Učenike upoznajte s primjerom industrijske baštine koja je uspješno prenamijenjena za novu svrhu: bečki Gasometer (kompleks plinskih spremnika). Učenici će usporediti fotografije kompleksa iz vremena gradnje i korištenja u primarnoj svrsi (1896. - 1984.) s fotografijama nastalima nakon 2001. godine, kad je dovršena obnova spremnika napuštenih 80-ih godina prošlog stoljeća kojom su pretvoreni u stambeni kompleks s mnogim popratnim sadržajima (više o kompleksu možete saznati ovdje: Gasometer - službena mrežna stranica, Od starih plinskih spremnika do najpoželjnijeg naselja za život). S učenicima razgovarajte o pojmu industrijske baštine: koje nam povijesne izvore nude ostaci industrijskih postrojenja te o čemu svjedoče?
Učenike uputite da istraže lokalnu sredinu/grad/županiju kako bi pronašli industrijsku baštinu koja propada (to može biti industrijsko postrojenje, ali i nekadašnji rudnik, dijelovi željezničke infrastrukture, luka, skladište, elektrana, tunel i slično; ili možete unaprijed odabrati primjer industrijske baštine te ga predstaviti učenicima).
Zadatak je učenika osmisliti revitalizaciju odabranog lokaliteta - krajnji je cilj spasiti lokalitet od daljnjeg propadanja te lokalnoj zajednici ponuditi novi sadržaj koji donosi radna mjesta i u konačnici je isplativ. Kako bi lokalitetu dali budućnost, učenici će istražiti njegovu prošlost: podijelite ih u nekoliko grupa kako bi povijesne izvore potražili u lokalnoj knjižnici, lokalnoj upravi, starim izdanjima novina, ali i vlastitim obiteljima i susjedstvu (npr. u privatnim albumima). Učenici mogu na internetskim stranicama škole / Facebook profilu škole / školskom radiju objaviti javni poziv i zamoliti sugrađane da uslikaju predmete i fotografije koje je moguće povezati s lokalitetom (primjer: projekt Mapiranje Trešnjevke, Muzej susjedstva - Trešnjevka). Tomu će učenici dodati općenite podatke o objektu koje su pronašli, ali i rezultate terenskog istraživanja i fotografiranja. Učenici svoje pronalaske i materijale mogu slagati u kolekciju u alatu Wakelet.
Učenike upoznajte sa SWOT analizom. Učenici će, podijeljeni u četiri grupe, razmotriti lokalitet na temelju SWOT analize: odredit će prednosti, nedostatke, prijetnje i mogućnosti/prilike. Učenici se mogu koncentrirati na geografski položaj, obilježja i mogućnost pristupa lokalitetu, stupanj zapuštenosti, utjecaj na okoliš, okolnu infrastrukturu, mogućnost povezanosti s nekim drugim djelatnostima u okružju, potrebne financije, (ne)zainteresiranost lokalne uprave i mještana… Grupe će zajedno raditi u realnom vremenu koristeći alat RealtimeBoard.
Nakon utvrđivanja rezultata svih grupa, učenici pristupaju 'oluji ideja' kako bi lokalitetu dali novu namjenu. Učenici će raspraviti o svojim prijedlozima te izabrati najbolji ili kombinaciju nekoliko njih koje će dodatno razraditi. Svoju ideju učenici mogu prezentirati koristeći alat ThingLink. Na oglednu fotografiju lokaliteta učenici će postaviti okvire koji mogu sadržavati nešto od sljedećeg: povijesni izvori povezani s lokalitetom koji svjedoče o utjecaju na lokalnu zajednicu, rezultate SWOT analize (što učenici vide kao prednosti i nedostatke, kako bi ih zaobišli te što vide u budućnosti za lokalitet), povezanost s postojećom ponudom (npr. koja će radna mjesta biti potrebna za održavanje lokaliteta - kako se to može povezati sa srednjim školama u blizini; koji obrtnici ili poljoprivrednici iz okolice mogu sudjelovati), popis ulaganja i eventualnih prihoda (ne doslovno u brojkama, već popis izdataka i što će kasnije donositi financijsku dobrobit)…
Učenici mogu osmisliti kampanju u svrhu predstavljanja rada zainteresiranoj javnosti, npr. prezentiranje na Danima otvorenih vrata, preko kutka na internetskim stranicama škole, u suradnji s lokalnim novinama / radiopostajom / knjižnicom, na Facebook profilu škole kako bi mještani mogli komentirati, dodati ideje ili razmotriti projekt i pristupiti njegovoj realizaciji.
U uvodnom dijelu, učenicima s oštećenjima vida, prema potrebi, osigurajte zvučne opise fotografija Gasometera nekad i danas.
Pojam industrijske baštine možete prikazati pomoću slikovne sheme koja će prikazivati neke primjere takve baštine vezane uz područje RH, što kasnije može poslužiti kao poticaj učenicima za istraživanje (uputno za učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Prije podjele učenika u grupe, jasno odredite cilj i pisano ga zabilježite da svima bude vidljiv te zatim predočite ključne odrednice plana rada i smjernice koje će učenike uputiti na konkretne akcije (pogodno za sve učenike, a posebno za one s intelektualnim teškoćama, PSA-om i ADHD-om).
Za rad učenika u grupama jasno odredite njihove zadatke, dajte im jasne i kratke upute i potrebna pojašnjenja, kratko prepričajte sadržaj koji će se zajednički gledati ili slušati, osigurajte potrebno vrijeme i planirajte mogućnosti podrške prema potrebama pojedinog učenika: učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučne opise vizualnih materijala (slike, fotografije, prezentacije) i zvučni sadržaj tekstova, što je pogodno i za učenike s većim teškoćama u čitanju, te podršku u drugim potrebnim aktivnostima (snalaženje na poveznicama, u knjigama, starim novinama i sl.); učenicima s motoričkim oštećenjima omogućite podršku u izvođenju motoričkih aktivnosti (fotografiranje, istraživanje poveznica, korištenje digitalnih alata, kretanje lokalitetom i sl.); učenicima s teškoćama čitanja i pisanja, oštećenjima sluha i jezično-govornim teškoćama predvidite manje dijelove teksta za čitanje i pisanje ili primjereno grafički oblikovane sažetke važnih tekstova (tekstovi s poveznica i drugih korištenih izvora) te vodite brigu o tome da zapisani podaci unutar grupe budu zapisani uvećanim fontom i pregledno organizirani kako bi bili pogodni za lako čitanje; učenicima s intelektualnim teškoćama omogućite kratke prikaze sadržaja koji će se gledati ili slušati, slikovne sažetke iz odabranih izvora s pridruženim pitanjima, predloške s potrebnim ključnim podacima (primjerice ključne odrednice SWOT analize), alternativne odgovore na problemska pitanja i sl.; učenicima s jezično-govornim teškoćama ponudite pitanja koja će im poslužiti kao priprema za razgovor ili prezentaciju; učenicima s ADHD-om i PSA-om jasno istaknite slijed zadataka kojima će se baviti tijekomizvođenja određene aktivnosti.
Za učenike možete organizirati i rad u paru s vršnjakom s jasno određenim ulogama. Prema potrebama učenika, po koracima demonstrirajte upotrebu planiranih digitalnih alata Wakelet, RealtimeBoard, ThingLink na način da učenici paralelno s vama rade kako bi ustanovili postoje li teškoće u bilo kojem dijelu upotrebe alata. Demonstraciju možete u pripremi za nastavni sat dogovoriti i u suradnji s učiteljem informatike.
Učenici će povijesne izvore prikupljene u prethodnoj fazi projekta iskoristiti za izradu svojevrsne igre potrage (quest) na samom lokalitetu i/ili u mjestu, u koju svrhu se može izraditi i mobilna aplikacija. Druga verzija iste ideje je izrada virtualne igre (webquest) koja se može dodati na internetske stranice mjesta i škole.
Nakon što obradite nastavne cjeline 'Administrativni stil' te 'Biografija kao tekstna vrsta', povedite s učenicima razgovor o tome gdje se vide u budućnosti. Pitajte ih čime bi se željeli baviti kad odrastu i u kojem se području vide kao poduzetnici ili zaposlenici. U čemu su sličnosti, a u čemu razlike? Razmišljaju li uopće o poduzetništvu? Bi li to bio nastavak obiteljskog posla ili nešto posve drugo? Koje su ideje/vještine/znanja čovjeku potrebne da bi bio poduzetnik? Je li dovoljno samo nešto željeti i za to se školovati? Što je s potrebama tržišta? Mogu li se potrebe tržišta predvidjeti unaprijed i koliko daleko? Potaknite ih da razmisle o tome mogu li se i problemi lokalne zajednice rješavati poduzetničkim pothvatima. Upitajte ih prepoznaju li probleme/potrebe lokalne zajednice koje bi mogli rješavati poduzetničkim pothvatima. Razgovor i rezultate bilježite na flipchartu ili neka učenici svoja promišljanja zabilježe u zajedničkom Word Online dokumentu koji im kasnije može poslužiti u vidu bilješki za poduzetnički projekt koji će razraditi u nastavku aktivnosti. Zatim potaknite učenike da razmisle o sebi i svojim ‘’jakim stranama’’ - sposobnostima, odlikama i vještinama koje bi im pomagale kako u razvoju buduće karijere, tako i u poduzetničkom pothvatu. Svaki učenik neka navede pet svojih ‘’jakih strana’’ po kategorijama: opće znanje (npr. moja je matematička kompetencija na visokoj razini), specifična znanja (npr. znam programirati/posjedujem programerska znanja), socijalne vještine i kompetencije (npr. dobar sam timski igrač/posjedujem vještine timskog rada), kognitivne vještine i kompetencije (npr. izvrstan sam u rješavanju problema), osobine ličnosti, stavovi i vrijednosti vezani uz posao (npr. otvorena sam i radoznala osoba, vesele me nove ideje i iskustva). Učenici svoje odgovore bilježe u digitalnom alatu Mentimeter (obrazac World Cloud), pri čemu će oni najčešći biti istaknutiji u prikazu. Na temelju dobivenih podataka, neka se učenici povežu u grupe od četiri do pet učenika, ali tako da u svakoj grupi bude učenika s različitim, ranije procijenjenim osobinama/vještinama i različitih sklonosti. Tako ćete postići diversifikaciju prepoznatih sposobnosti i ‘’jakih strana’’ učenika. Uputite ih da u grupama izaberu i isplaniraju svoj poduzetnički projekt na način da svaka grupa izabere po jedan, tijekom uvodnog razgovora identificirani lokalni problem koji će rješavati kroz svoj zamišljeni poduzetnički projekt kojim će pridonijeti rješavanju problema u svojoj zajednici. Primjerice, klimatske promjene na lokalnoj razini, problemi nakon elementarnih nepogoda, kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa i sl. Neka izrade detaljan plan djelovanja koji će zapisati po koracima. Uputite ih da izrade hodogram ciljeva, tj. razrade bliže i dalje ciljeve, te popišu zadatke čija će realizacija omogućiti postizanje postavljenih ciljeva. Neka popišu sve zadatke koje moraju ispuniti na putu do realizacije cilja svog pothvata. Također, potrebno je ukratko i jasno objasniti čemu će služiti njihov proizvod ili usluga i uz rješavanje kojeg je problema vezan. Kakvu će korist drugi ljudi imati od toga? Skrenite im pozornost na to da je važno predvidjeti i rokove izvršenja pojedinih zadataka jer se time osigurava realizacija ciljeva. Uputite ih na to da osmisle ime, simbol ili dizajn koji jednoznačno identificira njihov proizvod ili uslugu te da osmisle plan prodaje. U njemu treba jasno naznačiti kome je namijenjen proizvod/usluga koju će ponuditi svojoj lokalnoj zajednici te tko su njihovi kupci ili korisnici. Neka opis poduzetničkog projekta svaka grupa prikaže u digitalnom alatu Wakelet (na kojem objavite upute i smjernice za rad) te zatim zajednički raspravite o svakom. Rezultate te diskusije iskoristite za evaluaciju i prijedloge za optimizaciju poduzetničkih pothvata koje su zamislili učenici pa ih tako razrađene predstavite preko internetskih stranica škole učenicima škole i lokalnoj sredini (roditeljima, JLS, široj javnosti). Dobro bi bilo potaknuti učenike da se jave na neki od natječaja koje raspisuju tvrtke za učeničke poduzetničke pothvate (primjerice, INA, HEP, razne banke i udruge) te da predstave svoje zamišljene pothvate na mreži eTwinning.
U uvodnom dijelu, po potrebi, pojasnite pojam poduzetnika i potreba tržišta te porazgovarajte o nekim jakim stranama učenika i povežite ih s uspješnim obavljanjem nekih aktivnosti u zanimanjima (uputno za sve učenike, posebno za one s intelektualnim teškoćama i PSA-om).
Učenicima zadajte točno određene dijelove poveznica, odnosno zadatke ili korake plana koje će istražiti ili na kojima će raditi (primjerice, učenici s intelektualnim teškoćama i teškoćama čitanja), a u tu svrhu možete im dati uručke s grafički sređenim pitanjima i tekstom njima primjerenog opsega i težine.
Učenike možete također organizirati u parove s vršnjacima na način da im odredite njihove zadatke ili da se oni međusobno dogovore (poželjno za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, teškoćama čitanja ili intelektualnim teškoćama).
Prema potrebi, učenicima pojasnite uporabu planiranih digitalnih alata (Mentimeter i Wakelet) i provjerite uspješnost korištenja (posebno za učenike s intelektualnim teškoćama). Usmjerite učenike da zapisi u planiranim alatima budu pisani fontom i veličinom tiska koju ćete i vi primijeniti kako bi bili lako čitljivi učenicima s oštećenjima vida i teškoćama u čitanju.
Učenici koji žele više neka: a) osmisle tekst pod nazivom Moj idealni klijent (prema djelatnosti za koju su se odlučili) ili b) izrade logo svog poduzetničkog projekta u alatu FreeLogoDesign.
S učenicima porazgovarajte o njihovim razmišljanjima o ulozi marketinga. Postavite im pitanja: Što je marketing? Je li marketing isto što i reklama? Zašto je bitno ulagati u marketing? Daju li ulaganja u marketing brze rezultate?
Pogledajte s učenicima video Marketing miks i upoznajte ih s varijablama: proizvod, cijena, promocija i distribucija, koje se koriste za istovremeno postizanje ciljeva poduzeća i zadovoljenje potreba i želja ciljnih tržišta. Na poveznici možete pronaći još informacija o Marketing mixu. Potaknite učenike da riješe kviz koji je sastavni dio interaktivnog sadržaja.
Učenike podijelite u grupe, a svakoj grupi osigurajte za rad papir formata A3 i flomastere. Sve grupe izrađivat će marketinški miks za isti proizvod: limunadu. Obratite im pozornost na to da prvo odrede ciljanu skupinu kojoj proizvod žele prodati, a nakon toga razrade ostale varijable.
Prije samog početka rada, zajednički izračunajte okvirne troškove za izradu jedne litre limunade, ali naglasite da ih, s obzirom na svoje ciljane grupe, mogu mijenjati (npr. korištenje ekološki proizvedenih limuna, dodavanje raznih dodataka i sl.). Ukratko im predstavite na koji se način kreira cijena nekog proizvoda i objasnite formulu za njezino određivanje. Detalje o kalkulaciji cijene možete saznati gledajući videozapis iz interaktivnog sadržaja Kalkulacija cijene temeljena na troškovima.
Nakon što završe s radom, predstavnici svake grupe prezentiraju izrađeni plan. Tijekom prezentacije, učitelj fotografira sve plakate i u digitalnom alatu Tricider kreira diskusiju u koju postavlja slike radova svih grupa. Nakon prezentacija svih grupa, diskusiju poveznicom podijelite s učenicima i uputite ih da glasaju za jedan (ne vlastiti) marketinški miks. Potaknite ih da, osim glasanja, argumentirano komentiraju radove ostalih grupa (pros i cons). Projicirajte diskusiju i zajedničkom raspravom prokomentirajte sve radove.
Naglasite im da su, nakon proizvodnje i prodaje, dužni pridržavati se i zakonskih propisa prema kojima moraju platiti porez na dodanu vrijednost (PDV) u iznosu od 25 %. Zadajte im da unutar svojih grupa izračunaju koliki je iznos poreza koji moraju platiti za svaku prodanu limunadu. Obratite im pozornost na to da su oni već kreirali cijene za svoj proizvod, tako da troškove poreza moraju podmiriti iz dobivenih prihoda, a ne smiju povećavati prodajnu cijenu. Nakon što učenici po grupama izračunaju tražene vrijednosti, zajednički raspravite jesu li na pravilan način primijenili postotni račun te im objasnite utvrđivanje traženog postotnog iznosa.
U uvodnom dijelu ispitajte razumije li svaki učenik značenje pojedine varijable (posebno učenici s intelektualnim teškoćama).
S učenicima razradite generalni plan izvođenja aktivnosti (primjerice, ciljana skupina, vrsta limunade, trošak/cijena limunade, prezentacija izrađenog plana, diskusija o planovima, komentiranje radova grupa, izračun poreza na dodanu vrijednost), što će dobro doći svim učenicima, a posebno onima s ADHS-om i PSA-om. Ispitajte razumiju li učenici načine rada po svakoj sastavnici i po potrebi im pojasnite ili pružite podatke koji su im potrebni, primjerice za izračun cijene limunade ili poreza na dodanu vrijednost.
Učenicima kojima je to potrebno, za rad unutar grupe osigurajte podršku vršnjaka koju mogu pružiti u odnosu na izvođenje pojedinih dijelova aktivnosti (učenicima s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima). Učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučne opise vizualnih prikaza. Učenicima s intelektualnim teškoćama namijenite zadatke ili dijelove aktivnosti koje mogu uspješno samostalno izvesti. Svima osigurajte dovoljno vremena za pripremu i sudjelovanje u diskusiji, za što im možete ponuditi pitanja (primjerice, učenicima s jezično-govornim teškoćama, intelektualnim teškoćama, PSA-om i ADHD-om).
Zainteresiranim učenicima predložite da pretraživanjem materijala na internetu istraže što sve obuhvaća digitalni marketing. Uputite ih da obrate pozornost na tehnike i strategije digitalnog marketinga. Neka saznaju kako se digitalni marketing mjeri. Rezultate svog rada neka prikažu prezentacijskim alatom PowerPoint Online iz sustava Microsoft Office 365 i prezentiraju ostalim učenicima u razredu na nekom od idućih sati.
Podijelite učenike u četiri grupe te ih upitajte vide li oni sebe jednog dana kao poduzetnike i što to za njih znači. Raspravite koliko je bitan geografski položaj nekog poduzeća i jesu li za neke grane poduzetništva bitniji ljudski kapaciteti ili prostorni (lokacija).
Svakoj grupi dodijelite jednu poduzetničku granu, npr. drvna industrija, IKT industrija, tekstilna industrija i poljoprivreda. Neka u grupi promisle čime bi se njihovo poduzeće bavilo u zadanoj grani industrije.
Uputite ih da promisle o tome gdje bi u Hrvatskoj njihovo poduzeće bilo smješteno te koliko bi im radnika bilo potrebno i kojih kvalifikacija. U virtualnoj učionici u MS Teams podijelite im sljedeće poveznice: Analiza županija 2018, Indeks gospodarske snage županija, Plaće na pozicijama, Uvjeti za obavljanje djelatnosti.
Svaka grupa istražuje koje uvjete za obavljanje djelatnosti mora ispoštovati, istražuju indeks razvijenosti županija, kakve su prosječne plaće po županijama, broj nezaposlenih, koliko iznosi prosječna plaća potrebnih radnika, koja županija zadovoljava prostorne (npr. prometna povezanost s većim tržištima) ili gospodarske (npr. dostupnost resursa) uvjete za njihovu djelatnost i sl.
Na temelju dobivenih podataka, odlučuju se za županiju (lokalnu zajednicu) u kojoj će pozicionirati svoju djelatnost, ali tako da izdaci za radnike budu najpovoljniji. Uspoređuju nekoliko županija te u postotku izražavaju za koliko će posto ponuditi veću plaću radnicima od prosječne plaće u toj županiji, za koju će se prosječnu plaću u toj struci odlučiti kako bi privukli najkvalitetnije radnike i sl.
Svoje izračune i zaključke pripremaju u obliku prezentacije u PowerPointu te prezentiraju pred razredom obrazlažući koji su bili razlozi za odabir određene županije. Povedite raspravu o važnosti poznavanja takvih podataka pri odabiru geografskog položaja za pozicioniranje poduzeća te koliko je ljudski potencijal bitan u cijeloj priči.
Nakon uvodnog razgovora, učenicima prikažite dva usporedna prikaza poduzetništva na dvjema različitim lokacijama u Hrvatskoj s podacima koje će oni kasnije istraživati pa temeljem analize podataka povedite raspravu o značaju prostornih i ljudskih resursa. Nakon toga, učenike upoznajte s planom i slijedom aktivnosti (pogodno za sve učenike, posebno one s ADHD-om, PSA-om i intelektualnim teškoćama).
Unutar grupa možete učenike grupirati u parove s vršnjacima (primjerice, učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, s teškoćama čitanja i pisanja). Vezano uz istraživanje sadržaja po svakoj planiranoj poveznici, učenicima dajte slijedom vrlo jasne naputke i dogovorite njihove pojedinačne zadaće. Učenicima s teškoćama čitanja, jezično-govornim teškoćama, oštećenjima vida te intelektualnim teškoćama izdvojite dijelove teksta koje će čitati. Uvećajte ih ili grafički uredite primjereno njihovim potrebama i pridružite pitanja čiji će odgovori doprinijeti radu njihove grupe. Prije planiranih izračunavanja (primjerice postotak izračuna prosječne plaće), poželjno je da učenici navedu podatke i postupak izračuna kako bi preduhitrili moguće pogreške (važno za sve učenike, a osobito učenike s ADHD-om, PSA-om i intelektualnim teškoćama).
U svrhu prezentacije, učenicima možete ponuditi pitanja kako bi se pripremili za dio svog izlaganja (osobito učenici s jezično-govornim teškoćama, ADHD-om, PSA-om te intelektualnim teškoćama). Pitanja možete predvidjeti i za potrebe njihova uspješnijeg sudjelovanja u raspravi.
Ispitajte znaju li se učenici snalaziti u virtualnoj učionici u MS Teamsu (posebno učenici s intelektualnim teškoćama i PSA-om) te korištenju digitalnog alat PowerPoint. Prema potrebi, pojasnite slijedom koraka način rada, provjerite razumijevanje i osigurajte podršku u radu.
Učenici dorađuju rad svoj grupe, i to na način da izračunavaju kolike bi doprinose (zdravstveno, mirovinsko, porez, prirez) njihovo poduzeće moralo izdvajati za sve zaposlene radnike. Izvješće izrađuju u Excel Online proračunskoj tablici koju mogu izraditi kao novi dokument u virtualnoj učionici u MS Teams (pod karticom Datoteke).
Upitajte učenike znaju li imenovati neku od privatnih tvrtki i njihove vlasnike, bilo da je riječ o maloj tvrtki ili velikoj, a za koje znaju da su u privatnom vlasništvu. U razgovoru s učenicima skrenite im pozornost na to da svaki uspješan poduzetnik treba imati neke poduzetničke vještine i razgovarajte s njima o kojim se vještinama radi. Uputite učenike da će pogledati video What is an entrepreneur? u kojem će više saznati o nekoliko poduzetničkih vještina. Podijelite učenike u četiri grupe i uputite ih da će tijekom gledanja videoisječka voditi bilješke o jednoj vještini (attitude, creativity, relationships, organization). Učenike navedite da opišu jednu od vještina u nekoliko rečenica navodeći naziv vještine te njezin kratak opis u zajedničkom dijelu razredne OneNote bilježnice, u kojoj pripremite zasebne stranice prema broju grupa.
Uputite učenike da će sada pogledati video Young entrepreneurs success stories u kojem se opisuju uspješni prijavitelji poslovnih ideja i korištenje jednog od izvora financiranja. Svi učenici zajedno gledaju prvih 40 sekundi videa, dok se za dalje dijele u grupe: grupa 1 (0:42 Snail farming), grupa 2 (6:05 Photography), grupa 3 (11:08 Business plan), grupa 4 (15:40 Music). U kreiranju poveznica možete koristiti alat Youtube Start End u kojem možete odrediti vrijeme početka odnosno završetka videa i kreirati odgovarajuću poveznicu na taj dio Youtube videa. Provjerite razumijevanje pogledanog isječka i uputite učenike da dvjema rečenicama opišu poduzetničku priču koju su gledali u OneNote bilježnicu. Po završetku rada, ukratko predstavljaju svoje bilješke ostalim grupama.
U razgovoru s učenicima, navedite ih da opišu jednu poduzetničku ideju koja im se čini da će poboljšati rad škole (npr. uređenje školskog vrta, pokretanje nove izvannastavne aktivnosti za učenike, osmišljavanje nove destinacije za školsku ekskurziju koju učenici razrađuju ili projekt provođenja slobodnog vremena u prostoru škole). Uputite ih da će za ideje koristiti alat za izradu digitalnog platna Canvanizer (General, Feedback Canvas). Uputite ih da u grupama od po četiri člana razrade jednu ideju i pokušaju zamisliti pozitivne i negativne strane te ideje kako bi unaprijed predvidjeli početne rizike. Nakon što to sami naprave za svoje ideje, dijeljenjem digitalnog platna uputite ostale učenike da dopisuju pozitivne i negativne strane svake od tih ideja ostalih učenika te da komentiraju rizike na koje su naišli i kako su ih otklonili.
Prije gledanja videa, sažeto prepričajte njegov sadržaj, istaknite nove riječi i njihova značenja (uputno za učenike s oštećenjima sluha, PSA-om, ADHD-om i intelektualnim teškoćama). Učenicima s oštećenjima vida osigurajte ključne opise vizualnih prikaza na videima.
U svrhu vođenja bilješki tijekom gledanja videa, učenike prema potrebi organizirajte u parove ukoliko im je vođenje bilježaka uz istovremeno gledanje videa zahtjevno.
U paru mogu raditi opis jedne poduzetničke vještine, poduzetničke priče i poduzetničku ideju za poboljšanje rada škole, što će zapisivati vršnjak s kojim su u paru (uputno osobito za učenike s oštećenjima vida, teškoćama pisanja, intelektualnim teškoćama)
Prema potrebi, demonstrirajte upotrebu planiranog digitalnih alata Canvanizer i provjerite način njegove upotrebe.
Uputite učenike da koristeći alat Canvanizer (business model) odgovore na sva pitanja u stvaranju poduzetničkog platna, kako bi još detaljnije dali odgovore za svoju poslovnu ideju.
Poduzetnik.biz (2020). Kako biti mladi poduzetnik (28.12.2020.).
Poduzetnik.biz (2020). Učite djecu poduzetništvu (28.12.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.