Učitavanje
/
Izgradnja hrvatskoga građanskog društva

2. Odrastanje u 19. stoljeću

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objasniti važnost školovanja
  • istaknuti razlike u djetinjstvu između djece u gradovima i djece na selu
  • istaknuti razlike u djetinjstvu između djece u gradovima

Slab posjet starih i novih osnovnih škola obilježje je pedesetih i šezdesetih godina. Udaljenost škola od pojedinih naselja bila je suviše velika pogotovu s obzirom na loše komunikacije, mnoge stare zgrade ili prostorije bile su premalene da prime svu djecu. Općine nisu bile u stanju snositi troškove za gradnju i održavanje škola, djeca siromašnih roditelja nisu imala odjeću i obuću. [...] Dječji je rad postajao sve važniji za seljačku obitelj. Djeca nisu samo čuvala stoku nego su radila na njivama pa i kao težaci i sluge. [...] Možemo pretpostaviti da je manje od 30 % djece doista pohađalo školu. [...] Prema tome, pretežni dio seljačke djece, pogotovu djevojčica, ostaje nepismen i u uvjetima širenja osnovnoga školstva. Vjerojatno se većina seljačke djece koja su pohađala školu znala samo potpisati. Različiti dokumenti svjedoče o tome da se seljaci mogu samo “potkrižati”.
Agičić, Koren, Najbar-Agičić, Povijest 7, str. 129.

Razgovor sa stručnjakom (Š. Batinić). Transkript: .

2. Odrastanje u 19. stoljeću

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objasniti važnost školovanja
  • istaknuti razlike u djetinjstvu između djece u gradovima i djece na selu
  • istaknuti razlike u djetinjstvu između djece u gradovima
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Izgradnja hrvatskoga građanskog društva - Ishodi učenja: analizirati dinamiku i odnose pojedinaca i različitih društvenih skupina u 18. i 19. stoljeću
    1. Videolekcija 5.1: Nastanak građanskog društva - Ishodi učenja: opisati proces nastanka građanskog društva u Hrvatskoj, objasniti Mažuranićeve reforme u kontekstu stvaranja hrvatskog građanskog društva