Učitavanje

1. Umjetnost kao filozofska ideja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti utjecaj različitih filozofija na oblikovanje umjetničkih djela.
  • U potpunosti ću moći odrediti kako je određena filozofija utjecala na oblikovanje umjetničkog djela.
  • U potpunosti ću moći iznijeti argumente o tome kako umjetnička ideja odražavaju filozofiju svoga vremena.
  • U potpunosti ću moći povezati pojedina umjetnička djela s odgovarajućim razdobljem ili stilom.
  • Djelomično ću moći izraziti kritički stav o tome kako tehnike i načini oblikovanja odražavaju umjetničku ideju.
  • U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu na primarno hrvatsko slikarstvo.

Procjena znanja

Razvrstajte pojmove koji se odnose na Kniferova i Pollockova djela.

redukcija
nesvjesno
pravilan ritam
impuls
geometrizam
logična struktura
nepravilan ritam
ekspresionizam
antislika
intuicija
polikromija
spontano
akcijsko slikarstvo
racionalizam
Pollock  
Knifer

Povežite teoriju s autorom i umjetničkim stilom.

tumačenje – Danto konceptualna umjetnost
stvaranje i razaranje – Nietzsche antika
ideja – Platon antika
harmonija brojeva – Pitagora antika
čovjek je mjerilo – Protagora ekspresionizam

Povežite autora s umjetničkim stilom.

Warhol dadaizam
Smith minimalizam
Pollock apstraktni ekspresionizam, akcijsko slikarstvo
Duchamp suprematizam
Maljevič pop-art

Dopunite rečenicu odgovarajućim pojmom.

Julije Knifer postupkom

elemenata forme oduzima slici

. Slika kao

predstavlja

oslobođen značenja.

Što je mističan simbol Pitagorine filozofije brojeva?

Što je antički ideal ljepote?

Što je mjerilo umjetnosti antičkog i renesansnog svijeta?

Što povezuje antiku i Knifera?

Što povezuje antiku i renesansu?

1. Umjetnost kao filozofska ideja

Popis segmenata i interakcija u videolekciji. Nakon otvaranja pojedine interakcije ili anotacije, pomoću gumba Zatvori prikaz nastavite videolekciju.

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći istražiti utjecaj različitih filozofija na oblikovanje umjetničkih djela.
  • U potpunosti ću moći odrediti kako je određena filozofija utjecala na oblikovanje umjetničkog djela.
  • U potpunosti ću moći iznijeti argumente o tome kako umjetnička ideja odražavaju filozofiju svoga vremena.
  • U potpunosti ću moći povezati pojedina umjetnička djela s odgovarajućim razdobljem ili stilom.
  • Djelomično ću moći izraziti kritički stav o tome kako tehnike i načini oblikovanja odražavaju umjetničku ideju.
  • U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu na primarno hrvatsko slikarstvo.
Pojmovnik

Povezane lekcije

Popis povezanih videolekcija za čitače ekrana

  1. Tema 3: Umjetnost i duhovnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 3.2: Funkcionalni i duhovni aspekti svjetlosti u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti ulogu i značenje svjetlosti od prapovijesti do danas., U potpunosti ću moći iznositi argumente o simboličkoj i funkcionalnoj ulozi svjetlosti u arhitekturi., U potpunosti ću moći odrediti važnost odabranih primjera nacionalne arhitektonske baštine., Djelomično ću moći povezati utjecaj znanstvenih spoznaja i upotrebu boje u slikarstvu., Djelomično ću moći donositi zaključke o tome kako društveno-povijesni i religijski kontekst utječu na korištenje svjetlosti u umjetničkim djelima., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike svjetlosti u slikarstvu i kiparstvu.
    2. Videolekcija 3.3: Umjetnost u službi rituala i religije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o ulozi arhitekture, slikarstva i kiparstva u religioznim liturgijama., Djelomično ću moći odrediti povijesnu i stilsku slojevitost arhitektonskih primjera baštine u Hrvatskoj., Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju društveno-povijesnog konteksta na prapovijesne, drevne i kršćanske rituale/liturgije., U potpunosti ću moći istražiti arhitektonske koncepte kultova i religija.
    3. Videolekcija 3.4: Prožimanja umjetnosti, znanosti i duhovnosti u povijesti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati oblikovanje forme, stilska obilježja, ikonografske sadržaje i značenje djela interpretirajući odraz kulta, vjere, filozofije, znanosti i tehnologije na likovnim primjerima., U potpunosti ću moći povezivati znanstvena otkrića i razvoj karakteristika pojedinih umjetničkih stilova., U potpunosti ću moći smještati umjetničko djelo u odgovarajuće razdoblje ili stil., Djelomično ću moći iznositi kritičko mišljenje o utjecaju znanosti i kulturoloških uvjerenja na razvoj umjetnosti u povijesti., U potpunosti ću moći istraživati međusobne utjecaje umjetnosti, znanosti i duhovnosti u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.