Učitavanje

1. Kako i za koga gradimo?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti odnose materijala, konstrukcije, oblike prostora i funkcije.
  • U potpunosti ću moći analizirati osnovne konstruktivne i prostorne elemente te stilska obilježja arhitekture.
  • U potpunosti ću moći prepoznati funkcije zadanih primjera arhitekture (fortifikacijska, javna, sakralna, stambena).
  • U potpunosti ću moći izraziti kritički stav o odnosu konstrukcije, prostora i funkcije.
  • U potpunosti ću moći objasniti utjecaj društveno-povijesnih okolnosti na formiranje stilskih obilježja na odabranim primjerima arhitekture.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj novih tehnologija na oblike, konstrukciju i nove namjene u arhitekturi.
#1 Zadatak

Zadani su pojmovi koje treba razvrstati: razdoblje, visina, jedinstveni prostor, funkcija, oblik, kosturna konstrukcija, staklena opna, vidljiva konstrukcija, materijal.

Što mislite, nakon što ste riješili zadatak, jesu li  nove tehnologije utjecale na oblik, konstrukciju i nove namjene u arhitekturi? Raspravite s prijateljima u razredu.

staklena opna
razdoblje
oblik
kosturna konstrukcija
vidljiva konstrukcija
visina
materijal
jedinstveni prostor
funkcija
SLIČNOSTI
RAZLIKE

Procjena znanja

Odaberi dva točna odgovora. Na razvoj čega je utjecala industrijska revolucija i proizvodnja legura metala?

Što je omogućila primitivna tehnika betona kojom su se služili Rimljani?

Oblik stambene arhitekture nije se promijenio od antike do danas.

Koje su karakteristike ljuskaste konstrukcije?

Gotička kosturna konstrukcija građena je čelikom.

1. Kako i za koga gradimo?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti odnose materijala, konstrukcije, oblike prostora i funkcije.
  • U potpunosti ću moći analizirati osnovne konstruktivne i prostorne elemente te stilska obilježja arhitekture.
  • U potpunosti ću moći prepoznati funkcije zadanih primjera arhitekture (fortifikacijska, javna, sakralna, stambena).
  • U potpunosti ću moći izraziti kritički stav o odnosu konstrukcije, prostora i funkcije.
  • U potpunosti ću moći objasniti utjecaj društveno-povijesnih okolnosti na formiranje stilskih obilježja na odabranim primjerima arhitekture.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj novih tehnologija na oblike, konstrukciju i nove namjene u arhitekturi.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Kako gledati arhitekturu? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela arhitekture i urbanizma koja se uklapaju u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći objasniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne stambene i urbanističke baštine te skulpture u javnome prostoru., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 1.2: Prožimanja i stil - odnos arhitekture, slikarstva i kiparstva - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prosuditi o važnosti i stupnju očuvanja pojedinih djela nacionalne arhitektonske i urbanističke baštine., U potpunosti ću moći utvrditi kako je društveno-povijesni kontekst uvjetovao odnos arhitekture, skulpture i slikarstva., U potpunosti ću moći smjestiti analiziranu građevinu u odgovarajući stil/razdoblje., U potpunosti ću moći prepoznati elemente oblikovanja i tehnike koji su odredili odnose između arhitekture, skulpture i slikarstva., U potpunosti ću moći istražiti odnose između arhitekture, skulpture i slikarstva u različitim povijesnim periodima i stilovima., U potpunosti ću moći povezati UNESCO-ove kriterije vrednovanja svjetske kulturne baštine sa zadanim primjerom hrvatske arhitekture.