Učitavanje

3. Ispeci pa reci precizno i točno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći razlikovati glagolske oblike.
  • U potpunosti ću moći pravilno primijeniti oblike pasiva u kontekstu rečenice.
  • U potpunosti ću moći primijeniti pravilne glagolske oblike u kontekstu rečenice.
  • U potpunosti ću se moći služiti društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja i osobnoga razvoja.
  • U potpunosti ću moći primijeniti oblike prikladne funkcionalnom stilu kojim je oblikovan tekst.
  • U potpunosti ću moći primijeniti znanje o morfološkim obilježjima riječi u stvaranju teksta.
  • Moći ću točno upotrebljavati glagolska vremena i načine.
  • Moći ću primijeniti morfološka pravila pri oblikovanju teksta.
#1 Zadatak

Svaki primjer smjestite u odgovarajući stupac.

kišiti
osjećati
govoriti
svjetlucati
radovati se
padati
slušati
misliti
zelenjeti se
kapati
živjeti
boraviti
udisati
mahati
smijati se
glagoli radnje
glagoli stanja
glagoli zbivanja

Procjena znanja

Svrstajte nazive glagolskih oblika u točne kategorije.

futur II.
futur I.
kondicional II.
kondicional I.
pluskvamperfekt
perfekt
prezent
aorist
imperativ
imperfekt
jednostavni glagolski oblici
složeni glagolski oblici

 Izbacite uljeza među glagolskim vremenima.

U kojoj je od rečenica pravilno upotrijebljen pluskvamperfekt?

U kojoj je rečenici upotrijebljen točan oblik kondicionala II.?

Preoblikujte rečenicu iz aktivnoga u pasivno stanje. 

Pojeli smo tortu od jagoda.

Torta 
 .

3. Ispeci pa reci precizno i točno

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći razlikovati glagolske oblike.
  • U potpunosti ću moći pravilno primijeniti oblike pasiva u kontekstu rečenice.
  • U potpunosti ću moći primijeniti pravilne glagolske oblike u kontekstu rečenice.
  • U potpunosti ću se moći služiti društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja i osobnoga razvoja.
  • U potpunosti ću moći primijeniti oblike prikladne funkcionalnom stilu kojim je oblikovan tekst.
  • U potpunosti ću moći primijeniti znanje o morfološkim obilježjima riječi u stvaranju teksta.
  • Moći ću točno upotrebljavati glagolska vremena i načine.
  • Moći ću primijeniti morfološka pravila pri oblikovanju teksta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Jezik u funkciji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati morfološka obilježja riječi i primijenjivati znanja pri oblikovanju teksta., U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
    1. Videolekcija 3.1: Po-slov-ic-a (ni)je uz-reč-ic-a - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati oblikotvornu osnovu., U potpunosti ću moći razvrstati morfeme u leksičke i oblikotvorne., U potpunosti ću moći imenovati morfeme po položaju., U potpunosti ću moći raščlaniti riječi na morfeme., U potpunosti ću moći razlikovati slog i morfem., Moći ću prepoznati riječi tvorene sufiksalnim morfemima., Moći ću prepoznati oblikotvornu osnovu i nastavak., U potpunosti ću moći razlikovati osnovni morf i alomorf., U potpunosti ću moći razlikovati poslovice od uzrečica., Moći ću uočiti osnovni i izmijenjeni morf (alomorf).
    2. Videolekcija 3.2: Gore gore gore gore? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati promjenjive i nepromjenjive vrste riječi., U potpunosti ću moći uočiti greške u tvorbi oblika riječi., Moći ću razumjeti kako se naziva promjena po padežima., Moći ću prepoznati točnu uporabu brojevnog priloga., U potpunosti ću moći primijeniti znanja o morfološkim obilježjima u stvaranju tekst., Moći ću prepoznati podjelu riječi., Moći ću prepoznati podjelu promjenjivih vrsta riječi., Moći ću prepoznati podjelu glagolskih načina.
    3. Videolekcija 3.4: Je'l da wow smjesta s oho smijenim? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći primjenjivati pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama., U potpunosti ću moći uočavat i ispravljati česte pogreške i upotrebljavati hrvatske standardne riječi., U potpunosti ću moći primjenjivati znanja o morfološkim obilježjima riječi u stvaranju teksta., U potpunosti ću moći razlikovati gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu., Moći ću razlikovati brojeve i priloge., Moći ću razlikovati uzvike prema značenju., Moći ću definirati gramatičke kategorije riječi i vrste riječi., U potpunosti ću moći razlikovati priloge i pridjeve, prijedloge i priloge, veznike i čestice.
    4. Videolekcija 3.5: U jednoroga roščić, rog ili rožina, a u babaroge rozi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti način nastanka i pisanja pokrata., U potpunosti ću moći objasniti pojmove tvorenice, tvorbene osnove, tvorbeni načini., U potpunosti ću moći opisati, objasniti i razlikovati tvorbene načine., U potpunosti ću moći objasniti razliku između morfemske i tvorbene analize., U potpunosti ću moći razlikovati tvorbene od netvorbenih riječi., U potpunosti ću moći objasniti razliku između osnovne riječi, tvorenice i tvorbene osnove., Moći ću definirati pojmove u tvorbi riječi., Moći ću tvorbeno analizirati riječ., Moći ću odrediti tvorbene načine na primjeru.