tekstne vrste., U potpunosti ću moći upoznati se s kulturnom institucijom., U potpunosti ću moći kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati obilježja intervjua., Moći ću analizirati obilježja funkcionalnih stilova., Moći ću odrediti obilježja intervjua., Moći ću opisati strukturu intervjua., Moći ću povezati nastanak Matice hrvatske s društveno-političkim razdobljem.
    2. Videolekcija 6.3: Rezime i apstrakt – dvije slične, a različite tekstne vrste - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati strukturna i stilska obilježja rezimea., U potpunosti ću moći razlikovati dvije vrste sažetka: rezime i apstrakt., U potpunosti ću moći opisati strukturna i stilska obilježja apstrakta., U potpunosti ću moći primijeniti strategije sažimanja., U potpunosti ću moći samostalno provoditi istraživanje portala hrvatskih znanstvenih časopisa., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati strategije sažimanja., Moći ću razlikovati obilježja dviju vrsta sažetaka: rezimea i apstrakta., Moći ću prepoznati strukturna obilježja apstrakta., Moći ću prepoznati mrežne izvore informacija.