Učitavanje

2. Lektorske bilješke: Neki su prijatelji – lažni prijatelji

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći objasniti pojmove lažni prijatelji, paronimija i paronimi.
  • Moći ću razlikovati česte paronime.
  • Moći ću primijeniti pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama.
  • Moći ću definirati pojam paronim.
  • U potpunosti ću moći razumjeti značenjske razlike među leksemima uvjetovane tvorbom riječi.
  • U potpunosti ću moći upotrijebiti pravilno lekseme u zadanome kontekstu.
  • U potpunosti ću moći razlikovati upotrebu leksema.
  • U potpunosti ću moći se koristiti različitim strategijama učenja.
  • U potpunosti ću moći samostalno tražiti nove informacije iz različitih izvora i transformirati ih u novo znanje.
#1 Zadatak

Iz primjera u padajućem izborniku odaberite one koji se odnose na pripadajuću leksičko-semantičku pojavu.

sinonimi ptica – kos
homonimi napučen –  naseljen
hiperonim i hiponim gore –  dolje
antonimi lice – oči
holonim i meronim zora –  Zora

U sljedećim primjerima unesite pravilan glagol u rečenicu.

crveniti, crvenjeti

Djevojka
usne ružem.

Lišće se ujesen lijepo počinje
.
Video. Transkript: Video.

Procjena znanja

Paronimi su leksemi istoga značenja, a različita izraza.

Lažni prijatelji su riječi istoga izraza u dva ili više različitih jezika različitoga značenja.

Pravilno uparite paronime s njihovim rečeničnim kontekstom.  

Pčele će ______________ cvjetove.

Mi ćemo ___________ pelud s odjeće.

2. Lektorske bilješke: Neki su prijatelji – lažni prijatelji

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći objasniti pojmove lažni prijatelji, paronimija i paronimi.
  • Moći ću razlikovati česte paronime.
  • Moći ću primijeniti pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama.
  • Moći ću definirati pojam paronim.
  • U potpunosti ću moći razumjeti značenjske razlike među leksemima uvjetovane tvorbom riječi.
  • U potpunosti ću moći upotrijebiti pravilno lekseme u zadanome kontekstu.
  • U potpunosti ću moći razlikovati upotrebu leksema.
  • U potpunosti ću moći se koristiti različitim strategijama učenja.
  • U potpunosti ću moći samostalno tražiti nove informacije iz različitih izvora i transformirati ih u novo znanje.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 5: Pravilno pisanje i govorenje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
    1. Videolekcija 5.1: Iz lektorskoga ugla: Kako pravilno sastaviti popis literature i navođenih izvora? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti elemente bibliografskih jedinica., U potpunosti ću moći upoznati se preporukama Hrvatskog pravopisa., U potpunosti ću moći služiti se aplikacijama za pisanje bibliografskih jedinica., U potpunosti ću moći samostalno tražiti nove informacije iz različitih izvora i transformirati ih u novo znanje., Moći ću prepoznati obilježja oxfordskog stila navođenja., Moći ću analizirati bibliografsku jedinicu., U potpunosti ću moći odrediti obilježja stila navođenja u tekstu., U potpunosti ću moći objasniti način pisanja bibliografskih jedinica., U potpunosti ću moći osvijestiti važnost navođenja u tekstu.
    2. Videolekcija 5.3: Fonetičarska posla: Govorimo tijelom - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti pogreške u oblicima komunikacije., Moći ću prepoznati kako uspješno komunicirati., Moći ću prepoznati vrste komunikacije., U potpunosti ću moći razlikovati verbalnu, neverbalnu i paraverbalnu komunikaciju., Moći ću procjenjivati kako način komuniciranja utječe na uspješnost komunikacije., Moći ću prepoznati važnost rapport tehnike u komunikaciji., U potpunosti ću moći primijeniti pravogovorna pravila hrvatskoga standardnoga jezika uvažavajući verbalne i neverbalne vrednote govorenoga jezika.