Učitavanje

4. Socijalni odnosi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objasniti obilježja pojedinaca i uvjete koji povećavaju vjerojatnost javljanja prosocijalnog ponašanja
  • objasniti vrste sukoba i nastanak sukoba
  • razlikovati vrste ponašanja u sukobu (pasivno, agresivno i asertivno)
  • na primjerima objasniti načine rješavanja sukoba po modelu dvostruke brige
  • objasniti pojmove emocionalna i socijalna inteligencija te njihovu važnost za svakodnevni život
  • objasniti pojam prosocijalno ponašanje i motive za pomaganje drugima
  • opisati korake u prosocijalnom ponašanju (“stablo odluke”)

Socijalna i emocionalna inteligencija. Transkript: .

4. Socijalni odnosi

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • objasniti obilježja pojedinaca i uvjete koji povećavaju vjerojatnost javljanja prosocijalnog ponašanja
  • objasniti vrste sukoba i nastanak sukoba
  • razlikovati vrste ponašanja u sukobu (pasivno, agresivno i asertivno)
  • na primjerima objasniti načine rješavanja sukoba po modelu dvostruke brige
  • objasniti pojmove emocionalna i socijalna inteligencija te njihovu važnost za svakodnevni život
  • objasniti pojam prosocijalno ponašanje i motive za pomaganje drugima
  • opisati korake u prosocijalnom ponašanju (“stablo odluke”)
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Ja i drugi - Ishodi učenja: raspravljati o različitim čimbenicima koji utječu na odnose pojedinca i drugih, raspravljati o različitim vrstama socijalnih utjecaja na ponašanje pojedinca
    1. Videolekcija 4.1: Socijalna percepcija - Ishodi učenja: objasniti važnost neverbalne komunikacije, navesti najčešće znakove neverbalne komunikacije, objasniti utjecaj osobne jednadžbe i implicitnih teorija ličnosti na stvaranje dojmova, objasniti samoispunjavajuće proročanstvo, objasniti kako zaključujemo o uzrocima ponašanja drugih ljudi (atribucije) i osnovnu atribucijsku pogrešku te atribucije u vlastitu korist, navesti i na primjerima objasniti pogreške do kojih dolazi kod stvaranja dojmova o drugim ljudima, objasniti selektivnost percepcije
    2. Videolekcija 4.2: Stavovi, stereotipi i predrasude - Ishodi učenja: objasniti pojam stava i na primjeru imenovati sastavnice stava, objasniti način formiranja stavova, objasniti kognitivnu disonancu, objasniti pojam stereotipa i njihov nastanak, objasniti pojam predrasuda i njihov nastanak, objasniti utjecaj stavova, stereotipa i predrasuda na kognitivne procese i emocije te njihovu otpornost na promjene, raspravljati kako se može utjecati na smanjenje stereotipa i predrasuda u vlastitom životu
    3. Videolekcija 4.3: Utjecaj prisutnosti drugih ljudi i utjecaj grupe - Ishodi učenja: na primjerima iz svakodnevnog života ili povijesti objasniti utjecaj socijalnih uloga na ponašanje pojedinca te pojam deindividuacije, navesti i objasniti način na koji možemo smanjiti utjecaj socijalnih uloga i socijalnih normi na ponašanje, na primjerima iz svakodnevnog života objasniti pojmove socijalna facilitacija, socijalno zabušavanje, difuzija odgovornosti i učinak broja promatrača, objasniti pojavu konformizma i njegove uzroke, navesti i objasniti načine na koje možemo smanjiti socijalno zabušavanje i učinak broja promatrača, na primjerima iz svakodnevnog života ili povijesti objasniti pojavu pokoravanja autoritetu, opisati najznačajnija istraživanja u području utjecaja socijalnih uloga na ponašanje (Zimbardo), konformizma (Asch) i pokoravanja autoritetu (Milgram) te raspravljati o etičnosti Zimbardovog i Milgramovih istraživanja, na primjerima iz svakodnevnog života objasniti uvjeravajuću komunikaciju (persuaziju) - načine na koje drugi ljudi nastoje utjecati na odluke, stavove ili ponašanje pojedinca, raspravljati o otpornosti na medijske i grupne pritiske