Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći istražiti utjecaj različitih filozofija na oblikovanje umjetničkih djela.
U potpunosti ću moći odrediti kako je određena filozofija utjecala na oblikovanje umjetničkog djela.
U potpunosti ću moći iznijeti argumente o tome kako umjetnička ideja odražavaju filozofiju svoga vremena.
U potpunosti ću moći povezati pojedina umjetnička djela s odgovarajućim razdobljem ili stilom.
Djelomično ću moći izraziti kritički stav o tome kako tehnike i načini oblikovanja odražavaju umjetničku ideju.
U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu na primarno hrvatsko slikarstvo.
Podijeli ovu lekciju
Mrežna adresa je kopirana u međuspremnik
Procjena znanja
Razvrstajte pojmove koji se odnose na Kniferova i Pollockova djela.
redukcija
nesvjesno
pravilan ritam
impuls
geometrizam
logična struktura
nepravilan ritam
ekspresionizam
antislika
intuicija
polikromija
spontano
akcijsko slikarstvo
racionalizam
Pollock
Knifer
Povežite teoriju s autorom i umjetničkim stilom.
tumačenje – Danto
konceptualna umjetnost
stvaranje i razaranje – Nietzsche
antika
ideja – Platon
antika
harmonija brojeva – Pitagora
antika
čovjek je mjerilo – Protagora
ekspresionizam
Povežite autora s umjetničkim stilom.
Warhol
dadaizam
Smith
minimalizam
Pollock
apstraktni ekspresionizam, akcijsko slikarstvo
Duchamp
suprematizam
Maljevič
pop-art
Dopunite rečenicu odgovarajućim pojmom.
Julije Knifer postupkom
elemenata forme oduzima slici
. Slika kao
predstavlja
oslobođen značenja.
Što je mističan simbol Pitagorine filozofije brojeva?
Što je antički ideal ljepote?
Što je mjerilo umjetnosti antičkog i renesansnog svijeta?
Što povezuje antiku i Knifera?
Što povezuje antiku i renesansu?
ili % točno odgovorenih pitanja
Procijenili ste svoje znanje o sljedećim ishodima:
Uspješno ste naučili:
Potrudite se još malo kako biste bolje naučili:
1. Umjetnost kao filozofska ideja
Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći istražiti utjecaj različitih filozofija na oblikovanje umjetničkih djela.
U potpunosti ću moći odrediti kako je određena filozofija utjecala na oblikovanje umjetničkog djela.
U potpunosti ću moći iznijeti argumente o tome kako umjetnička ideja odražavaju filozofiju svoga vremena.
U potpunosti ću moći povezati pojedina umjetnička djela s odgovarajućim razdobljem ili stilom.
Djelomično ću moći izraziti kritički stav o tome kako tehnike i načini oblikovanja odražavaju umjetničku ideju.
U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu na primarno hrvatsko slikarstvo.
Tema 3: Umjetnost i duhovnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
Videolekcija 3.2: Funkcionalni i duhovni aspekti svjetlosti u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti ulogu i značenje svjetlosti od prapovijesti do danas., U potpunosti ću moći iznositi argumente o simboličkoj i funkcionalnoj ulozi svjetlosti u arhitekturi., U potpunosti ću moći odrediti važnost odabranih primjera nacionalne arhitektonske baštine., Djelomično ću moći povezati utjecaj znanstvenih spoznaja i upotrebu boje u slikarstvu., Djelomično ću moći donositi zaključke o tome kako društveno-povijesni i religijski kontekst utječu na korištenje svjetlosti u umjetničkim djelima., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike svjetlosti u slikarstvu i kiparstvu.
Videolekcija 3.3: Umjetnost u službi rituala i religije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o ulozi arhitekture, slikarstva i kiparstva u religioznim liturgijama., Djelomično ću moći odrediti povijesnu i stilsku slojevitost arhitektonskih primjera baštine u Hrvatskoj., Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju društveno-povijesnog konteksta na prapovijesne, drevne i kršćanske rituale/liturgije., U potpunosti ću moći istražiti arhitektonske koncepte kultova i religija.
Videolekcija 3.4: Prožimanja umjetnosti, znanosti i duhovnosti u povijesti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati oblikovanje forme, stilska obilježja, ikonografske sadržaje i značenje djela interpretirajući odraz kulta, vjere, filozofije, znanosti i tehnologije na likovnim primjerima., U potpunosti ću moći povezivati znanstvena otkrića i razvoj karakteristika pojedinih umjetničkih stilova., U potpunosti ću moći smještati umjetničko djelo u odgovarajuće razdoblje ili stil., Djelomično ću moći iznositi kritičko mišljenje o utjecaju znanosti i kulturoloških uvjerenja na razvoj umjetnosti u povijesti., U potpunosti ću moći istraživati međusobne utjecaje umjetnosti, znanosti i duhovnosti u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.