Učitavanje

1. Iz lektorskoga ugla: Bolje biti citatoman nego kradljivac

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uočavati pogreške u pisanju pravopisnih znakova.
  • U potpunosti ću moći primijeniti pravopisne znakove u tekstu.
  • U potpunosti ću moći primijeniti pravopisna i jezična pravila u ispravljanju teksta.
  • U potpunosti ću moći razlikovati pojmove i ulogu navodnika, polunavodnika i kosih slova.
  • Moći ću prepoznati vrste pravopisnih znakova.
  • Moći ću prepoznati uporabu navodnika.
  • Moći ću prepoznati način uporabe kosih slova u tekstu.
  • Moći ću prepoznati posebne tipove slova.
  • Moći ću uočiti uporabu kosih slova i navodnika.
Video. Transkript: VideoVideo.

Rekao je da je sve propalo.

Rekao je: Sve je propalo.

„Ideš li u kuću?“, pitao je brat.

Video. Transkript: Video.

Procjena znanja

Pravopisni su znakovi navodnici, polunavodnici i kosa slova.

Dopunite rečenicu točnim odgovorima.

Navodnici su dvostruki rečenični znak, a upotrebljavamo ga kada navodimo
govor i
.

Kosa slova u neki situacijama mogu zamijeniti navodnike.

Koji posebni tipovi slova služe za isticanje dijelova teksta? 
Moguće je odabrati više odgovora.

Označite jesu li rečenice napisane točno ili netočno.

Moj unuk ide u dječji vrtić Ivančica.

Označite jesu li rečenice napisane točno ili netočno.

U ožujku ćemo gledati film Top Gun.

Označite jesu li rečenice napisane točno ili netočno.<

Vrtić „Ivančica“ najbolji je vrtić u gradu.

Označite jesu li rečenice napisane točno ili netočno.

Vrtić
„Ivančica“ najbolji je vrtić u gradu.

1. Iz lektorskoga ugla: Bolje biti citatoman nego kradljivac

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći uočavati pogreške u pisanju pravopisnih znakova.
  • U potpunosti ću moći primijeniti pravopisne znakove u tekstu.
  • U potpunosti ću moći primijeniti pravopisna i jezična pravila u ispravljanju teksta.
  • U potpunosti ću moći razlikovati pojmove i ulogu navodnika, polunavodnika i kosih slova.
  • Moći ću prepoznati vrste pravopisnih znakova.
  • Moći ću prepoznati uporabu navodnika.
  • Moći ću prepoznati način uporabe kosih slova u tekstu.
  • Moći ću prepoznati posebne tipove slova.
  • Moći ću uočiti uporabu kosih slova i navodnika.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 7: Pravilno pisanje i govorenje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći govoriti izlagačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći pisati izlagačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći analizirati rečenice u tekstu i primijeniti sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju.
    1. Videolekcija 7.2: Lektorske bilješke: Korekturni znakovi i školske zadaće - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći primijeniti korekturne znakove na tekstu., U potpunosti ću moći primijeniti jezična i pravopisna pravila pri ispravljanju teksta., U potpunosti ću moći razlikovati pojmove redaktura, lektura i korektura teksta., Moći ću analizirati pojmove lektura, korektura i redaktura., Moći ću točno primjenjivati korekturne znakove., Moći ću primjenjivati jezične norme hrvatskoga standardnog jezika na primjerima., Moći ću razlikovati opis posla lektora i redaktora.
    2. Videolekcija 7.3: Fonetičarska posla: Začini (učini) svoj govor uzbudljivijim uzlazno-silaznim intonacijama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja govora., U potpunosti ću moći razlikovati silaznu i uzlaznu intonaciju., U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema vrednotama govorenoga jezika., Moći ću prepoznati značenje pojma intonacija., Moći ću prepoznati vrste intonacija., Moći ću prepoznati značajke govora., Moći ću prepoznati govorne vrednote., Moći ću uočit ću polje djelovanja jezikoslovne discipline fonetike.