3. Koja je razlika između usmene i pisane rasprave?
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja.
U potpunosti ću moći uočavati pristranost i nepristranost izvora informacija.
U potpunosti ću moći analizirati jezična obilježja funkcionalnoga stila i tumačiti njihovu usklađenost s normom hrvatskoga standardnog jezika.
U potpunosti ću moći razvijati sliku o sebi.
U potpunosti ću moći razlikovati raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjeni.
U potpunosti ću moći tumačiti strukturna obilježja raspravljačkog teksta.
U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika.
U potpunosti ću moći uočiti i tumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
#1 Zadatak
Označite fotografiju koja prikazuje debatu.
Uvodni dio teksta potiče na razmišljanje o temi.
U raspravi se govori o tome da muzeji ne mogu biti zanimljiva mjesta za učenje i da muzealci nisu odgovorni za lošu posjećenost.
Svrha je rasprave educirati čitatelje i dokazati svoju postavljenu tezu:No, od svega čini mi se da je za relativno slab posjet većini muzeja odgovorno to što su izložbe u njima - dosadne.
Boljem razumijevanju teze pridonose dokazi koje autor iznosi.
Na kraju rasprave autor ne iznosi se zaključak i ne potvrđuje vlastiti stav.
Rasprava je pisana razgovornim stilom.
#3 Zadatak
Razvrstajte obilježja rasprave na ona koja pripadaju usmenoj raspravi i na ona koja pripadaju pisanoj raspravi:
moguće pogrešno tumačenje poruke
trenutna povratna informacija
razgovorni stil
monološki tekst
dijaloški tekst
moguće je uređivati izvornu poruku
pismenost (sadržajno i potkrijepljeno pravilno pisanje)
brza komunikacija
znanstveni stil
riječi se ne mogu korigirati
USMENA RASPRAVA
PISANA RASPRAVA
Procjena znanja
Koja obilježja pripadaju i usmenoj i pisanoj raspravi? Više je točnih odgovora.
Kojoj vrsti teksta pripada rasprava prema svojoj svrsi i stilskim obilježjima?
Argumenti koji se navode u raspravi trebaju biti znanstveno dokazani i objektivni.
Za sve vrste raspravljanja nevažno je imati logiku u govoru.
Argumentum ad hominem pogreška je u kojoj govornik ne pokušava pobiti tvrdnju sugovornika koji iznosi suprotnu ideju, nego ga ponižava i osobno napada.
Da se rasprave ne bi pretvorile u nekonstruktivne svađe, treba znati sudjelovati u raspravi, tj. raspravljati (diskutirati).
Vezano uz pisanu raspravu ZAŠTO SU MUZEJI DOSADNI?dopunite rečenicu točnim odgovorom iz padajućeg izbornika.
Rečenica: No, od svega čini mi se da je za relativno slab posjet većini muzeja odgovorno to što su izložbe u njima – dosadne. One su takve iz mnogih razloga, ali nas ovdje zanima samo onaj vezan uz shvaćanje profesionalaca, dakle, muzealaca. Nalazi se u:
. U raspravi su zastupljeni:
. Rasprava je pisana:
. Rečenicom: Želimo li sažeti iznesene teze, onda bismo mogli reći da bi stalni postav, da bi bio zanimljiv, trebao: komunicirati, posredovati znanje i još mnogo toga i iznad svega biti kreativan. Započinje:
Razvrstajte tvrdnje na činjenice i mišljenja.
Zato što svi hrle u Louvre, British Museum ili Uffizi…
Stalni postav je najsloženiji komunikacijski oblik muzejske prezentacije.
U Škotskoj više ljudi posjećuje muzeje nego nogometne utakmice.
Možda imamo slabi marketing, možda nemamo dovoljno novca…
Bilo je izvanrednih izložbi čiji predmeti nisu bili bog zna što.
Sigurno je kako se znanje može steći i na izložbi.
Čini mi se da je za relativno slab posjet većini muzeja odgovorno to što su izložbe u njima - dosadne.
Sigurno je kako se znanje može steći i na izložbi.
ČINJENICE
MIŠLJENJA
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
3. Koja je razlika između usmene i pisane rasprave?
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja.
U potpunosti ću moći uočavati pristranost i nepristranost izvora informacija.
U potpunosti ću moći analizirati jezična obilježja funkcionalnoga stila i tumačiti njihovu usklađenost s normom hrvatskoga standardnog jezika.
U potpunosti ću moći razvijati sliku o sebi.
U potpunosti ću moći razlikovati raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjeni.
U potpunosti ću moći tumačiti strukturna obilježja raspravljačkog teksta.
U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika.
U potpunosti ću moći uočiti i tumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja.
Tema 4: Obilježja tekstnih vrsta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu., U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
Videolekcija 4.1: Zašto su neka predavanja zanimljiva? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati strukturu predavanja., U potpunosti ću moći uočiti namjenu predavanja., U potpunosti ću moći prepoznati važnost komunikacije s publikom., U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja., Moći ću prepoznati dijelove predavanja., Moći ću uočiti neverbalnu komunikaciju predavača., U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove i uočiti obilježja konkretnog stila na zornom primjeru.
Videolekcija 4.2: Koja su obilježja interpretativnog eseja kao tekstne vrste? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste školskog eseja., Moći ću prepoznati funkcionalna obilježja teksta., U potpunosti ću moći analizirati strukturna i jezična obilježja interpretacijskog eseja., U potpunosti ću moći uočiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja., U potpunosti ću moći primijeniti jezična obilježja funkcionalnoga stila u skladu s normom hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći isprobati različite nove postupke i tehnike pisanja., Moći ću smjestiti esej u književnopovijesno razdoblje., Moći ću prepoznati diskurzivna obilježja eseja.