OneNote – savjeti i trikovi: Razredni suradnički projekt
- Razina digitalnih kompetencija: Napredna
- Područje digitalnih kompetencija: Učenje i poučavanje
- Trajanje: 7 minuta
- 1 od 8
Sabina je razrednica osmoga razreda koji se, kao i većina učenika njihove dobi, na kraju svog osnovnoškolskog obrazovanja, suočavaju s poteškoćama oko odluke koju srednju školu upisati i koje zanimanje odabrati. Nedavno je sudjelovala na jednom online tečaju na kojemu je upoznala aplikaciju OneNote koja omogućuje suradnju učenicima i učiteljima u sigurnom online okruženju. Odlučila je primijeniti stečeno znanje tako da OneNote koristi za cjelogodišnji razredni projekt koji će njezinim učenicima pomoći oko odabira budućeg zanimanja.
OneNote bilježnica i dijeljenje pristupa s učenicima
Bilježnica za predmete u programu OneNote (engl. OneNote Class Notebook) dostupna je osobama koje imaju skole.hr račun u okviru Office 365 za škole. U programu OneNote moguće je izraditi tzv. bilježnice kao i bilježnice za predmete. Sabina je stvorila OneNote bilježnicu za svoj razred, koju je nazvala Digitalna knjiga zanimanja.
Bilježnica za predmete u programu OneNote organizirana je u tri dijela:
Bilježnice učenika
privatni prostor nastavnika i svakog pojedinačnog učenika. Nastavnici mogu pristupiti svakoj bilježnici učenika, dok učenici mogu vidjeti samo vlastitu.
Biblioteka sadržaja
prostor samo za čitanje u kojem nastavnici učenicima mogu omogućiti zajedničko korištenje radnih materijala.
Prostor za suradnju
prostor koji svim sudionicima na predmetu omogućuje zajedničko korištenje, organizaciju i suradnju.
Pristup bilježnici učiteljica Sabina omogućila je učenicima odabirom opcije zajedničko korištenje putem njihovih @skole.hr adresa e-pošte.
Nakon otvaranja podijeljene OneNote bilježnice, svaki je učenik dobio svoj privatni odjeljak unutar nje.
Davanje uputa za projektni zadatak u prostoru za suradnju
Nakon stvaranja OneNote bilježnice Digitalna knjiga zanimanja i omogućavanja pristupa svim učenicima iz razreda, Sabina je u odjeljku biblioteka sadržaja napisala učenicima upute za rad na projektu, postavila im je poveznice na stranice gdje mogu potražiti potrebne informacije, kao i multimedijske sadržaje koji će im pomoći u radu, istraživanju i prikupljanju informacija.
Za svaki novi korak tijekom rada na projektu, Sabina je dodavala novi odjeljak u biblioteku sadržaja kako bi učenicima svi zadatci na kojima trenutno rade bili pregledniji, zajedno s multimedijskim sadržajima i uputama za rad. Kako učenici imaju samo mogućnost čitanja sadržaja u ovom odjeljku, Sabina je mogla biti mirna i bez brige da će netko od učenika obrisati ili mijenjati učitani sadržaj.
Učenici su sve rezultate istraživanja o odabranom zanimanju postavljali u svoje privatne bilježnice, kojima je, osim njih samih, pristup imala i učiteljica Sabina te je tako mogla provjeriti kako učenici napreduju i je li im potrebna pomoć. Također, mogla im je i ostaviti povratnu informaciju o njihovom napretku.
Stvaranje odjeljka Digitalna knjiga zanimanja i pojedinačni rad učenika na stranicama
Nakon provedenog istraživanja i prikupljanja materijala o odabranom zanimanju te izrade digitalnih sadržaja u drugim alatima (prezentacije, tekstualni dokumenti, videozapisi itd.), učenici su upućeni da otvore prostor za suradnju i odjeljak Digitalna knjiga zanimanja kojega je stvorila njihova učiteljica Sabina. Prostor za suradnju dostupan je svima u razredu, a svi članovi razreda mogu čitati ili pisati na bilo kojem mjestu u ovom dijelu bilježnice.
U tome su odjeljku učenici kreirali vlastite stranice te ih imenovali prema odabranom zanimanju. Svatko od njih uredio je sadržaj na kreiranoj stranici dodavanjem teksta, umetanjem poveznica i drugih multimedijskih sadržaja te su tako zajednički izradili digitalnu knjigu o zanimanjima.
Zaključak
OneNote je moćan alat kad je riječ o virtualnoj suradnji. Njegova je prednost što omogućuje suradnju učenika i učitelja u sigurnom i zaštićenom virtualnom prostoru. Mogućnost stvaranja privatnog sadržaja svakog učenika kojemu samo oni i učitelj imaju pristup, daje učitelju veću mogućnost praćenja rada te mogućnost davanja povratne informacije učeniku, bilo u obliku teksta ili audiozapisa, a učenicima omogućuje bolje upravljanje vlastitim učenjem i preuzimanje odgovornosti za njega. Nadalje, prostor za zajednički rad omogućuje rad na zajedničkim projektima, a mogućnost učitavanja multimedije na stranice sadržajno obogaćuje svaku OneNote bilježnicu te odgovara individualnim potrebama svakog učenika, kao i njihovim stilovima učenja.
Provjerite naučeno
Naučili ste:
- kako stvoriti OneNote bilježnicu i podijeliti ju s učenicima
- kako pratiti individualni rad učenika na projektu i davati im povratnu informaciju
- koje je sve sadržaje moguće postaviti u OneNote bilježnicu
- kako koristiti OneNote bilježnicu za suradnički rad na razrednom projektu
- koje su prednosti OneNote bilježnice kao alata za suradnju u virtualnom okruženju