Učitavanje

5. Kad smo postali neosjetljivi na osjetljive?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja drame.
  • U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja.
  • Moći ću prepoznati značajke drame Fragile!.
  • U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna i izrazna obilježje drame Fragile!.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati.
  • Moći ću prepoznati stvaralaštvo Tene Štivičić.
  • Moći ću prepoznati tematiku drame Fragile!.
  • Moći ću uočiti obilježja drame.
  • Moći ću prepoznati stilska obilježja drame i ulogu jezika u drami.

Pažljivo pročitajte tekst pa odgovorite na pitanja. 


MICHI: Marko, sine, karta Europe...


MARKO: ...se mijenja iz dana u dan. Znam.


MICHI: „... iz dana u dan“. Izvrsno. Stvarno ide sve tečnije. Vrijeme je za akciju.


MARKO: Kako?


MICHI: Kako?! Sad će svi ti ljudi navaliti u Britaniju. Neki da rade, neki kao turisti, a neki za srećom. I svi će misliti: Lako je, sad smo jedno! Ali, ha-ha, iznenađenje, misliš da će Engleska reći: Dobrodošli, braćo, što mogu učiniti za vas? Oće k..!


MARKO: (glumi naivnost): Ne... misliš?


MICHI: Tad nastupamo mi. Proširimo posao. Nudimo sobe, nudimo zabavu, nudimo „utjehu”, možda hranu. 


 Što Michi vidi u promjeni karte Europe?

Kakav je ton razgovora?

Želi li Michi zaraditi novac na pošten način?

Procjena znanja

Koju je nagradu dobila Tena Štivičić za dramu Nemreš pobjeć od nedjelje?

Odredite točnost tvrdnje. 

Drama Fragile! socijalna je drama.

O kojim temama u drami Fragile! progovara Tena Štivičić? (Više je točnih odgovora.)

Izbacite uljeza. 

U drami Fragile! uočavam dramska obilježja kao što su popis likova, upute glumcima (didaskalije), opisi prostora, podjela na činove.

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

U funkciji sadržaja u drami Fragile! jest 

.

5. Kad smo postali neosjetljivi na osjetljive?

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći prepoznati obilježja drame.
  • U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja.
  • Moći ću prepoznati značajke drame Fragile!.
  • U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna i izrazna obilježje drame Fragile!.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati.
  • Moći ću prepoznati stvaralaštvo Tene Štivičić.
  • Moći ću prepoznati tematiku drame Fragile!.
  • Moći ću uočiti obilježja drame.
  • Moći ću prepoznati stilska obilježja drame i ulogu jezika u drami.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 10: Drama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
    1. Videolekcija 10.1: Što su radili obijesni mladići oko 1500-e? – studija jednog (ne)sretnog slučaja - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj komedije., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći objasniti važnost nenasilja i kritičkoga odnosa prema vlastitu ponašanju., U potpunosti ću moći analizirati Novelu od Stanca na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz dramske vrste., U potpunosti ću moći opisati renesansno razdoblje u kojem je nastala Novela od Stanca., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja stilske formacije i dominantne književne poetike u renesansnoj komediji., U potpunosti ću moći tumačiti izdvojene pojedinosti koje čitatelja potiču na razmišljanje., Moći ću analizirati kompoziciju Novele od Stanca., Moći ću analizirati sadržajnu razinu Novele od Stanca., Moći ću analizirati stih Novele od Stanca.
    2. Videolekcija 10.2: Zašto je smiješno nekad tužno? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati različite postupke iskazivanja smiješnoga., U potpunosti ću moći analizirati postupke iskazivanja smiješnog na ulomku iz komedije Dundo Maroje., U potpunosti ću moći opisati obilježja snalažljivog sluge plautovskog tipa na primjeru Pometa., U potpunosti ću moći uočiti uporabu stilskih sredstava za iskazivanje smiješnoga u medijskome tekstu.
    3. Videolekcija 10.3: Što ako je život samo san? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj drame., U potpunosti ću moći povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći tumačiti izdvojene pojedinosti koje čitatelja potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći objasniti važnost nenasilja i kritičkoga odnosa prema vlastitu ponašanju., U potpunosti ću moći analizirati dramu Život je san na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz dramske vrste., U potpunosti ću moći opisati barokno razdoblje u kojem je nastala drama Život je san., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja stilske formacije i dominantne književne poetike u baroknoj drami., Moći ću razvrstati književnopovijesna razdoblja kronološki., Moći ću prepoznati končeto kao stilsko obilježje baroka., Moći ću prepoznati žanrovska obilježja dramskog teksta.
    4. Videolekcija 10.4: Determinirana usudom, osuđena na ljubav - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati mit o Fedri., U potpunosti ću moći interpretirati na odlomcima tragediju Fedra Jeana Racinea., U potpunosti ću moći odrediti obilježja klasicističke tragedije., U potpunosti ću moći usporediti mit i književno djelo., U potpunosti ću moći komentirati postupke lika., U potpunosti ću moći navesti svoje mišljenje o postupcima likova., Moći ću odrediti motive mita o Fedri., Moći ću prepoznati teme mitova., Moći ću odrediti obilježja djela., Moći ću opisati osobine likova., Moći ću utvrditi povijesno razdoblje.