Učitavanje

3. Tumačenje svijeta kroz umjetnost drugih kultura

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istraživati suvremene interpretacije arhitektura drugih kultura.
  • U potpunosti ću moći analizirati konstrukcije, oblikovanje prostora i sintezu likovnih umjetnosti u građevinama drugih kultura.
  • U potpunosti ću moći određivati načine prikazivanja stvaranja svijeta u drugim kulturama.
  • U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o načinima oblikovanja građevina različitih religija i kultura.
  • U potpunosti ću moći odrediti društveno-povijesne i religijske kontekste koji su utjecali na oblikovanje arhitekture.
  • Djelomično ću moći razumjeti simboliku i konstruktivne zahtjeve primijenjene u sakralnim objektima drugih kultura.
  • Djelomično ću moći vidjeti ikonografske programe prezentirane na sakralnim objektima.
  • Djelomično ću moći istražiti primjenu geometrije u kontekstu sakralnog prostora.
  • U potpunosti ću moći istraživati arhitekturu drugih kultura i načine prenošenja vjerskih misli.
Razgovor sa stručnjakom. Transkript: Razgovor sa stručnjakom.

Procjena znanja

Povežite tvrdnje sa svetištima.

Hram je oblikovan kao mandala.
Gornja granica prostora nije definirana.
Sakralni motivi i motivi iz života sveca prikazani su kao friz u niskom reljefu.
Gornja je granica prostora definirana svodovima.
Dekoracija je plošna i apstraktna.
Naznačen je smjer u kojem vjernici trebaju biti okrenuti tijekom molitve.
Gornja je granica prostora definirana stropom i stepenastim slaganjem kamenih blokova.
Visoki su reljefi stavljeni u niše ili uz zid pročelja.
Svetište evocira utrobu, maternicu.
Mošeja Masdžid-e Džame
Borobudur
Brihadisvara

Proučili smo Borobudur kao primjer budističkog svetišta. Koji je element specifičan za budizam?

Što je zajedničko Borobuduru, mošeja Masdžid-e Džame hramu Brihadisvara?

Pozicija mošeje Masdžid-e Džame u središtu Isfahana utjecala je na oblikovanje i funkcije mošeje.

Pogledali smo primjere stvaranja svijeta u drugim kulturama. Što se pojavljuje kao zajednički motiv?

3. Tumačenje svijeta kroz umjetnost drugih kultura

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istraživati suvremene interpretacije arhitektura drugih kultura.
  • U potpunosti ću moći analizirati konstrukcije, oblikovanje prostora i sintezu likovnih umjetnosti u građevinama drugih kultura.
  • U potpunosti ću moći određivati načine prikazivanja stvaranja svijeta u drugim kulturama.
  • U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o načinima oblikovanja građevina različitih religija i kultura.
  • U potpunosti ću moći odrediti društveno-povijesne i religijske kontekste koji su utjecali na oblikovanje arhitekture.
  • Djelomično ću moći razumjeti simboliku i konstruktivne zahtjeve primijenjene u sakralnim objektima drugih kultura.
  • Djelomično ću moći vidjeti ikonografske programe prezentirane na sakralnim objektima.
  • Djelomično ću moći istražiti primjenu geometrije u kontekstu sakralnog prostora.
  • U potpunosti ću moći istraživati arhitekturu drugih kultura i načine prenošenja vjerskih misli.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Umjetnost i tumačenje svijeta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.
    1. Videolekcija 1.1: Umjetničko djelo kao kozmos - ikonografski programi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti ikonografske programe na arhitekturi različitih perioda i stilova., U potpunosti ću moći identificirati ikonografske prizore unutar ikonografskog programa., U potpunosti ću moći iznositi argumente o promjeni značenja koja nastaje promjenom ikonografskog programa., U potpunosti ću moći odrediti značenje ikonografskog programa interpretirajući odraz vjere., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o odnosu pojedinca i zajednice prema nacionalnoj baštini., U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju društveno-povijesnog konteksta na oblikovanje ikonografskog programa.
    2. Videolekcija 1.2: Tumačenje pisanog teksta slikom - ikonografske metode - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći identificirati simbole, atribute i ikonografske metode u zadanim likovnim primjerima., U potpunosti ću moći raspraviti o tome kako određena metoda prenosi vjersku misao., U potpunosti ću moći usporediti pristup istom likovnom problemu u umjetničkim djelima različitih stilova, pravaca i razdoblja interpretirajući odraz vjere., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o važnosti odabranih primjera nacionalne slikarske i kiparske baštine., U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil ili razdoblje., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na ikonografske metode u odabranim likovnim primjerima.