Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći primijeniti strategije letimičnoga i pomnog čitanja.
U potpunosti ću moći povezati informacije i ideje iz teksta sa svojim znanjem i iskustvom.
Djelomično ću moći čitati izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika u skladu s određenom svrhom.
U potpunosti ću moći razlikovati primarne i sekundarne izvore informacija.
U potpunosti ću moći čitati tekstove sa svrhom prikupljanja informacija radi njihove usporedbe prema pouzdanosti.
U potpunosti ću moći provjeriti pouzdanost izvora informacija prema autoru, nakladniku i godini izdanja.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Video. Transkript: Video.
S kojom svrhom učenik čita?
Koju strategiju čitanja učenik primjenjuje?
Kakav tekst učenik čita?
Pozivamo sve zainteresirane da se predbilježe na nasa.knjiznica.@knjiznica.hr, da bi osigurali svoje mjesto u klubu. Popis književnih djela koja će se čitati i analizirati oblikovat ćemo dogovorno, prema zajedničkim interesima. Sastanci kluba održavat će se jednom mjesečno, posljednjeg petka u mjesecu, u 19 sati u našoj knjižnici.
Ubiti pticu rugalicu, To Kill a Mockingbird, Harper Lee, 1960. izvor: Sandra Veić Sukreški, Natrag na lektiru! Čitaj knjigu. Blog. 26. 3. 2020.https://citajknjigu.com/blog/hrvatske-skole-mijenjaju-lice-lektire/natrag-na-lektiru (pristupljeno 7. 11. 2022.) Dosta je čudno da je ikada itko mogao izjaviti kako mu je ovaj roman težak, ali, sto ljudi, sto ćudi. Činjenica je da ovaj roman nikada ne stari. Doduše, jednom je jedna urednica rekla da je to roman o "nekakvim nemirima na jugu Amerike", ali, oh, kako je to površno. Dobro, nije pročitala roman... Jer, ovo je doista jedan od najboljih romana svih vremena, a uz to je nevjerojatno šarmantan.
Čitanje knjiga u aplikaciji Knjige na iPhoneu izvor: https://support.apple.com/hr-hr/guide/iphone/iphc1af7c57/ios U aplikaciji Knjige možete vidjeti knjige koje trenutačno čitate, koje želite čitati, kolekcije knjiga i ostalo. Sada čitate: Dodirnite za pristup knjigama i audioknjigama koje trenutačno čitate. Listajte prema dolje za prikaz knjiga i audioknjiga koje ste dodali u svoju kolekciju Želim pročitati i knjiga čiji ste uzorak pročitali. Također možete podesiti dnevne ciljeve čitanja i bilježiti knjige koje ste dovršili tijekom godine.
Ivan Slamnig: Bukoličnom, trijeznom čitaocu Čitaoče, teksta nema, ti si sam na startu, sve se stvara u tvom duhu, sude Bonn i Tartu.
Pozorno pogledajte sliku.
Odaberite točan odgovor.
TVRDNJA:
Ovo je primjer naslovnice s impresumom.
Pozorno pogledajte sliku.
Odaberite točan odgovor.
TVRDNJA:
Ovo je primjer kolofona.
Primarni izvori tekstovi su iz kojih su izravno crpljeni podatci. To mogu biti književni tekstovi poput romana Posljednji Stipančići Vjenceslava Novaka na koji se pozvao autor Krešimir Nemec u svojemu leksikonskom članku o Luciji Stipančić. Taj je primarni izvor jasno naznačio u podnožju (fusnosti) svojega teksta sa svim popratnim informacijama o godini izdanja i nakladniku.
Sekundarni izvori ostali su tekstovi kojima se autor služio pri donošenju svojih zaključaka na osnovi njihova pregleda, analize i usporedbe. Krešimir Nemec spominje književne tekstove E. A. Poea, M. Maeterlincka i G. D’Annunzija.
Procjena znanja
Autorstvo svakoga teksta jasno i uočljivo naznačuje se na
teksta.
Tekstovi iz kojih su izravno crpljeni podatci zovu se
izvori.
Pouzdanost izvora informacija provjeravamo prema autoru,
i godini izdanja.
Na osnovi informacija o izvoru (podataka o autoru i njegovoj stručnoj osposobljenosti za pisanje o temi te nakladniku koji je objavio tekst) provjeravamo
tekstova, odabranih za daljnje istraživanje, analizu ili donošenje zaključaka.
Skup podataka koji se odnose na mjesto i vrijeme tehničke izradbe publikacije ili dokumenta te na fizičke ili pravne osobe koje su u toj izradbi surađivale zove se
Tema 1: Receptivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom izlagačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja.
Videolekcija 1.2: Najluđa knjiga hrvatske književnosti u svemiru? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati tipične dijelove pogovora., U potpunosti ću moći vrednovati informacije., U potpunosti ću moći povezivati nove informacije s postojećim znanjima i iskustvima te stvarati novo znanje., U potpunosti ću moći organizirati ključne pojmove logično i pregledno, izdvajati bitno od nebitnog., Djelomično ću moći opisati simboličku vrijednost književnoga ili diskurzivnog teksta za hrvatski kulturni krug i baštinu., U potpunosti ću moći uočiti i tumačiti obilježja pogovora na primjeru., U potpunosti ću moći razlikovati literarno i informacijsko čitanje., U potpunosti ću moći analizirati učinkovitost metoda i tehnika kojima se koristite pri pretraživanju izvora i organizacije informacija.
Videolekcija 1.3: Može li se vođenim čitanjem izboriti druga šansa? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno i kritički vrednovati ideje., U potpunosti ću moći uočiti međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti., Djelomično ću moći razlikovati leksičke slojeve općeuporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći objašnjavati jezična i govorna obilježja slušanoga teksta., U potpunosti ću moći analizirati strukturna obilježja teksta služeći se prethodno stečenim znanjima o svrsi i funkciji strukture teksta., U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste izlagačkih tekstova u skladu s određenom svrhom slušanja i namjeni., Moći ću opisati osobine podcasta., Moći ću odrediti temu razgovora., Moći ću navesti obilježja odslušanog teksta., Moći ću prepoznati obilježja aktivnog slušanja., Moći ću primijeniti obilježja aktivnog slušanja.
Videolekcija 1.4: O čemu govore polaznici 39. govorničke škole „Ivo Škarić“? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočavati i tumačiti obilježja javnog govora na primjeru., U potpunosti ću moći vrednovati informacije., U potpunosti ću moći slušati pitanja radi razumijevanja i davati odgovore., U potpunosti ću moći prepoznati dijelove slušanoga govora., Moći ću uočiti i razlikovati govorna i negovorna obilježja., Moći ću vrednovati informacije i davati odgovore., Moći ću opisati vrste govora., Moći ću uočiti važnost dijelova govora., Moći ću uočiti vrste i obilježja govora.