Učitavanje

1. Kako dobro utkati rečenice u tekst?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći razlikovati tekstna vezna sredstva, konektore i modifikatore.
  • U potpunosti ću moći usporediti linearnu i paralelnu tekstnu vezu.
  • U potpunosti ću moći razlikovati tekst i diskurs.
  • U potpunosti ću moći primjenjivati sintaktička znanja u oblikovanju teksta.
  • U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja.
  • Moći ću prepoznati obilježja rečenice.
  • Moći ću razlikovati tekstna vezivna sredstva.
  • Moći ću prepoznati načine povezivanja teksta.

Procjena znanja

Odredite je li tvrdnja točna.

Tekst je organizacijska jedinica riječi viša od rečenice i povezana ukupnim smislom. 

Odredite je li tvrdnja točna.

Tekst i diskurs uvijek znače isto.

Koja je vrsta vezivnoga tekstnog sredstva upotrijebljena u sljedećim rečenicama? 

Htio sam učiti. Ali nisam imao vremena. 

Koja je vrsta vezivnoga tekstnog sredstva upotrijebljena u sljedećim rečenicama? 

Dobro smo igrali. Nažalost, to nije bilo dovoljno za pobjedu. 

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Dva glavna načina na koji se rečenice unutar teksta mogu međusobno povezivati jesu 

.

1. Kako dobro utkati rečenice u tekst?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći razlikovati tekstna vezna sredstva, konektore i modifikatore.
  • U potpunosti ću moći usporediti linearnu i paralelnu tekstnu vezu.
  • U potpunosti ću moći razlikovati tekst i diskurs.
  • U potpunosti ću moći primjenjivati sintaktička znanja u oblikovanju teksta.
  • U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja.
  • Moći ću prepoznati obilježja rečenice.
  • Moći ću razlikovati tekstna vezivna sredstva.
  • Moći ću prepoznati načine povezivanja teksta.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 4: Jezik u funkciji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati rečenice u tekstu i primijeniti sintaktička znanja pri njegovu oblikovanju., U potpunosti ću moći razlikovati leksičke slojeve općeuporabnoga leksika hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći usporediti organske govore hrvatskoga jezika s hrvatskim standardnim jezikom na uporabnoj razini., Djelomično ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
    1. Videolekcija 4.2: Što je zajedničko svim rečenicama? Po čemu su posebne? - Ishodi učenja: U potpunosti ću se moći upoznati s rečenicama po sastavu., U potpunosti ću moći razlikovati složene rečenice., U potpunosti ću moći analizirati nezavisnosložene, zavisnosložene i višestruko složene rečenice., U potpunosti ću moći primijeniti pravila o pisanju složenih rečenica., U potpunosti ću moći se upoznati s vrstama složenih rečenica., U potpunosti ću moći primijeniti norme hrvatskog jezika., Moći ću odrediti obilježja složenih rečenica., Moći ću primijeniti pravila o pisanju zareza u rečenicama., Moći ću odrediti vrstu nezavisnosloženih rečenica., Moći ću odrediti vrste zavisnosloženih rečenica., Moći ću analizirati višestrukosloženu rečenicu.
    2. Videolekcija 4.3: Poredak je bitan! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati neobilježeni, obilježeni i obvezni red riječi., U potpunosti ću moći uočavati položaj nenaglasnica ili klitika u obveznom redu riječi., U potpunosti ću moći znati objasniti pravila standardnoga jezika o položaju klitika., U potpunosti ću moći samovrednovati proces učenja i svoje rezultate, procjenjivati ostvareni napredak te na temelju toga planirati buduće učenje., U potpunosti ću moći učiti o tome koliko se propisana pravila standardnoga jezika o položaju enklitika razlikuju od jezičnoga uzusa govorenoga hrvatskoga jezika, odnosno govora u svakodnevnim i jednostavnim komunikacijskim situacijama., Moći ću utvrditi pravilan poredak riječi u rečenici., Moći ću razlikovati neobilježeni i obilježeni red riječi., Moći ću uočiti pogreške u pisanju zanaglasnica.