Učitavanje

1. Stvaralački preoblikujte pjesmu u prozni tekst

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći objasniti što je kreativni proces.
  • U potpunosti ću moći stvaralački preoblikovati baroknu pjesmu Džive Bunića Vučića u suvremenu priču.
  • U potpunosti ću moći razlikovati poetske i prozne tekstove te uočavati glavna obilježja poezije i proze.
  • U potpunosti ću moći uočiti što je kreativno pisanje.
  • U potpunosti ću moći kreativno izražavati vlastite osjećaje, ideje i misli.
  • Moći ću prepoznati glavne odrednice poezije.
  • Moći ću odrediti korake kreativnog procesa.
  • Moći ću analizirati pjesme Džive Bunića Vučića.
  • Moći ću oblikovati rad služeći se različitim tehnikama, oblicima izražavanja i medijima.
#1 Zadatak

Dovucite dijelove zadanih književnih tekstova u odgovarajuću rubriku: poetski ili prozni izraz.

Ponoć već je prošla, svjetlo mi se gasi, Na baršunu crnom leži teška noć; Čelom mi se truni spomen tvojih vlasi – Ljubavi daleka, kad ćeš, kad ćeš doć?
Djevojke zamišljenih očiju
nagle se grudima preko prozora.
Onda još pomisli: Mislio sam kako sam bogat jer imam jedinstven cvijet, a to je najobičnija ruža. Ta ruža i tri vulkana, što mi sežu do koljena i od kojih je jedan možda zauvijek ugašen, to mi ne daje prava da se smatram za odista prava princa…
Od naše ljubavi i sreće, Gle, zvijezde su večeras veće;
– Rekli ste da ćete plesati sa mnom ako vam donesem crvenu ružu – reče student. –
Evo najcrvenije ruže na svijetu. Večeras ćete je nositi kraj srca, a kad budemo plesali,
pričat će vam ona kako vas ljubim. Ali djevojka se namršti.
Izvjesno je ipak da samo ljubav na ovom svijetu čini čovjeka nužnim. Osjećam da bi me Lotte nerado izgubila, a djeca nemaju ništa drugo na umu nego da ću uvijek sutradan ponovno doći.
proza
poezija
Profesionalni videozapis. Transkript: Profesionalni videozapis.
Profesionalni videozapis. Transkript: Profesionalni videozapis.

Za one koji žele znati više

Pročitajte još jednu pjesmu Džive Bunića Vučića, pa je preoblikujte u prozni tekst. Budete li zadovoljni napisanim, pokažite tekst svojemu profesoru/profesorici Hrvatskoga jezika.

[21]

Blažen dan, hip i čas u ki me postavi

pod tvoju slavnu vlas, moguća Ljubavi!

Blažene tve strile, luk, trkač blažen tvoj,

blažene tve sile, cvil i plač blažen moj;

blaženi uzdasi kijem srce tuži me,

blaženi i drazi vezi kijem sveza me!

Blažena nad sve ino, mê dobro svakoje,

me blago jedino, slatka mâ gospoje!

U tebi môj rani našo se oni lik

u nijednoj ki strani ne bi se našo vik,

u tebi duša mâ slatku onu bogatu

za trude svê prima veselu svim platu.

Tim, silna Ljubavi, sve strijele ognjene

najbrže upravi mlađahna put mene.

Rani me i rani i strijela ne štedi

pokli ti môj rani slatki lijek odredi.

Er drugo ne želi srdačce stravljeno

negli lijek veseli i da je ranjeno.

Procjena znanja

Umjetnost riječi u svome pravom smislu najprije se javila u pjesničkom obliku.

Stih je bio sastavni oblik glavnih žanrova antike, srednjeg vijeka, pa čak i renesanse i klasicizma – epskih pjesama, tragedija, komedija...

Najveći je broj pjesama u Plandovanjima napisan u šestercu ili desetercu.

Poredajte korake kreativnog procesa od početnog do završnog.

1. iluminacija
2. verifikacija
3. inkubacija
4. preparacija

Usporedite li dvije pročitane pjesme Džive Bunića Vučića po broju slogova i po motivima, moći ćete lako povezati dijelove stihova u parove.

Blažen dan, hip i čas u ki me postavi
Blažene tve strile, luk, trkač blažen tvoj,

Izbacite uljeza.

Dopunite rečenice točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

U videozapisu knjižničar Dejan Šiptar govori o kreativnom

. Prvi je korak u tom procesu

ideja.

1. Stvaralački preoblikujte pjesmu u prozni tekst

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći objasniti što je kreativni proces.
  • U potpunosti ću moći stvaralački preoblikovati baroknu pjesmu Džive Bunića Vučića u suvremenu priču.
  • U potpunosti ću moći razlikovati poetske i prozne tekstove te uočavati glavna obilježja poezije i proze.
  • U potpunosti ću moći uočiti što je kreativno pisanje.
  • U potpunosti ću moći kreativno izražavati vlastite osjećaje, ideje i misli.
  • Moći ću prepoznati glavne odrednice poezije.
  • Moći ću odrediti korake kreativnog procesa.
  • Moći ću analizirati pjesme Džive Bunića Vučića.
  • Moći ću oblikovati rad služeći se različitim tehnikama, oblicima izražavanja i medijima.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 11: Stvaralačko izražavanje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove prema temi ili žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primijeniti književnoteorijske pojmove., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja., Djelomično ću moći stvaralački se izraziti prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
    1. Videolekcija 11.2: Kako iz proznog teksta stvoriti dramski prizor? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći stvoriti dramsku scenu., U potpunosti ću moći izraziti vlastiti doživljaj dramskog djela., Moći ću objasniti kreativnu tehniku., Moći ću izdvojiti elemente kriminalističkog žanra., Moći ću odrediti pripadnost autora književnom razdoblju., Moći ću odrediti tematiku i žanrovsku pripadnost Poeovih djela., U potpunosti ću moći primijeniti tehnike „Tko sam ja?“ i vizualna oluja ideja., U potpunosti ću moći usporediti prozni tekst i dramski tekst., U potpunosti ću moći analizirati odlomak romana.
    2. Videolekcija 11.3: Kako iz dramskog teksta dobiti filmski scenarij? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti kazališnu i filmsku umjetnost., U potpunosti ću moći razlikovati dramski tekst od teksta scenarija., U potpunosti ću moći primijeniti znanja o formi scenarija u oblikovanju teksta., U potpunosti ću moći pisati scenarij na temelju dramskoga teksta., U potpunosti ću moći isprobati različite nove postupke i tehnike pisanja., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., Moći ću prepoznati obilježja filmskog scenarija., Moći ću usporediti stilska sredstva medijskih tekstova., Moći ću prepoznati stilska izražajna sredstva filma.