Učitavanje

2. Umjetničke intervencije u javnom prostoru

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći usporediti tradicijski oblik umjetnosti i uličnu umjetnost.
  • U potpunosti ću moći istražiti različite oblike umjetničkih intervencija u prostoru.
  • U potpunosti ću moći raspravljati o tome jesu li grafiti društvena kritika ili vandalizam.
  • U potpunosti ću moći zaključiti koji je utjecaj političkog konteksta na umjetničku ideju intervencije u javnom prostoru.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta druge polovine 20. stoljeća na nastanak intervencija u javnom prostoru.
  • U potpunosti ću moći pronalaziti primjer grafita na gradskim ulicama i izraziti kritičko mišljenje o umjetničkoj ideji.

Zagreb je 2015. godine pozvao francuskog umjetnika Etiena da napravi mural u sklopu festivala Rendez vous. Eiten je napravio Plavog kita koji se prepoznaje samo iz jednog kuta gledanja, kad poništi različite kutove zidova. Takav se postupak zove anamorfoza. Odredite točnost sljedećih tvrdnja.


Naslikani lik organski se prilagođava zidu.

Detaljizam slike u suprotnosti je s oronulom fasadom.

Način prikazivanja je realizam.

Umjetnik nekontrolirano raspršuje boju.

Slika sadržava jasnu političku poruku.

Za one koji žele znati više

U gradu u kojem živite ili u najbližem gradu svojega mjesta stanovanja sigurno se nalazi neka ulična umjetnost. Istražite je, fotografirajte i podijelite na aplikaciji Padlet. Istražite koji se autori pojavljuju, kakve su odlike i tehnike njihova izričaja, kojim se tehnikama koriste.

Procjena znanja

Promotrite ove dvije intervencije anonimne autorice i odaberite tri značajke koje prepoznajete na njima.

Promotrite intervencije i odaberite tri ponuđene značajke koje prepoznajete na njima.

Promotrite grafit i istražite njegovu poruku. Odaberite odgovarajući izraz iz padajućeg izbornika.

Miki, simbol 

, prijeti smaknućem profesoru Baltazaru, simbolu 

.

Kako je izveden grafit na ulici istočnoga Londona?

Promotrite ovu intervenciju u prostoru Pariza u kojoj su umjetnici Christo i Jeanne Claude zamotali najstariji most, Pont Neuf, u 440 000 kvadratnih metara tkanine. Odaberite tvrdnju koja se odnosi na tu akciju.

2. Umjetničke intervencije u javnom prostoru

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći usporediti tradicijski oblik umjetnosti i uličnu umjetnost.
  • U potpunosti ću moći istražiti različite oblike umjetničkih intervencija u prostoru.
  • U potpunosti ću moći raspravljati o tome jesu li grafiti društvena kritika ili vandalizam.
  • U potpunosti ću moći zaključiti koji je utjecaj političkog konteksta na umjetničku ideju intervencije u javnom prostoru.
  • U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta druge polovine 20. stoljeća na nastanak intervencija u javnom prostoru.
  • U potpunosti ću moći pronalaziti primjer grafita na gradskim ulicama i izraziti kritičko mišljenje o umjetničkoj ideji.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Suvremene tendencije u oblikovanju prostora - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela arhitekture i urbanizma koja se uklapaju u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći objasniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne stambene i urbanističke baštine te skulpture u javnome prostoru., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o sadržajima i problemima suvremenoga stanovanja i urbanističkoga oblikovanja., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuđditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 4.1: Novo u starom – interpolacije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati konstrukcijske i prostorne elemente na primjeru moderne konstrukcije., U potpunosti ću moći zaključiti kako su nove tehnologije utjecale na konstrukciju, oblik i nove namjene u arhitekturi., U potpunosti ću moći odrediti kako je odabrana interpolacija stvorila novu vrijednost u starom povijesnom kontekstu., U potpunosti ću moći raspravljati o problemu interpolacije u urbanome prostoru., Djelomično ću moći prosuđivati važnost nacionalne arhitektonske baštine te iznositi vlastite ideje njezine promidžbe., Moći ću istražiti različite metode interpoliranja novog u staro tkivo.
    2. Videolekcija 4.3: Ekološki prihvatljivi načini planiranja i gradnje - Ishodi učenja: Djelomično ću moći prosuđivati značaj ekološki održive gradnje u nacionalnom kontekstu., U potpunosti ću moći istražiti različite oblike primjene zelene gradnje u arhitekturi i urbanizmu., U potpunosti ću moći analizirati materijale i konstrukcije u zadanim ekološki prihvatljivim primjerima gradnje., U potpunosti ću moći zaključiti kako je geografsko-klimatski kontekst utjecao na održivo oblikovanje u stambenoj arhitekturi i planiranju grada., U potpunosti ću moći raspravljati o ekološkim trendovima u oblikovanju i gradnji stambene arhitekture., U potpunosti ću moći prosuđivati utjecaj tradicijske nacionalne gradnje na zelenu arhitekturu.