Učitavanje

3. Odnosne zamjenice

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
  • Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.).
  • Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.).
  • Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.).

1. Upitne su i odnosne zamjenice oblikom jednake.

2. Čemu služe odnosne zamjenice?

3. Poveži oblike zamjenica u različitim padežima sa zadanim oblikom u nominativu.  

TKO o kojemu (L)
ŠTO komu (D)
KOJI kakvu (D)
ČIJI  (s) čijim (I)
KAKAV čega (G)
KOLIK kolika (G)

4. Kada mijenjamo po padežima zamjenice koji i čiji, dobijemo padežna pitanja.

5. Dopuni sljedeću rečenicu pravilnim oblikom za akuzativ zamjenice koji.

To je bicikl
želim kupiti.
Zadatak - odnosne zamjenice. Transkript: .

1. Odnosne su zamjenice: tko, što, koji, čiji, kakav, kolik.

Tvrdnja je TOČNA.

2. Označi točnu tvrdnju. 

Točan odgovor je:

Odnosne su zamjenice oblikom jednake kao i upitne.

3. Poveži naziv vrste zamjenica sa službom koju imaju u rečenicama.  

UPITNE ZAMJENICE Služe kao veznici u složenim rečenicama. 
ODNOSNE ZAMJENICE Služe za postavljanje pitanja.

Točni odgovori su:

UPITNE ZAMJENICE - Služe za postavljanje pitanja.

ODNOSNE ZAMJENICE - Služe kao veznici u složenim rečenicama. 

4. Upiši u rečenice pravilne oblike zamjenice koji. 

Susrela sam prijatelja s
sam trenirala rukomet.  Sanja je djevojka
se aktivno bavi košarkom. Veselili smo se medaljama naših sportaša
su se okitili na olimpijskim igrama.

Točni odgovori su:

kojim

koja

koji

5. Umetni pravilan oblik akuzativa odnosne zamjenice kakav u rečenicu.  

U izlogu sam vidjela bicikl
sam oduvijek željela imati.   

Točan odgovor je:

kakvoga/ kakav

3. Odnosne zamjenice

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
  • Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.).
  • Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.).
  • Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.).
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 1: Zamjenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.)
    1. Videolekcija 1.1: Zamjenice - ponavljanje sadržaja šestog razreda - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.).
    2. Videolekcija 1.2: Neodređene zamjenice - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.).