x
Učitavanje

5.2 Zajednica učenja

Što ću naučiti?
Europska unija - Zajedno do fondova EU
Prethodna jedinica Sljedeća jedinica
Sadržaj jedinice icon sadržaj jedinice

Na početku...

Dva prijatelja razgovaraju na putu do škole.

Dva prijatelja razgovaraju na putu do škole. Obojica komentiraju kako će više biti koncentrirani na utakmicu nego na nastavu. Također, obojica su htjela ostati doma, ali njihove su majke odbile tu ideju.

Što svaki dan pregledavaš na društvenim mrežama i internetu?

Možeš li sam birati vrijeme i mjesto?

A što je s učenjem?

Možeš li reći: Danas ne želim u školu, baš nisam raspoložen.“

Bi li volio da možeš odlučiti kada ćeš učiti, koliko dugo?

Što misliš može li suvremena tehnologija to omogućiti?

E-učenje

Zahvaljujući mogućnostima računala i mobitela možeš pristupiti različitim sadržajima na internetu. Koristeći se društvenim mrežama, možeš lakše komunicirati i razmjenjivati dokumente s prijateljima iz razreda. Zašto tu mogućnost ne bi mogao iskoristiti za komunikaciju s učiteljem?

Bilo bi puno lakše kada bi ti učitelj na društvenoj mreži postavio zadatke, a ti ćeš ih riješiti onda kada tebi najviše odgovara.

Takvo učenje je moguće i postoji, a nazivamo ga e-učenje (e-learning).

E-učenje

Zajednice učenja

Mrežne zajednice
Mrežne zajednice povezane u krug. Na tri kruga imamo natpise Dabar, CARNET Loomen i Yammer te mogućnosti koje svaka od njih pruža svojim korisnicima. Nekakav zajednički motiv bile bi mogućnosti zajedničkog rada i učenja na daljinu.

U prethodnoj smo jedinici govorili o AAI@EduHr identitetu. Upravo nam on omogućuje pristup mnogim sadržajima iz različitih područja koji se nalaze na mrežnim zajednicama učenja.

Mrežna zajednica učenja

Mrežna zajednica učenja – mrežno mjesto koje omogućuje izradu online tečajeva za učenje, rješavanje kvizova, razmjenu mišljenja i mogućnost praćenja napretka u učenju.

Učenje je obično organizirano postavljenjem određenih tečajeva u koje se korisnik mora prijaviti.

Mrežnim zajednicama učenja besplatno pristupamo koristeći se
elektroničkim
identitetom.

Pomoć:

AAI@EduHr 

null

Mrežne zajednice učenja kojima pristupamo s pomoću AAI@EduHr identiteta su:

CARNET Loomen 

CARNET Loomen temelji se na Moodleu, najpopularnijem sustavu za online učenje otvorenog koda (besplatan je). To je softver koji ima velik izbor alata za izradu elektroničkih obrazovnih sadržaja. Zbog tih svojih prednosti Loomen je idealna platforma za učenje na daljinu. Omogućuje pohađanje postojećih tečajeva, ali i otvaranje novih. Moguća je provjera stečenih znanja polaznika te predaja i kontrola zadaća, bilježenje prisutnosti i komunikacija između polaznika i mentora. Važno je istaknuti da je CARNET Loomen prilagođen za osobna i prijenosna računala i za mobitele i tablete. 

Svi tečajevi u sustavu za učenje na daljinu Loomen, koje korisnici mogu upotrebljavati ili sami kreirati, mogu se upotrebljavati samo u obrazovne svrhe.

Prozor prijave u CARNET Loomen
Zaslon prijave u CARNET Loomen na kojem su odozgo prema dnu zaslona prikazane mogućnosti registracije s AAI@Edu.hr identiteom i lokalnim računom te prijava kao gost.

Prozor prijave AAI@EduHr

Nakon prijave u CARNET Loomen otvara se prozor kao na slici ispod.

Početni prozor u CARNET Loomenu
Početni prozor u CARNET Loomenu. S lijeve je strane navigacija, u sredini zaslona je Pregled e-kolegija ispod kojeg se nalazi pregled e-kolegija kojima je korisnik nedavno pristupio. S desne strane zaslona su osobne datoteke i kalendar.

Zadatak 1.

Prijavi se na CARNET Loomen s pomoću svojeg AAI@EduHr identiteta.

Dabar

Dabar (Bebras) je međunarodna inicijativa koja promiče računalno razmišljanje i informatiku, među učenicima i učiteljima, ali i općenito. Svrha je pokazati učenicima da se s pomoću računala mogu rješavati zanimljivi logički zadatci koji razvijaju računalno razmišljanje. Osmišljen je kao online natjecanje koje se sastoji od zanimljivih i izazovnih zadataka koje smišljaju stručnjaci iz različitih zemalja svijeta. Zadatci su prilagođeni svim dobima učenika, od prvog razreda osnovne škole pa do srednjoškolske dobi.

Natjecanje Dabar održava se na ovom sustavu.

Prijava za PseudoDabar

Zadatak 2.

U prethodnom je videozapisu objašnjen postupak prijave u PseudoDabar – portal za pripremanje za natjecanje. Prijavi se na sustav sa svojim korisničkim podatcima. Nakon prijave pogledaj koje sve kategorije natjecanja postoje te pokušaj riješiti neki od testova za svoju dob.

Yammer

Yammer je jedan od alata sustava Office 365. Zamišljen je kao društvena mreža u kojoj se komunikacija i suradnja ostvaruje u zatvorenoj kontroliranoj sredini. Upravo zbog tog obilježja samo korisnici s AAI@EduHr identitetom mogu pristupiti Yammeru iz sustava Office 365 za škole, a što im omogućuje sigurno okruženje za komunikaciju. To znači da su učenici zaštićeni od nepoznatih osoba kojima su izloženi na društvenim mrežama, npr. na Facebooku.

Sučelje je pregledno i jednostavno te će se u njemu lagano snaći svi koji su se već koristili nekom od društvenih mreža. Glavna je komunikacija u središnjoj glavnoj grupi, a korisnici mogu stvarati i vlastite grupe koje mogu biti javne ili privatne. Yammer uz međusobnu komunikaciju omogućuje dijeljenje sadržaja, komentiranje i suradnju na zajedničkim projektima (članovi grupe mogu uređivati isti dokument, pri čemu se svaka promjena automatski sprema). Zbog svih mogućnosti koje smo nabrojili, Yammer možemo slobodno svrstati u mrežne zajednice učenja.

Prijava u Yammer

Zadatak 3.

Prema prethodnom videozapisu koji si pogledao., prijavi se u Office 365 za škole i pokreni aplikaciju Yammer. Kreiraj novu privatnu grupu „Prijatelji“. Pozovi nekoliko prijatelja iz razreda da se pridruže grupi. Razmijenite nekoliko poruka te izradite zajedničku prezentaciju o prednostima Yammera u usporedbi s Facebookom.

Što je od navedenog svojstvo svake mrežne zajednice učenja?

null
null

...i na kraju

Nekada je obrazovanje bilo dostupno samo manjem krugu ljudi. Razvojem društva školovanje postaje sve dostupnije i danas svako dijete ima mogućnost osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja. 

Tijekom povijesti razvijali su se načini i okružja za učenje i poučavanje. Danas se, zahvaljujući digitalnoj tehnologiji i internetu, klasična učenja i poučavanja dopunjuju suvremenim okružjima učenja (online tečajevi, mrežne zajednice učenja, digitalne enciklopedije...). To znači da danas glavna prepreka učenju nije više nedostupnost obrazovanja nego je više osobna motivacija za učenje.

Svoja računala, mobitele i tablete nemojte upotrebljavati samo za igre, zabavu i druženje jer ih možete znatno bolje iskoristiti i za osobni razvoj i usavršavanje.

Povratak na vrh