Učitavanje

2. Književnost na čakavskom, kajkavskom i štokavskom narječju

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Drago Gervais Moja zemja Pod Učkun kućice bele miće, kot suzice vele. Beli zidići, črjeni krovići na keh vrapčići kantaju, mići dolčići, još manje lešice na keh ženice kopaju. Cestice bele, tanki putići po keh se vozići pejaju, i jedna mića, uska rečica, pul ke se dečica igraju. Na sunce se kućice griju, na turne urice biju.
Dragutin Domjanić Popevke sem slagal Popevke sem slagal, i rožice bral, i (v)su svoju radost sem drugim ja dal. Al' žalost navek sem, vu srcu ja skril, ni nigdo me žalil, i sam sem tak bil. Al' v mojem srcu, tam suzah vam ni, i če mi je teško popevka zvoni. Če siromak sem, se drugim bi dal, popevke i srce i ne bu mi žal. Popevke sem slagal, i rožice bral, i (v)su svoju radost sem drugim ja dal. Al' žalost navek sem, vu srcu ja skril, ni nigdo me žalil, i sam sem tak bil. Al' v mojem srcu, tam suzah vam ni, i če mi je teško popevka zvoni. Če siromak sem, se drugim bi dal, popevke i srce i ne bu mi žal.
Vanja Radauš Prva rič što sam je čuo Prva rič što sam je čuo Od matere- Naučio- Bila je 'rvatska. U Slavoniji Zemlji rođenoj, Voljenoj, Divane uvik Od kako pamte, Samo 'rvatski. I Divane, I Psuju, I Pivaju, I Plaču. A momci tepaju, Maze se cure - Divane snaše - Brundaju babe, Didaci mudruju, Sve na vom Jeziku našem, Starom, Dragom, 'rvatskom.

2. Književnost na čakavskom, kajkavskom i štokavskom narječju

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 9: Hrvatska narječja i književnost - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 9.1: Hrvatska narječja i mjesni govor - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 9.3: Narodne pripovijetke i angedote - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 9.4: Usmene lirske narodne pjesme - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)