Učitavanje

1. Pričigin (jer priča pričanjem oživi)

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću uočiti obilježja jezika Marka Marulića.
  • Moći ću odrediti geografsku i kulturnu pripadnost Pričigina.
  • Moći ću prepoznati pravila Pričigina.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje.
  • Moći ću prepoznati književnu vrstu kojoj pripada Judita.
  • Moći ću prepoznati motivaciju za pisanje Judite.
  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati važnost Judite kao književnog djela.
  • U potpunosti ću moći tumačiti važnost Pričigina za čitatelje, slušatelje i za cijeli Split.
  • U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema sadržaju kulturnih manifestacija, konkretno prema Pričiginu.

U kojem je razdoblju pisao Marko Marulić?

Na kojem je jeziku napisan epski spjev Judita?

U kojem je stoljeću napisana Judita?

Proslov glumačka interpretacija. Transkript: Proslov glumačka interpretacija.

Procjena znanja

Što je po vrsti djelo Judita?

Dopunite sljedeću tvrdnju točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Marko Marulić Juditom želi osokoliti i ohrabriti 

 u borbi protiv Turaka.

Izbacite uljeza.


Marko Marulić piše na:

Dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.

Pričigin je 

  Festival pričanja priča.

Odredite točnost sljedeće tvrdnje.


Pričigin ima četiri skupine pravila, a jedno od njih uključuje pljeskanje publike do iznemoglosti.

1. Pričigin (jer priča pričanjem oživi)

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Moći ću uočiti obilježja jezika Marka Marulića.
  • Moći ću odrediti geografsku i kulturnu pripadnost Pričigina.
  • Moći ću prepoznati pravila Pričigina.
  • U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje.
  • Moći ću prepoznati književnu vrstu kojoj pripada Judita.
  • Moći ću prepoznati motivaciju za pisanje Judite.
  • U potpunosti ću moći kritički vrednovati važnost Judite kao književnog djela.
  • U potpunosti ću moći tumačiti važnost Pričigina za čitatelje, slušatelje i za cijeli Split.
  • U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema sadržaju kulturnih manifestacija, konkretno prema Pričiginu.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 12: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet., U potpunosti ću moći usporediti organske govore hrvatskoga jezika s hrvatskim standardnim jezikom na uporabnoj razini.
    1. Videolekcija 12.2: Obiđite Dom Marina Držića - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati književnike kojima je posvećen muzej., Moći ću odrediti informacije o postavu muzeja., Moći ću odrediti temu postava muzeja., Moći ću analizirati obilježja Držićeva teatra., Moći ću odrediti naziv glumačke družine., U potpunosti ću se moći upoznati s muzejima posvećenim hrvatskim književnicima., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći odrediti muzejski postav muzeja Dom Marina Držića., U potpunosti ću moći odrediti okolnosti prikazivanja Držićevih predstava., U potpunosti ću se moći upoznati s glumačkim družinama koje su izvodila Držićeve predstave., U potpunosti ću se moći upoznati i odrediti kulturno-povijesni razvoj renesansnog Dubrovnika.
    2. Videolekcija 12.3: Croatia rediviva - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izražavati vlastito mišljenje., U potpunosti ću se moći upoznati sa smotrom Croatia rediviva., Moći ću odrediti pisce dijalektalne lirike., Moći ću odrediti jezik prvoga tiskanog rječnika., Moći ću izdvojiti najznačajniju kajkavsku lirsku zbirku., Moći ću opisati kulturnu manifestaciju Croatia rediviva., U potpunosti ću moći odrediti položaj dijalektalne književnosti tijekom povijesti., Moći ću odrediti razdoblje djelovanja ozaljskog književno-jezičnog kruga., U potpunosti ću se moći upoznati s autorima i temama dijalektalne književnosti.
    3. Videolekcija 12.4: Commedia dell'arte i Cest is d'Best - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati utjecaj komedije umijeća na kulturnu baštinu., Moći ću odrediti sadržajna obilježja dramskog teksta., Moći ću odrediti književnopovijesna obilježja teksta., Moći ću utvrditi obilježja javne kulturne manifestacije., U potpunosti ću moći prepoznati utjecaj tradicionalnih izvedbenih umjetnosti u suvremenim tekstovima i medijima., U potpunosti ću moći prosuđivati javnu kulturnu manifestaciju., U potpunosti ću moći usporediti obilježja commedie dell’arte s Goldonijevom komedijom., U potpunosti ću moći opisati obilježja commedie dell’arte., U potpunosti ću moći analizirati obilježja tipskih likova commedie dell’arte u drugim dramskim djelima.
    4. Videolekcija 12.5: Dokumentaristički pristup ljubavi u filmu - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati obilježja kratkometražnog filma., Moći ću prepoznati stilska izražajna sredstva filma., Moći ću prepoznati formalna obilježja filma., Moći ću objasniti naslov filma., Moći ću prepoznati obilježja dokumentarne metode., U potpunosti ću moći analizirati dokumentarni film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske dokumentarne metode., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja opisnoga filmskog izlaganja., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja asocijativne montaže., U potpunosti ću moći prosuđivati mogućnosti manipulacije medijskoga teksta.