Učitavanje

2. Bašćanska ploča

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)

#1 Zadatak

Spoji parove.

Branimirov natpis Najstariji sačuvani tekst iz 1345. g., napisan latinicom i hrvatskim jezikom.
Trpimirova darovnica Kameni natpis iz 9. stoljeća napisan latinicom i latinskim jezikom.
Red i zakon sestara dominikanki Pravni dokument iz 15. st., napisan hrvatskom ćirilicom i hrvatskim jezikom.
Poljički statut Isprava nastala 4. 3. 852. g., napisana latinicom i latinskim jezikom.
Misal po zakonu rimskoga dvora Prva hrvatska tiskana knjiga, napisana glagoljicom i hrvatskim jezikom.

Bašćansku je ploču napisao kralj Zvonimir.  

Bašćanska je ploča nastala u Jurandvoru kraj Baške na otoku Krku.  

Bašćanska je ploča nastala oko 1000. g.  

Ploču su klesala dvojica opata – Držiha i Dobrovit 

Bašćanska je ploča napisana latinicom.  

Kojim je pismom napisan tekst Bašćanske ploče?

Kojim je jezikom napisan tekst Bašćanske ploče? 

Kada je nastala Bašćanska ploča?   

Koji se hrvatski vladar spominje u tekstu Bašćanske ploče?  

Na kojem je otoku nastala Bašćanska ploča?   

Gdje se danas čuva Bašćanska ploča?

Dopuni tekst Bašćanske ploče ponuđenim riječima.

Ja u ime   i Sina i Svetoga   , ja opat   pisah ovo o ledini koju dade   , kralj  , u svoje dane Svetoj 

Luciji
Držiha
hrvatski
Zvonimir
Duha
Oca

Poveži imena s odgovarajućim opisom.

Stjepan Damjanović akademik i jezikoslovac
Petar Dorčić župnik; pronašao Bašćansku ploču
Ivan Kukuljević Sakcinski političar i književnik; predstavio Bašćansku ploču

2. Bašćanska ploča

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Povijest jezika - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 1.1: Najstariji zapisi hrvatskog jezika - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 1.3: Glagoljica i glagoljaši - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 1.4: Prva hrvatska tiskana knjiga - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)