U skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske (NN 17/19), CARNET-ovi digitalni obrazovni sadržaji (DOS) izrađeni su na način da dizajn, funkcionalnosti i sam sadržaj u najboljoj mogućoj mjeri budu pristupačni svim korisnicima, uključujući osobe s invaliditetom, od kojih mnoge koriste pomoćnu tehnologiju.
DOS-ovi su namijenjeni učenicima za učenje i provjeru znanja. Koriste se na nastavnom satu, ali i tijekom samostalnog učenja i rada kod kuće. Razvijeni su u okviru projekta e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza).
Ova Izjava o digitalnoj pristupačnosti odnosi se na e-Škole DOS za Engleski jezik za 5. razred osnovne škole / 1. razred opće gimnazije.
e-Škole DOS Engleski jezik 5 / Engleski jezik 1 je djelomično usklađen sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora.
Sadržaji su dobro strukturirani, a korištena tehnička rješenja su intuitivna i jednostavna za praćenje. Sve upute su praćene uputama na hrvatskom jeziku, a dodana vrijednost je u ponuđenim rješenjima uz svaki zadatak što značajno olakšava rad i poboljšava motivaciju korisnika s različitim razvojnim teškoćama.
Ispunjena je većina zahtjeva europske norme EN 301 549 V1.1.2 (2015-04), ali uz neke iznimke.
Među interaktivnim sadržajima ovog DOS-a postoje dvije vrste sadržaja koje ne ispunjavaju sve zahtjeve pristupačnosti, a to su:
- Interakcija Memmory – interakcija u kojoj se otkrivaju pločice iza kojih su slike tj. pojmovi te se uzastopno moraju otvoriti dvije pločice s jednakom slikom tj. pojmom;
- Interakcija Osmosmjerka – interakcija u kojoj se u već postavljeni raspored kučica upisuju slova koja u jednom od osam smjerova zajedno čine riječ tj. traženi pojam.
Ova Izjava pripremljena je dana 9.9.2020., sukladno Predlošku izjave o pristupačnosti koji je u skladu s Direktivom (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora, a utvrđen je Provedbenom odlukom komisije EU 2018/1523 11. listopada 2018.
Za pripremu ove Izjave korištena je metoda procjene u obliku testiranja pristupačnosti.
Testiranje pristupačnosti provele su osobe s različitim vrstama invaliditeta koje su napredni korisnici informacijske tehnologije.
Operativni sustavi, internetski preglednici i mobilni uređaji na kojima su izvršena testiranja su Windows 10, Mozilla Firefox, Google Chrome 83, Safari, iPhone XS i iPhone 8+.
Pomoćna tehnologija korištena tijekom testiranja obvuhvaća čitače ekrana NVDA i JAWS, čitač ekrana Voiceover i Windows 10 On-Screen Keyboard.
Prilikom testiranja uzeti su u obzir sljedeći zahtjevi za pristupačnost mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje:
- mogućnost opažanja, što znači da sadržaj i sastavni dijelovi korisničkog sučelja moraju biti predstavljeni korisnicima na način da im omogućavaju opažanje,
- operabilnost, što znači da se sastavnim dijelovima korisničkog sučelja i navigacije mora moći upravljati,
- razumljivost, što znači da informacije i način rada korisničkog sučelja moraju biti razumljivi,
- stabilnost, što znači da sadržaji moraju biti dovoljno stabilni da ih mogu pouzdano tumačiti različiti korisnički programi, uključujući pomoćne tehnologije kojima se služe osobe s invaliditetom, kako bi korisnici uvijek imali pristup sadržaju.
- zahtjevi za osiguravanje digitalne pristupačnosti (Dodatak 3. Zahtjevi za osiguravanje pristupačnosti digitalnih obrazovnih sadržaja)
- tehnički zahtjevi za multimedijske i interaktivne elemente (Dodatak 1. Tehnička specifikacija, poglavlje 3.5.).
Pristupačnost modula provjerena je u skladu sa zahtjevima koje je naručitelj postavio pred izvršitelja u Dokumentaciji o nabavi ev. broj 8-19-VV-OP:
Sve upite vezane uz pristupačnost e-Škole DOS-a Engleski jezik 5 / Engleski jezik 1 korisnici mogu uputiti Službi za korisnike (Helpdesk).
CARNET-ov Helpdesk možete kontaktirati:
Radno vrijeme CARNET-ovog Helpdeska je od ponedjeljka do nedjelje od 8 do 22 sata.
CARNET je dužan na upit, obavijest ili zahtjev korisnika vezano uz osiguravanje pristupačnosti odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti, odnosno zahtjeva ili ga u istom roku, uz detaljno obrazloženje razloga koji zahtijevaju odgodu, obavijestiti o naknadnom roku u kojem će odgovoriti na korisnikovu obavijest ili zahtjev. U skladu s uobičajenim radom svog Helpdeska, CARNET će nastojati odgovore na upite obraditi unutar dva radna dana.
Tijelo nadležno za praćenje usklađenosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora sa zahtjevima pristupačnosti i nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti je Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.
U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ovog e-Škole DOS-a, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje putem telefona broj +385 1 4609 041 ili putem elektroničke pošte: pristupacnost@pristupinfo.hr.