Tema 12: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i obrazložiti stavove o književnom tekstu., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje životnoga stila primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz hrvatske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet., U potpunosti ću moći usporediti organske govore hrvatskoga jezika s hrvatskim standardnim jezikom na uporabnoj razini.
Videolekcija 12.1: Pričigin (jer priča pričanjem oživi) - Ishodi učenja: Moći ću uočiti obilježja jezika Marka Marulića., Moći ću odrediti geografsku i kulturnu pripadnost Pričigina., Moći ću prepoznati pravila Pričigina., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati književnu vrstu kojoj pripada Judita., Moći ću prepoznati motivaciju za pisanje Judite., U potpunosti ću moći kritički vrednovati važnost Judite kao književnog djela., U potpunosti ću moći tumačiti važnost Pričigina za čitatelje, slušatelje i za cijeli Split., U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema sadržaju kulturnih manifestacija, konkretno prema Pričiginu.
Videolekcija 12.2: Obiđite Dom Marina Držića - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati književnike kojima je posvećen muzej., Moći ću odrediti informacije o postavu muzeja., Moći ću odrediti temu postava muzeja., Moći ću analizirati obilježja Držićeva teatra., Moći ću odrediti naziv glumačke družine., U potpunosti ću se moći upoznati s muzejima posvećenim hrvatskim književnicima., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći odrediti muzejski postav muzeja Dom Marina Držića., U potpunosti ću moći odrediti okolnosti prikazivanja Držićevih predstava., U potpunosti ću se moći upoznati s glumačkim družinama koje su izvodila Držićeve predstave., U potpunosti ću se moći upoznati i odrediti kulturno-povijesni razvoj renesansnog Dubrovnika.
Videolekcija 12.4: Commedia dell'arte i Cest is d'Best - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati utjecaj komedije umijeća na kulturnu baštinu., Moći ću odrediti sadržajna obilježja dramskog teksta., Moći ću odrediti književnopovijesna obilježja teksta., Moći ću utvrditi obilježja javne kulturne manifestacije., U potpunosti ću moći prepoznati utjecaj tradicionalnih izvedbenih umjetnosti u suvremenim tekstovima i medijima., U potpunosti ću moći prosuđivati javnu kulturnu manifestaciju., U potpunosti ću moći usporediti obilježja commedie dell’arte s Goldonijevom komedijom., U potpunosti ću moći opisati obilježja commedie dell’arte., U potpunosti ću moći analizirati obilježja tipskih likova commedie dell’arte u drugim dramskim djelima.
Videolekcija 12.5: Dokumentaristički pristup ljubavi u filmu - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati obilježja kratkometražnog filma., Moći ću prepoznati stilska izražajna sredstva filma., Moći ću prepoznati formalna obilježja filma., Moći ću objasniti naslov filma., Moći ću prepoznati obilježja dokumentarne metode., U potpunosti ću moći analizirati dokumentarni film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske dokumentarne metode., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja opisnoga filmskog izlaganja., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja asocijativne montaže., U potpunosti ću moći prosuđivati mogućnosti manipulacije medijskoga teksta.