European Union flag

Raznolikost biljnih i životinjskih stanica

ZADATAK 1
Istraživačko pitanje:
Kako su stanice lista prilagođene svojim ulogama?

Pretpostavka:
Pretpostavite koje stanice lista navedene u tablici  imaju, a koje nemaju kloroplaste te jesu li stanice međusobno gusto zbijene ili među njima postoje veći međustanični prostori. Prepišite tablicu u bilježnice te zatim za kloroplaste u tablicu upišite jednu od tri mogućnosti: nema ih; ima ih malo; ima ih puno. Za međustanične prostore upišite jednu od dvije mogućnosti: gusto zbijene stanice; rahlo raspoređene stanice. U bilježnicama obrazložite svoje pretpostavke.

vrsta stanica kloroplasti međustanični prostori obrazloženje                 
stanice epiderme      
stanice asimilacijskog sloja      
stanice transpiracijskog sloja      

 

Istraživanje:
Napravite mikroskopski preparat poprečnog prereza lista i promotrite ga svjetlosnim mikroskopom. Nacrtajte i označite različite slojeve lista i usporedite brojnost kloroplasta i međustanične prostore na preparatima s vašim pretpostavkama.

U bilježnicu zapišite zaključak.
 

ZADATAK 2
Istraživačko pitanje:
Koji organ je građen od raznolikijih tkiva (stanica) - mozak ili želudac?

Pretpostavka:
Prisjetite se koje su uloge mozga i želudca u životinja i pretpostavite koje sve vrste tkiva izgrađuju te organe. Obrazložite svoje pretpostavke. U bilježnicu prepišite i popunite tablicu.

organ vrste tkiva obrazloženje
     
     

 

Istraživanje:
Proučite trajne mikroskopske preparate mozga i želudca i pretražite dostupnu literaturu kako bi provjerili točnost svojih pretpostavki.

U bilježnicu zapišite zaključak.
 

Natrag