pozicija prema kojoj bog ne postoji.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pozicija prema kojoj ne možemo utvrditi postoji li bog ili ne.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
povezano s iskustvom; tj. dolazi nakon iskustva.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
nije povezano s iskustvom; tj. prethodi iskustvu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
etičko stajalište koje smatra da su ljudski interesi važniji od neljudskih interesa.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ono po čemu je nešto baš to što jest, ono zbog čega je nešto baš to, a ne nešto drugo, ono po čemu se neko biće razlikuje od drugoga.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ono po čemu jest sve što jest. Bitak se također određuje kao ukupnost svih postojećih svojstava neke stvari, najviši i najopćenitiji pojam bića koji nadilazi svaku pojedinačnu odredbu bića te bit „bića kao bića“.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
radikalni pravac objektivne psihologije u kojem je deklariran temeljni cilj psihologije: predviđanje i kontrola ponašanja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ispunjenost osjećajem sreće I drugim uzvišenim osjećajima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
interdisciplinarno znanstveno područje koje raspravlja o moralnim pitanjima vezanim za ljudski i ne-ljudski život, o uvjetima života i o znanstvenim tehnološkim manipulacijama životom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
etičko stajalište koje smatra da moralno trebamo uvažavati sva živa bića.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pravilo jasnoće, pravilo podjele teškoće na dijelove, pravilo postupnoga rješavanja problema, pravilo provjere.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
suprotan od skeptika jest dogmatik, osoba koja nekritički prihvaća nešto što smatra istinom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
etička pozicija koja polazi od dužnosti kao osnove moralnosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
politička zajednica ljudi organizirana na nekom teritoriju pod suverenom vlašću; suveren i neovisan entitet sposoban ulaziti u odnose s drugim takvim entitetima a koji ima međunarodnu pravnu osobnost; aparat sile koji jamči sigurnost političke zajednice i svih njezinih članova.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u političkoj filozofiji, sporazum ili ugovor kojim slobodni pojedinci napuštaju prirodno stanje i uspostavljaju građansko društvo, odnosno državu radi zaštite svojih prirodnih prava.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
stajalište koje tvrdi da su um i tijelo na neki kategorijski način odvojeni jedno od drugoga.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pozicija prema kojoj je bog stvoritelj koji se ne miješa u događanja u svijetu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ontološki (dokaz koji se temelji na definiciji boga), teleološki (dokaz koji je utemeljen na uređenosti svijeta), kozmološki (dokaz koji se temelji na ideji prvoga uzroka) i deontološki (dokaz koji se temelji na prisutnosti ljudske ideje dobra).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
temelji se na našem unutarnjem moralnom zakonu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
legalno djelovanje, kod kanta u opreci s djelovanjem u skladu s dužnosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
zaključivanje od općih sudova k pojedinačnima ili k drugim općim sudovima, od uopćavanja prema pojedinostima ili prema drugim uopćavanjima.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
je filozofska disciplina koja proučava moral. Ona je filozofija morala, koja istražuje smisao i ciljeve moralnih normi, osnovne kriterije za moralno vrednovanje, kao i uopće zasnovanost i izvor morala.
pozicija koja težište u spoznaji stavlja na iskustvo.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
filozofska disciplina koja se bavi proučavanjem lijepoga.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
disciplina koja se bavi proučavanjem smisla i ciljeva moralnih htijenja, temeljnih kriterija moralnog vrednovanja kao i zasnovanosti izvora morala.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
filozofski nazor koji uzaludnim smatra svako istraživanje što nije provedivo putem fizikalnih metoda i prikazivo u jeziku prirodne znanosti.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
filozofska disciplina srodna estetici, usmjerena je na ljudsku djelatnost.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
podrazumijeva da je moralni zakon izvan nas.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pretpostavka na temelju činjenica (u znanosti ili u zbivanjima u društvu).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
suprotno materijalizmu je ontološka koncepcija koja ističe da je bitak nešto nematerijalno, odnosno idealno.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u filozofiji, unutarnje promatranje mislî, predodžbi, sjećanja, sadržaja znanja, očekivanja, planova.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
značajka svijesti da je nužno usmjerena na objekt kao predmet svoje misli.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
fundacionalizam (ne preispituje temeljna vjerovanja), koherentizam (prihvaća međusobno podupiruća vjerovanja) i infinitizam (drži da postoji beskonačan lanac opravdanja).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
zaključivanje od pojedinačnih slučajeva prema općim zakonitostima koje njima upravljaju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
filozofska disciplina koja se bavi istraživanjem vidljivoga fizičkog svijeta, njegovim postankom, svrhom i zakonima što njime vladaju.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
Descartesovo preispitivanje svega znanja kako bi se došlo do neupitne istine.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
kod Kanta onaj po kojemu bi trebao djelovati svaki pojedinac da bi mu postupak bio etički ispravan.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
moralno ispravno djelovanje određuje na temelju posljedica koje je određeni čin proizveo.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
grana filozofije koja se bavi svijetom i postojanjem u najopćenitijem smislu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ontološka koncepcija koja ističe da je bitak materijalan.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u filozofiji, metodičko polazno stajalište koje dvoji u izvjesnost bilo koje nedokazane pretpostavke istraživanja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u najširem je smislu oblik društvene svijesti, skup nepisanih pravila, narodnih običaja, navika i normi koji su prihvaćeni u životu neke zajednice.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
grana etike koja nastoji razjasniti prirodu, opseg značenje moralnoga prosuđivanja.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pozicija da um i tijelo nisu ontološki različite vrste entiteta.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ili opća metafizika je temeljna disciplina metafizike, koja proučava biće kao takvo.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
umijeće upravljanja državom ili drugom političkom zajednicom, te svi postupci upravljanja koji se očituju u organiziranim oblicima društvenoga djelovanja i društvenim institucijama putem kojih ljudi teže ostvarivanju svojih društvenih interesa i reguliranju općih poslova zajednice.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u političkoj teoriji, hipotetsko stanje u kojem se nalazio čovjek prije uspostave poretka (države).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pozicija koja poistovjećuje boga s prirodom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
oblik države ili vladavine u kojoj vlast imaju izabrani predstavnici; politički sustav u kojem postoji dioba vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pozicija koja težište u spoznaji stavlja na razum.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
osoba koja sumnja u istinitost ili ostvarivost nečega.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u filozofskom smislu, skepticizam je sustavno i argumentirano dovođenje u pitanje svega što znamo, sumnja u sve u što se može sumnjati.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pojam koji označava vrhovnu i konačnu političku vlast, iznad koje, u pogledu donošenja i provođenja političkih odluka, nema više vlasti. Suverenitet je, uz stanovništvo, teritorij i pravni poredak, jedno od bitnih obilježja države.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
u filozofiji, ono po čemu tko ili što postoji, temeljni, trajni, samostalni nepromjenljivi nositelj svih stvarnih oznaka pojedinih predmeta i pojava.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ne pripadaju samim predmetima; npr. okus.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
pozicija prema kojoj je bog stvoritelj koji upravlja svijetom.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
adekvacijska (pretpostavlja dokučivu stvarnost) i koherencijska (prihvaća usklađene tvrdnje).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
prazna ploča, u Lockeovoj filozofiji podrazumijeva neprisutnost urođenih ideja (čovjek kao tabula rasa).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
smatra da moralno ispravno djelovanje za posljedicu ima najveću količinu sreće najvećeg broja ljudi.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
internalističko (unutarnje opravdanje) i eksternalističko (izvanjsko opravdanje).
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
odlika koja krasi koga, lijepo svojstvo, poželjna crta karaktera; krepost.
Koristi se u sljedećim videolekcijama:
ukupnost sređenih i uopćenih znanja koje uključuje promatranja, pokuse, istraživanja i objašnjavanje činjenica i pojava u pojedinim dijelovima čovjekova poznavanja prirode i društva.
Koristi se u sljedećim videolekcijama: