Učitavanje

3. Sakralna arhitektura kroz povijest

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati upotrebu osnovnih konstruktivnih i prostornih elemenata te stilska obilježja zadanih primjera arhitekture.
  • U potpunosti ću moći usporediti sakralne građevine specifične za pojedina razdoblja koristeći se odgovarajućom terminologijom.
  • U potpunosti ću moći odrediti povijesno razdoblje i stil pojedine sakralne građevine.
  • U potpunosti ću moći istražiti građevine nacionalne sakralne arhitekture.
  • U potpunosti ću moći opisati utjecaj modernih materijala i konstrukcija na oblikovanje sakralnog prostora.
  • Djelomično ću moći prosuditi važnost i stupanj očuvanja nacionalne sakralne arhitektonske baštine.
#1 Zadatak

Idućom vježbom odredite elemente centralnog i longitudinalnog tlocrta Hagie Sophie.

grčki križ
bočni brodovi
naglašena visina središta prostora
kupolni sustav svođenja
glavni brod
usmjereno kretanje
Centralni tlocrt
Longitudinalni tlocrt

Procjena znanja

Odaberite riječ koja ne pripada grupi pojedinoj grupi riječi.

Odaberite riječ koja ne pripada grupi pojedinoj grupi riječi.

Odaberite riječ koja ne pripada grupi pojedinoj grupi riječi.

Odaberite riječ koja ne pripada grupi pojedinoj grupi riječi.

Dopunite riječ koja nedostaje.

Gotička katedrala 
 u Parizu i ona u Ronchampu koju je projektirao 
 imaju neke zajedničke elemente. To su prvenstveno 
 koji osvjetljavaju unutrašnjost mističnom svjetlošću. Le Corbusier se koristi i prividom lebdećeg krova kojim su se u Konstantinopolu u obliku privida 
 koristili graditelji 
 projektirajući crkvu 
.

Odaberite točan odgovor. 

Crkve podijeljene na brodove ne mogu istovremeno biti svođene kupolom.

Odaberite točan odgovor. 

Zajednička je karakteristika bizantskih i gotičkih crkava postizanje jedinstva unutarnjeg prostora.

Odaberite točan odgovor. 

Križno-rebrasti svod europski su graditelji baštinili preko Arapa.

Što povezuje Hagiju Sophiju i Notre Dame u Parizu?

Koje je osnovno konstrukcijsko načelo gotike?

Što povezuje Notre Dame u Parizu i Ronchampu?

Povežite ime autora i djela.

Le Corbusier sv. Petar i Pavao, Osijek
Antemije i Izodor Notre-Dame-du-Haut
Viktor Kovačić Hagia Sophia
Franz Landenberg Panteon, Rim
Apolodor sv. Blaž, Zagreb

3. Sakralna arhitektura kroz povijest

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati upotrebu osnovnih konstruktivnih i prostornih elemenata te stilska obilježja zadanih primjera arhitekture.
  • U potpunosti ću moći usporediti sakralne građevine specifične za pojedina razdoblja koristeći se odgovarajućom terminologijom.
  • U potpunosti ću moći odrediti povijesno razdoblje i stil pojedine sakralne građevine.
  • U potpunosti ću moći istražiti građevine nacionalne sakralne arhitekture.
  • U potpunosti ću moći opisati utjecaj modernih materijala i konstrukcija na oblikovanje sakralnog prostora.
  • Djelomično ću moći prosuditi važnost i stupanj očuvanja nacionalne sakralne arhitektonske baštine.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 2: Razvoj sakralne arhitekture - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela arhitekture i urbanizma koja se uklapaju u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći objasniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne stambene i urbanističke baštine te skulpture u javnome prostoru., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o sadržajima i problemima suvremenoga stanovanja i urbanističkoga oblikovanja., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Kultna mjesta i hramovi - Ishodi učenja: Djelomično ću moći iznositi kritički stav o zaštiti i prezentaciji lokalnog primjera antičke nacionalne baštine., Moći ću identificirati osnovne konstruktivne i prostorne elemente te stilska obilježja arhitekture egipatskog, grčkog i rimskog hrama., U potpunosti ću moći usporediti građevine drevnih civilizacija prema materijalu, obliku, funkciji., U potpunosti ću moći istražiti prapovijesne kultne strukture te, drevnu i antičku arhitekturu hramova., Djelomično ću moći prosuditi važnost i stupanj očuvanja nacionalne arhitektonske i urbanističke baštine., Moći ću identificirati osnovne konstruktivne i prostorne elemente te stilska obilježja., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno- povijesnih okolnosti na formiranje stilskih obilježja na odabranim primjerima arhitekture.
    2. Videolekcija 2.2: Razvoj kršćanske crkve - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći objasniti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na formiranje stilskih obilježja na odabranim primjerima arhitekture., Djelomično ću moći povezati UNESCO-ove kriterije vrednovanja svjetske kulturne baštine sa zadanim primjerom hrvatske arhitekture., U potpunosti ću moći istražiti primjenu prostornih i konstruktivnih elemenata te funkciju prostora rimske i kršćanske bazilike, U potpunosti ću moći istražiti genezu oblika crkve od grčke stoe do ranog kršćanstva i ranoga srednjeg vijeka., Djelomično ću moći prosuditi važnost i stupanj očuvanja odabranih primjera nacionalne arhitektonske i urbanističke baštine.